Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 9 gäster.

Muriel


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
HANWA NÏM mister vit Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
HANWA NÏM mister vit Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 HANWA NÏM mister vit

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Nim
Nim 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: HANWA NÏM mister vit    sön 17 jul 2011, 20:43

PAUSAD KARAKTÄR. Pga massa skit privat och vilja att fokusera på andra karrisar här på numoori så är Nimsi Pausad tills vidare. IC så har han vandrat iväg längsmed bergen för att finna sin kraft, vad som drivit honom iväg är hans bästa vän Kaines plötsliga död och dessutom är det som om hela hans kropp drar honom norrut. Det hela har med kraft- och personlig utveckling att göra. Förhoppningsvis så kommer han tillbaka då jag fått ordning på mig själv.

Hanwa Nïm - mister white

May the warm winds of heaven blow softly on your home,
may your paws make happy tracks in many snows and
may the rainbow always touch your shoulder.

Föddes med fyra syskon, vilka alla dog under sin fjärde levnadsvecka tillsammans med hans mor och far då TBB anföll deras flock. Nim blev ensam kvar, efter tre gräsligt kalla och skrämmande nätter hittades den lilla valpen av Nevayah. Honan fann honom liggandes och darra bland sina döda syskons kroppar. Hon var en vän till Elen, Nims mor, och beslutade sig för att ta hand om valpen.
Neva hade tidigare hört Elens funderingar över namn åt valparna, och beslutade att ta moderns egna val - Nim. Men då detta lät allt för kort i honans öron fick han namnet Hanwa Nim - mister vit.
Hans första minnen är av krig och hemskheter, men trotts detta verkar han vara en ganska lugn, otroligt förståndig och nästan lite lillgammal valp. Sedan Nevayah hittade honom vandrade de tillsammans på Numoorislätten. Då han var sex år stötte dem på Imani och Aideen, påväg mot Kaiwood. Det visade sig att de sökte det utplånade IsilAnar, och att Aideen var Nims kusin. De slog följe, och hamnade slutligen i Kwazatrii-skogen, där de slog sig ner. Efter att tag hade fler vargar sökt sig till deras lya och trygghet, och IsilAnar hade återskapats.


Relationer
Kaine, de flesta kan bara drömma om att välsignas med en vän så god som dig, jag hade tur som fann dig redan i början av min livstid. Du är min Bäste Vän och jag vet att du kommer ta alla dina uppgifter på största allvar. Var stolt över dig själv - jag har aldrig förr träffat någon som dig och förväntar mig inte att göra det någonsin igen.

Nevayah, du är en mycket nära vän och min Mentor., jag älskar och saknar dig.
Imani, en vänlig hona, jag är stolt att ha dig som min medlem och Beta.
Rosie, du är en mycket trevlig hona och jag är stolt över att kalla dig min flocksyster.
Aideen, kusin, nära vän och ledarpartner. Tillsammans skall vi skapa stordåd.
Achaz, en trevlig och sprallig valp, det var ett angenämnt möte.
Kazan, Ni fashinerade och lärde mig mycket, jag hoppas att jag en dag skall bli så gammal och vis som Ni.

Tidslinje
· Äventyrligt - Numoorsläten - Achaz
· What a pleasant suprise - Numoorislätten - Aideen, Imani och Nevayah.
· Gamle man - Numoorislätten - Kazan
· Still can't leave - Stranden - Kaine
· Vindens sus - Raukakedjan - Rosie
· Welcome Home - Storsalen - Flocken
· The Northen Lights call me - Storsalen - Kaine

Nim är en mycket lugn och samlad hane. Han gillar inte att han inte kan yttra sig formelt och övar ständigt på talet gåva. Våld och hämnd ser han lite värde av, visst kan han ibland känna ilskan rusandes igenom kroppen och lusten att hämnas sin familj. Men då ilskan lagt sig kommer han på bättre tankar. Att skada är något han har uppfostrats till att inte göra och för honom har alla samma värde. Men han är inte naiv, han kan förstå att vissa är onda och andra goda, och han litar inte blint på vargar bara för attd egivit honom hans ord. Man skulle nog kunna kalla honom lite lillgammal till både sätt och lynne.
Krafter Ljud var en som han upptäckte redan då han var en månad, men chocken tycktes gömma kraften inom honom, dessutom var han rädd för den. För medveten om dess styrka. "Du måste börja nu, innan den blir för stark för att du någonsin skall kunna kontrollera den", Mentorns ord fick honom att skärpa sig. Nu är han stark, och kan några mindre ljudattacker, främst så kan han spela med kraften. Skapa gudomligt vackra ljud och melodier och också imitera andra djurs läten. Han har även upptäckte en andra kraft som legat vilandes inom honom. Ljuset, en kraft han ännu inte tänat allt fö rmycket. Han kan skapa 'mekaniska' ljusstrålar och också UV-ljus, vilket han har börjat över på att dela upp i spektrum för att skapa regnbågar. Som säkert uppmärksammat så tränar Nim främst sina krafter för att skapa skönhet, han älskar alla världens mirakel och förundras över dem. Att träna sig för strid - för att skada annat levande - det är en tanke han knappt ens tänkt. Men Nims relation till sin kraft är svackande, han ser dem mer som ett ansvar - en börda - än en gåva. Hans relation till gudarna försvagas, enbart hans kärlek för Moder Jord finns kvar.


Spelar också Blossom, Achangra, Sarabi, Fiero, Shiro, Reikon mf.
 
HANWA NÏM mister vit
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: