Pågående Event
Senaste ämnen
» Ingen lämnas kvar
Idag på 10:08 pm av Radagast

» Säg det till alla, vi är på väg! [P]
Idag på 9:44 pm av Nunam

» Naldo till dödslistan
Idag på 9:44 pm av Naldo

» Felsteg [Orion]
Idag på 9:40 pm av Naldo

» FRYS! (P)
Idag på 9:34 pm av Sigrid

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Idag på 9:23 pm av Yaroslava

» [LKF] Kristallklart
Idag på 8:56 pm av Zahari

» [LKF] Ska du ha nåt eller?
Idag på 8:43 pm av Zahari

» Dimmornas drömspel [Varya]
Idag på 8:29 pm av Mörkö

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 5 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Poppel, Sigrid, Varya, Yaroslava, Öhld


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Här är jag [P] Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Här är jag [P] Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Här är jag [P]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Matvei
Matvei 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Här är jag [P]    lör okt 23, 2021 7:00 pm

[Rekommenderad musik medan du läser: (Länk) ]

Matvei stannade så snart han klivit över gränsen, som markerades av en omärkvärdig rand av stenar som löpte i en vid cirkel runt platsen. Den hade funnits där så länge han kunde minnas, något flocken satt upp redan innan han var född. En liten, låg stenmur, inte mer än som mest en eller två stenar hög, där det tidigare varit en osynlig gräns. Något som lätt kunde missas om man inte visste att den var där. Det var sällan Matvei korsade den. Det kändes inte rätt att beträda den heliga marken utan anledning, eller innan sin invigning, som skulle föra honom djupt in i templet innan han fick återvända till flocken igen. Men den här gången hade han en anledning.
     Matvei vände sig om, och såg tillbaks på Dimitrij som stannat bakom honom. Där var ett uttryck i moderns ansikte som han inte riktigt kunde placera. Hennes mun var smal och spänd, ögonbrynen knutna, och i ögonvrårna veckade sig kråkfötter under den släta pälsen. Matvei rynkade osäkert sina egna ögonbryn, och öppnade munnen för att fråga om något var fel, när känslan nådde honom.
     "Där är du ju."
Lättnad fyllde Matveis hela varelse, så plötslig och vördnadsfull att den bringade tårar till hans ögon. Den var inte hans egen. Dimitrij tog det sista steget fram till gränsen, och de grå ögonen Matvei kände så väl, de som alltid varit så skarpa, alltid hårda, befallande och säkra, mötte hans gula med en sårbarhet han aldrig tidigare sett. Hon lade sin panna mot hans, från varsin sida av gränsen, och Matvei kände mer än han såg henne dra ett skälvande andetag.
     "Där är du." Dimitrijs röst var inte mer än en skör viskning, gammal och trött, men leendet som fyllde det var tydligt. Matvei kunde inte hålla tillbaks den plötsliga, hårda snyftning som lämnade honom, och han insåg att han grät. Där var han.
 
Här är han.


[Kort ensamt inlägg mellan mina karaktärer Matvei och Dimitrij, mest för att jag ville ha det i text]
 
Här är jag [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: