Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
♥ Murder bebisar ~ - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
♥ Murder bebisar ~ - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 ♥ Murder bebisar ~

Gå ner 
+5
Kim~
Wami
Locura
Tocho
Murderotic
9 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    mån 16 apr 2012, 18:36

Har så många tankar som rör sig i huvudet. x3 Men vågar inte pilla med några idéer.
Vill veta mer. <3 Vill lära mer. Vill vara en del av den här kullen. De är så fina.
Och vill veta hur Murder blir som mamma. x3
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tor 03 maj 2012, 00:08

ursäkta att jag inte svarat.. men vart mkt irl... D; här kommer lite ideér och tankar kring valparna. inget är något måste, utan ni kan ändra och säga till själva också. Sen igen, vill jag att alla skriver om dom fortfarande är intresserade. Men då räcker det bara med att säga ja, och vilken valp ^^ Dock har jag bestämt mig för att spela nr 2.


Som dom flesta vet så får dom som föds in i Treontha två namn. Ett redan vid födseln, sen ett namn som endast familjen känner till. Dvs, föräldrar/syskon/mm. (det är deras RIKTIGA namn, dock skapar man kontot med smeknamnet som alla känner till)

alla valpar föds med ett gott hjärta, inga tankar om att ta över världen mm. Dom kommer inte känna till ondska först dom själva möter den. Planera helst inte att dom ska bli genom onda så som lätt händer, om ni verkligen vill det så låt dom formas efter rollspel och händelser ~


valp 1.

namn: Teyron ("stor konung")
smeknamn: -
kön: Hane.
mank: 74 cm
egenskaper/personligt: Har fått ta del utav Murders "modigare" sidor och är den som alltid reser sig igen, viker sig inte för utmaningar, startar dock ingen drama. precis som morsan, skulle jag tycka det va lite kul ifall han kunde vara lik henne på den punkten där känslor för andra aldrig speglar sig (självklart är han trevlig/respektfull mot dem han tycker förtjänare det, men visar aldrig mer än så, utan står kvar på den graden. Vilket betyder att eventuell kärlek i framtiden kan bli svår)

utseende: Väldigt lik en snöleopard i sitt mönster. Grå i grund med svarta leopard fläckar, ljusare mage, halva ben och haka. Två svarta streck i ansiktet. Röda ögon, kan skiftas lite mellan gult/orange. inramade ögon i en svart färg. Mönstrade öron, svarta tår. Om lugg önskas så ger jag förslag att den kan vara i svart färg, samt att han kan ha likt murder, yvig päls som sträcker sig ner över nacken i en annan färg (svart/se bild) Lång svans, med lång päls.


valp 2.
namn: Keiron (mörk)
smeknamn: -
kön: Hane.
egenskaper/personligt: Han ska vara den som tänker efter en extra gång, till skillnad från sina syskon som är öppen och rakt på sak, mystisk och stänger hellre in sina tankar än att yttra dem. istället för att säga emot, säger han inget alls (men gör inte heller det han inte vill)
mank: 74 cm

utseende: Vit i grunden med inslag utav silver. Vita leopard fläckar över hela kroppen. Pälsen är väldigt tjock och sträv, medans ansiktet är svart och korthårigt. Svart svanstipp, svarta tår, svarta mönster på öronen. Gyllene/gula lysande ögon. Lång svans med längre päls.



valp 3.
namn: Shiva/Shivakashi ( betyder: lovande, vänlig, nådig)
smeknamn: Nephania
kön: tik
egenskaper/personligt: Likt sin mor har jag tänkt mig att denna tik ska vara lite utav en skådespelare som spelar sina kort alldeles utmärkt, även ett profs på att hålla sitt poker face.

mank: 69 cm
utseende: Sandfärgad/brun i grunden. Kanske rödare inslag i pälsen som äldre om så önskas? Orangea ögon med två prickar under på varje öga. Randiga öron. Leopard fläckar längst ryggen, över svansen och svaga på pannan, även en bit nedandör bakbena (mörkare päls där fläckarna går också). Svarta tår. ljusare haka, samt päls runt nacke/mage. Pälsen kring nacken är tänkt att vara yvig, något tjockare, likt ett lejon (men inte så extremt) Lång svans med en längre päls. (likt muder och alla valparna) Vitt runt ögonen om så önskas (kan skippas) men vill helst att hon behåller den svarta linjen ner för ögat :> *peka på bild* Lugg om det så öönskas också.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tor 03 maj 2012, 00:31

Jag är fortfarande intresserad av nr. 3
Den bruna. <3

Men påpeka lite. Namnet Shiva är ju upptaget redan. :3
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tor 03 maj 2012, 07:49

Jag är också intresserad fortfarande. Dock måste jag väl ändra mig angående vilken valp, eftersom du skulle ha nr 2 Mikkis. Nr 1 blir det för min del, men hans personlighet lockade mig också mer än nr 2 så det passar bra ;D
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tor 03 maj 2012, 10:03

Kan säga att jag fortfarande är mycket intresserad av en valp i denna kullen! Alla tre låter som spännande karaktärer att rolla men nr 1 är fortfarande den som tilltalar mig mest. Annars är det nog tiken jag är intresserad av :-)

Så väntar med spänning på hur det blir med kullen.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tor 03 maj 2012, 12:50

Kan ärligt säga att jag fortfarande är lite småsugen på en valp, men då jag redan ska spela en annan valp och försöker hålla nere antalet karaktärer får jag nog lov att jag backa :/ Så jag tackar nej till en chans för valp c:
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tor 03 maj 2012, 14:56

Jag är fortfarande intresserad av nr 3! 8D
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    sön 13 maj 2012, 18:46

Här kommer uppdaterad kraftlista, glömde ena kraften:

Murder: Solenergi, vind, elektricitet
Murders mor: Elektricitet, kyla, solenergi
Murders far: Vind, (kunde även byta skepnad till en fågellikn varelse)
Aurinko: Eld, lava


Och tror även jag bestämt spelare nu ^^' Tänkte igenom det noga och det var väldigt svårt/jobbigt för mig. Ville även ett tag skapa massa fler valpar för att ge alla en ärlig chans också, men det kan jag tyvärr inte. Gick inte efter den som "ville mest" eller sa till först, utan tänkte även på hur många karaktärer den andre har, hur mycket dom bytt, eller hur många de vill adoptera valpar av.. Just för att jag inte vill riskera att dessa blir inaktiva eller byts bort...
Så har valt att Tocho kan få spela NR 3, och Locura NR 1 om det fortfarande är intressant?
Kan även säga att det finns en chans att Murder får fler ungar i framtiden, men den chansen är mycket liten.. Men finns ändå.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    sön 13 maj 2012, 18:50

Hade det här på känn. Antagligen för att jag sitter och velar över mina redan existerande karaktärer.
Har velat spela valp ur flera kommande valpkullar på numoori nu men blivit nekad alla. :(
Jag hade i alla fall varit aktiv med valpen OM jag hade fått chansen. Ingen beslutsångest där inte.
Det hade varit en karaktär som jag verkligen skulle kämpat med.

Grattis till Locura och Tocho. <3
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    sön 13 maj 2012, 19:30

Super kul träning med hunden där de gick kanonbra och så kommer man hem och får se dennas tråden.

Självklart vill jag spela valp nr 3! Satt bara i går och fudnerade på om jag skulle skapa en tik (eller spela en valp ur någon kull).

Har läst igenom all info om valaprna och ska fundera över krafter och så. Namnen tar jag gärna också då jag tyckte det var fina namn :-)

Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    mån 14 maj 2012, 19:28

Hast övervägt saken en gång till, bara för att vara på den säkra sidan, men kan nu säga att detta är en chans som är för bra för att missa. Och alla mina prioriteringar kommer att hamna hos denna valp, vill verkligen ha honom! Så tack så jätte mycket, du kan räkna med mig Mikkis ;D

Ska börja fundera över kraft och namn osv. Detta kommer att bli awesome 8D

Måste dock fråga när det är tänkt att de ska födas? Samtidigt som Angelus och. Medusas ungar eller vad? Bara för att få lite koll på det hela (:
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tis 15 maj 2012, 15:35

Jo om det föddes samtidigt vore det ju coolt ^^ För då kan Medusa vara lite mamma på kanten när Murder är upptagen. Sen kommer ungarna bli HÅRT tränade av Acier redan vid tidigt ålder, även om han kanske inte vill. Mwhahaha.

Men sen är det en sak jag funderar över. Murder har ju sin solenergi som hon flitligt kan använda i många attacker, därefter är energin så starkt att hennes blod är gyllene (som sin mor hade) så egentligen vore det mest logiskt i fall alla valparna bar på samma gen. Så, dom har solenergi vilket gör deras blod gyllene utav ljusets energi, dom kan även "ladda på" i solljus och lysa upp SVAGT. Men INTE använda solenergin i någon ren attack, så som Murder kan göra, som tex en hyper beam xD
Så ehm, om man väljer två krafter så kan solenergin bli en tredje, eller så får dom bara ha gylleneblod. Måste prata med Miv om det också ^^'

Min snorunge ska i allafall ha eld/lava och formskiftning. Likt Murders farsa blire fågel liknande monster här också. Som Malin sa, grip liknande xD

(obs, bilderna är i fyllda linearts. Förutom vingar och svans som jag gjorde själv xD)

♥ Murder bebisar ~ - Sida 2 2nksxgi
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: ♥ Murder bebisar ~    tis 15 maj 2012, 22:34

Ja, det var det jag tänkte. Att Medusa kan vara lite extra morsa ifall Murder är gone på nå coolt uppdrag ;D Plus att då får ju småttingarna lite fler lek kompisar än bara sina syskon! Och gillar idén med att de ska ha gyllene blod, ett litet arv efter Murder ^^

Krafterna jag funderar på att ge min lille man är solenergi och kyla. Eller något av dem i alla fall, för vet inte om de passar så himla bra ihop... Nja, det är svårt. Jag måste fundera vidare över det. Vill i alla fall behålla namnet Teyron på honom, men smeknamnet har jag ännu inte bestämt så det får också vänta lite. Har dock funderingar, så det kommer nog vara bestämt till imorgon ;D

Och jo, kan säga det här också. Gillade designen med luggen mer än den utan. Haha, ifall någon undrade över det 8D
 
♥ Murder bebisar ~
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Mitt allt [bebisar ♥]
» Fjärilarnas dans [Murder]
Hoppa till annat forum: