Pågående Event
Senaste ämnen
» Efter läggdags [P]
Idag på 10:51 av Aegir

» Doften av Blod [Zachary]
Idag på 10:27 av Zachary

» Tänderna biter ihop [Tora]
Idag på 10:16 av Aegir

» Ödmjuk inför naturens under [Ö]
Idag på 10:05 av Rani

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 09:45 av Devaron

» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Mackie, Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!

Gå ner 
+8
Zayev
Cuywendz
Flor~
Eqii
Locura
Shikage
Wami
Chica
12 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 00:48

Jaa, som ni säkert redan har gissat, så söker jag tillstånd till en vampyrvarg ^^
Jag vet att det är svårt att få tillstånd, och att det inte ska finnas så många vampyrer samtidigt, men jag tänkte försöka mig på att fråga ändå ^.^
Jag håller med er till fullo om gränsen med vampyrer, men själv tycker jag att det är lite dött (hehe...) blan vampyrerna (sorry, ta inte illa upp ^^) och att det kanske skulle vara roligare med någon mer aktiv vampyr... Menar absolut inget illa mot någon eller klagar, bara så att alla små vampyrisar vet ^.^

Jag tänkte att det skulle vara roligt med en vampyrvalp?
Har inte hunnit rolla med Chica, men det skulle vara roligt, om hon efter några roll kanske skulle kunna träffa någon vampyr och bli förvandlad. Men att hon absolut inte vill vara en vampyr och döda andra vargar utan bekämpar sin blodtörst. Men tillslut kommer hon inte att kunna hålla sig och måste ge sig av från familjen och flocken...
Hon blir i sånna fall en väldigt smart valp och lär sig och mognar fort, fast växer inte i storlek, utan bara i förstånd.

Hoppas att ni förstod vad jag menade, om inte så ställ en massa frågor! XD
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 01:17

Det är många, däribland jag, som vill spela vampyrvarg.
Det är fler som tycker att det är lite dött bland vampyrerna och
att det kan tillkomma några nya. Många sitter och väntar på
sin chans. Allt man kan göra är att visa intresse och hoppas
på det bästa. Själv har jag velat spela vampyr sedan jag först
blev medlem här och såg att det fanns vampyrvargar. Men då
talades det om en lista som man kom med på om man visa intresse.
Vad som hände med den listan vet jag inte. Senast var det dragning
på vilka som fick chansen att spela vampyr. Så man kan som sagt
bara sitta och hoppas.
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 09:29

Det vet jag, men jag vill ju ändå försöka.

Tyckte att det skulle varit roligt med en valpvampyr.
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 09:54

Jag är också en av dem som är intresserade av en vampyr, men man får helt enkelt vänta på att adminsen bestämmer sig för att lotta ut den rollen eller använda den i någon tävling. För ett halvår sen tror jag var det en Halloweentävling där man kunde vinna antingen en vampyr eller ninja, och bara det faktum att de använder vampyrer som pris i tävlingar gör att det känns som att de inte är tillgängliga för oss att bara 'be om tillstånd' för att få. Det verkar mer som om de är någonting man måste kämpa för att spela.
Sen kan jag också inflika att vid den här Halloweentävlingen gick jag själv inte ens med, trots att jag verkligen velat ha vampyrer länge. Varför? För att jag bara varit numoorian i några månader och ansåg att någon av de som väntat i år för att få spela en vampyr borde få chansen istället för någon nykomling som endast varit där i ca fyra månader.

Sen kan jag också 'försvara' vampyrerna och säga att de visst är aktiva, i alla fall några av dem. Titta bara på Locura - hon är mer aktiv än vad jag är i många fall, men det är inte så himla lätt att vara aktiv med en vampyr om de hon möter inte svarar snabbt.

Sen kan jag inte riktigt se framför mig en liten valp som inte ens räcker folk till knäna attackera vargar och döda dem med den lätthet som en vuxen vampyr kan. Dessutom, hur hade du tänkt att en liten valp skulle kunna ha kraft nog att stoppa blodtörsten tillräckligt för att kunna umgås med sin flock ett tag efter? Vuxna vampyrer har svårt med det, så hur svårt vore det inte för någon som inte är mogen när hon förvandlas?

Hah, jag låter säkert tjurig.... sorry<3
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 10:17

Först; Aaw, känner mig smickrad av Shikages ord om att jag är en aktiv medlem. Försöker verkligen vara det, och även om jag har både jobb och ett liv på sidan av Numoori så tycker jag att jag lyckas väldigt bra med att vara aktiv. Kul att någon annan också uppmärksammar det 8D

Sen; Jag personligen gillar idén med en valp som vampyr, kanske för att jag själv har lekt lite med tanken. Dock vet jag inte riktigt hur ditt resonemang passar in. Jag tänker mer att en valp kan liknas vid ett människobarn, likadana till sättet. Och hos människobarn är resonemangen som denna fattar lite impulsiva och de har också ganska svårt att se skillnaden på rätt och fel i många lägen. Alltså skulle jag säga att om en valp blev förvandlad skulle denna ryckas med helt i hela vampyrgrejen och bli en riktigt ond liten sak. Just eftersom att den inte har en vuxen vargs styrka eller förstånd, ifall du förstår hur jag menar? Vill inte ändra dina idéer, men tänkte att du kanske uppskattar mina åsikter (:

Men så är det ju det där med att inte vem som helst får ha en vampyr, man måste ha tillstånd och de får inte bli för många. Och när det kommer till den saken ska jag inte lägga mig i eftersom att jag redan har en vampyr och faktiskt hade jag turen att få förvandla Locura endast en kort tid efter att jag har blivit medlem. Men det är bara att hoppas på det bästa! Jag frågade om tillstförst en gång, sedan en gång till - Och då sa de ja. Så helt hopplöst är det inte (:
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 10:54

shikage
Jag vet att det är många som vill ha en vampyrvarg. Men jag vill åtminstone försöka.
, jag har varit medlem här sen version två eller tre, kommer inte riktigt ihåg... (men har inte varit så aktiv. )
jag menade inte att Alla vampyrer är oaktiva. Men den största delen av dom. (jag menar absolut inget illa) Och med tanke på det du sade om hennes storlek så har hon ju vampykrafterna till hjälp om hon vill döda någon/något.

Locura / alla ^.^
Jag vet att det skulle bli konstigt om en valp kunde stå emot blodtörsten. Men jag menade att hon, om hon blev vampyr, skulle träffa dom en snabb gång, men typ bli bortjagad av familjen/flocken ( om någon guling vill rolla det med mig om det blir något av detta) och är osäker i början, bara drivs av sin blodtörst och härjar runt i skogen och sånt.
Jag tänkte också, med tanke på vad du sade Locura, att hon skulle bli en riktigt elak liten sak. Att hon typ lurar sina byten att hon är en bortkommen valp utan familj och sånt.

Ledsen om en del av detta lät lite surt, vill absolut inte klaga på någon, och jag vet att det är väldigt många som vill spela vampyrer.
Lite klyddig text...
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 20:09

*petar till* så att det kommer i senaste ämnen igen ^^
Vill gärna ha någon admins kommentar...
Förlåt om jag låtit sur eller något sånt i det senaste inlägget <3
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 21:22

Helt plötsligt innan jag skulle stänga av datorn fick jag syn på detta och ville putta in;

Jag har alltid varit intresserad av att ha en vampyr, och valpvampyr med sinnet som växer låter inte kul alls .. så snart kommer det väl säkert kort här på (kanske) många andra som gallskriker efter 'jag vill också ha en valpvampyr (eller vanlig vampyr)' och där kommer jag in med sur min! Så detta har jag blivit lite sur över, jag tycker att om man vill ha en vampyr så SKA det vara en NUMOORI-VAMPYR!

Nu lät jag arg .. förlåt. D:
Flor~
Flor~ 
Flocklös 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 21:29

Jag tycker att man alltid kan ha idér och att få uttrycka dem ska vara fritt fram. Sen om idén passar eller ej är en annan sak. Men ja inte ska man sura ner sig för dethär, man måste ju vågra fråga! ;D Jag frågar om massor här på numoori eftersom jag kommer på ider helatiden och tycker att ditt och datt skulle vara coolt. Ja.. där petade jag :3
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    sön 29 apr 2012, 21:47

Bara undrar eqii, vad menar du med numoori vampyr? En vuxen vampyr?
Tycker bara att det är bra med alla åsikter ^^ och jag är mer än väl medveten om att väldigt många vill ha vampyrer.
jag har tänkt mycket på detta och det skulle vara roligt med en valpvampyr (enligt mig) på numoori...
Tycker bara att det är värt ett försök att fråga om det.
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 11:42

Det här kallar inte jag Numoori-vampyr, det som du skrev .. :C
'Hon blir i sånna fall en väldigt smart valp och lär sig och mognar fort, fast växer inte i storlek, utan bara i förstånd.'
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 12:34

Fast om en valp blir vampyr så är det ju klart att kroppen inte åldras (då vampyrer inte åldras helt enkelt) medan sinnet gör det? Hon kommer ju bli "vuxnare" med åren, utan att utåt sett åldras en dag.
Även en varg som blir vampyr vid säg... 15, skulle inte växa utåt sett, men bli "äldre" i tankar och erfarenhet C; Jag tror det är det hon menar Missah C;

Har haft diskussioner om valpar som blir vampyrer med andra spelare tidigare - idén har funnits länge hos många tror jag C;
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 14:44

Hoho, Zazz, känner mig lite träffad här XD *ville bara säga det*
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 15:28

Yapp, exakt så menar jag ^^
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 16:53

jag väntar också på min chans, och om jag inte mins fel.. så blir det en lottdragning om sådant :3
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 17:17

Jag vet att det är många som vill ha vampyrvarg, inklusive jag då. Men hade det inte varit roligt med en tävling ist för lottdragning? Att man får skicka in vad man tycker är den största anledningen att få ha en vampyrvarg??

Så får admins bestämma vem som vinner en vampyrvarg, tillsammans med andra vampyrvargar ( eller bara admins)?

och vampyrvargar kan ju också skicka in befrågan till admins om dom vill förvandla någon varg.
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 17:19

CUYWENDZ & CHICA!
Men åh .. din förklaring Cuy var ju asbra - dvs då gillar jag nu denna idén .. XD Jag fattade nog bara fel av vad du skrev Chica .. ;__;

Den idén du skickade nu sög .. jag är asdålig på att förklara .. dvs att jag inte har en enda chans att vinna! -__- (fast det har jag ju inte ändå ..)
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 17:36

Hahaha tack xD det var bara ett förslag, tyckte att det blev lite rättvisare bara, då kan man ju se vem som vill ha en vampyr mest...
Pilgrim
Pilgrim 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 18:23

Vadå rättvist med en tävling där man skriver varför man vill ha en vampyr? Vadå se vem som vill ha en vampyr mest? Det där är inte rättvist någonstans om jag får säga min mening. Det finns de som kanske inte kan formulera sig så bra men som vill ha en vampyr jätte jätte jättemycket. Och så får de inte chansen för att deras motivering inte var bra nog. Sådana så kallade "tävlingar" tycker jag är skit rent ut sagt. *hrrm* Ja. Lottdragning är heller inte vidare roligt. Men det är i alla fall rättvisare än att skriva motivering. Och jag tror att alla som vill spela vampyr vill ungefär lika mycket. Annars hade de/ni/vi väl inte sagt att vi vill spela vampyr från första början... Eller? Och jag tycker hela den här idén med valpvampyr är helt knäpp. Varför skulle en vampyr förvandla en valp? Det får ni gärna förklara för mig.
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 18:33

Det var ett exempel. Inget att hetsa upp sig så mycket över.
Men med tanke på att du undrade varför en vampyr vill förvandla en valp, det är en rolig grej med en valpvampyr enligt mig. Men varför skulle då en vampyr vilja förvandla en annan varg? Det är samma sak. Bara det att det är en valp som blir förvandlad.
Pilgrim
Pilgrim 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 18:37

Jag hetsar inte upp mig. Hade jag hetsat upp mig hade jag skrivit med versaler. Och förmodligen blandat in lite fina svordomar här och var. ^^
Men ja, nog förstår jag varför en vampyr vill förvandla en annan varg. Men det förklarar inte varför en vampyr skulle förvandla en valp.
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 18:40

1. Vi har haft vampyrvalp tidigare, så jo, en valp kan bli vampyr (dock inga hybrider på något som helst sätt. Antingen dör man eller blir vampyr)
2. Nej. Tillstånd till vampyrer kommer inte gå till på det här sättet, planerar på att inskaffa två vampyrer till snart kanske. Dock inga som planerar att försöka utrota andra vampyrer då vi har typ 3 såna nu.
3. När fler vampyrer behövs kommer det komma upp i nyheter, just för att så många vill spela dem. Hur man senare väljer spelare får man se då :)

mvh admiin
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 18:43

och Pilgrim, en vampyr dödar helst men min egna vampyr, Demetri, har inget emot slavar(skapa nya vampyrer) och att skaffa sig en valpvampyr skulle kunna vara en fördel för honom att lura till sig fler offer. Så, kanske därför? ;)
Chica
Chica 
Död 

Spelas av : Nattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 18:44

Okej, det verkade så bara. ^^
Jag tycker att det är samma sak egentligen och vampyrer är ju onda, och det är väl ganska ont att förvandla en valp och ta ifrån den en normal uppväxt hos sin familj och flock?
Men min tanke var att i sånna fall Locura skulle förvandla henne. Locura kan jag tänka mig är sur på Chicas pappa, Terock för att han kom undan henne och hon vill hämnas på Terock genom att förvandla Chica.
(Bara ett exempel ifall Locura i sånna fall ville det )
Och anledningen murderotic gav ^^

Murderotic:
Oki ^^ hur kommer det att bestämmas vem som får vampyr?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!    mån 30 apr 2012, 18:49

det bestäms då hur det blir och vem som skall spela. Lottdragning är det populäraste/lättaste sättet :>
 
[Avslutat] Tillstånd vampyrvarg, ADMINS, Kolla hit!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Föryngringsstraff! ADMINS kolla hit :3
» [Avslutat] Blomster varg? admins kolla hit!
» [Avslutat] Tillstånd om icke varglikt utseende! admin kolla hit!
» Kolla hit!! 8D
» Kolla in snackarn här va [P]
Hoppa till annat forum: