Pågående Event
Senaste ämnen
» Lekfulla mysterium
Idag på 03:24 av Perdita

» I'm (not) OK [Cirkeln]
Igår på 23:41 av Kolzak

» [LKF] Två vilsna själar
Igår på 21:24 av Nunam

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 21:14 av Nunam

» Försent för att ångra [Malva]
Igår på 16:06 av Malva

» [LKF] Andra tankar
Igår på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Igår på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
ons 01 maj 2024, 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ett annat typ av antagningsprov [Fay] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ett annat typ av antagningsprov [Fay] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ett annat typ av antagningsprov [Fay]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Ett annat typ av antagningsprov [Fay]    mån 15 aug 2022, 13:06

Dimman låg tjock framför de två varginnorna. Bredvid Vasilisa såg Fay liten och skör ut, men även fast bestämd att ta sig fram. De hade knappt vilat sedan de lämnade Norspiret bakom sig, trots att det var de Vasilisa kanske behövde mest just nu. Hennes mage hade vuxit sig större nu, och hon kunde känna hur det närmade sig för var dag som gick. Trots det hade ingen i Cirkeln märkt av det under den tjocka fällen. De enda som visste var hon själv, Lev och Fay.
   Hade det varit en vanlig patrull hade de förmodligen redan varit framme vid slutdestinationen vid det här läget, men med Vasilisa som var höggravid och Fay som fortfarande var oerfaren tog det betydligt längre tid. De hade vandrat i flera dagar nu, och undvek medvetet att stöta ihop med andra och höll sig i utkanterna av platser där revir möjligen fanns. Vasilisa var annars van vid den grova terrängen och det skiftande vädret, men saktades nu ned av sig själv och den yngre honan. Det skulle vara en bra möjlighet för Fay att komma ut, men Vasilisa hade mycket hellre gett sig av själv. Dels för att hon inte visste om hon skulle komma tillbaka, och för att hon inte ville utsätta någon annan för fara.
   “När vi kommer fram, så håller du dig undan. Okej?” Hennes röst var skarp. “Och vid minsta lilla, så lägger du dig inte i. Du stannar utom synhåll.” Vasilisa vände blicken mot Fay för att visa allvaret. “Och du hittar hem, om jag behöver stanna. Du följer samma väg som vi kom, följer vandringslederna hem till Norspiret. Du får inte tveka.”
   Vasilisa hade en klump i magen, och hon kunde inte avgöra om det var närvaron av valparna som växte inom henne, eller om det var en nervositet för det som skulle ske. Den här graviditeten var allt annat än lik hennes första. Då hade hon ivrigt väntat på att de skulle komma till jorden, nu ville hon inget mer än att lämna dem.
Fay
Fay 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Ett annat typ av antagningsprov [Fay]    mån 15 aug 2022, 22:08

I början på deras vandring hade Fay ivrigt scoutat i förväg för att hitta de lämpligaste vägarna genom bergen, allt för Vasilisas bekvämlighet. Hon var så stor och otymplig nu men Fay skulle ljuga om hon påstod att hon inte längtade efter att se de små. Hon hade aldrig sett nyfödda valpar förut och kände sig lite som en blivande storasyster. Hon hoppades att någon skulle se ut som henne. Men efter dagar av tät dimma, växlande väder och jobbig terräng hade entusiasmen falnat och istället för att springa i förväg höll hon sig nu vid Vasilisas sida. Den nya miljön så väl som hennes oerfarenhet av att vandra lämnade henne med en överväldigande trötthet. Kroppen ömmade och hon var tacksam över Vasilisas runda mage och det lugnare tempot.
   “När vi kommer fram, så håller du dig undan. Okej?”
    Fay överraskades av den skarpa stämman och blinkade frågande upp mot den andra. Hennes svar var avvaktande. "Okej... men–"
    "Lova mig."
    "Okej. Jag lovar", bet hon motvilligt fram. "Jag ska inte lägga mig i." Hon förstod dock inte varför. Vem var det de skulle träffa egentligen? Och varför lät det som att det kunde bli farligt? Fay misstänkte att det låg mer bakom uppdraget än vad Vasilisa först berättat. "Vas, vart är det vi ska egentligen? Vad kommer hända?"
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Ett annat typ av antagningsprov [Fay]    tis 16 aug 2022, 10:42

Vasilisa svalde. Hon kunde inte avgöra vad som var bäst för Fay; att berätta hela sanningen om deras uppdrag eller bara delar av det. Det sista hon ville var att utsätta henne för mer fara än hon redan gjort. Bara att ta med henne till Ljusets Krigares trakter var riskfyllt.
    “Jag ska ställa det här”, hon blickade bakåt mot den växande magen, “till rätta.”
    Blicken vändes bort från den yngre, kanske i ett tecken av skam. De bärnstensfärgade ögonen vilade istället på den tjocka dimman.
    “Deras far finns bortom de där bergen.” Hon nickade. “Vi ska lämna dem där.”
Fay
Fay 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Ett annat typ av antagningsprov [Fay]    tis 16 aug 2022, 12:52

"Lämna dem", ekade Fay och sökte dimman med blicken. Den hade vuxit sig mer kompakt bara sedan de stannat. "Kommer de få det bra dit vi ska? Vas?" Hon försökte få den äldre att möta hennes blick och kände oron växa i väntan på svaret.
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Ett annat typ av antagningsprov [Fay]    tis 16 aug 2022, 14:56

"Kommer de få det bra dit vi ska? Vas?"
    Faktum var att Vasilisa inte ämnat det någon större tanke. Vad skulle dem växa upp till? Hur var ett liv med Midir som far? Skulle han ens acceptera det och behålla dem? Oavsett, skulle de få det bättre än det liv hon kunde ge dem. Hennes existerande barn fick inte det dem förtjänade idag, och om hon inte kunde ge dem det - hur skulle hon kunna ge dessa liv det?
    Fays blick kändes nästan genomträngande, att hon var tvungen att möta henne.
    "Jag... jag vill tro det." Det var inget bra svar, det visste hon, men hon ville inte ljuga för Fay. "Deras far är... vänlig, omtänksam. Om han behandlar dem med ens en uns av hur han behandlat mig, är dem lyckligt lottade." Hon svalde. Midir hade alltid behandlat henne på det bästa sättet, mer än vad hon förtjänade. Till skillnad från henne hade han hållit sitt löfte, och Vasilisa hade huggit honom i ryggen.
    "Det är bäst såhär..." viskade hon lågmält.
Fay
Fay 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Ett annat typ av antagningsprov [Fay]    tor 18 aug 2022, 02:29

Svaret fick orosklumpen i Fays mage att lätta och en känsla bäst beskriven som tacksamhet sköljde över henne. Den öppenhet och tillit Vasilisa hade visat under de senaste veckorna var hedersam. Och nu ville Fay bevisa för henne att hon gjort rätt val.
    "Det är bäst såhär..."
    "Jag tror dig", försäkrade hon och log mot Vasilisa, som i stunden såg ut att behöva det extra stödet. Fay valde att inte pressa mer än så. Situationen var komplicerad och även om hon bara visste de övergripande delarna så var det tillräckligt för att förstå valet till att lämna valparna hos deras far. Hon tänkte inte ifrågasätta eller döma.
    "Det låter ju bra, väl? Om han är som du säger så har vi nog inget att oroa oss för." Och det kanske även betydde att överlämnandet skulle gå smärtfritt. Fay kanske inte ens skulle behöva hålla sig gömd.

[Avslutat]
 
Ett annat typ av antagningsprov [Fay]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: