Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ostoppbar [Yina] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ostoppbar [Yina] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ostoppbar [Yina]

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Sari
Sari 
Durres vittne 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Ostoppbar [Yina]    ons 16 sep 2020, 02:49

Systrarna hade äntrat värdshuset med det gemensamma löftet om att inte hålla tillbaka. De skulle ha kul i kväll. Släppa loss och för en gångs skull inte låta världen tynga ner deras axlar. Och de verkade ha valt en bra dag, för stället vimlade med vargar till den grad att festiviteterna expanderat utanför portarna. Under uppspända segeltak av djurhudar trängdes en nästan ogenomtränglig massa, deras skratt ringandes i otakt till musikanters toner. Sari älskade det. Från alla dofter till okända ansikten och kontrasterande ljud. I kväll var de ostoppbara.
    Hon hade börjat i god tid att göra sig i ordning. Timmar tidigare hade hon tagit sig ett bad med väldoftande oljor hon bytt till sig dagarna innan. De hade lämnat hennes päls mjuk och blank med en svag doft av söt månblom och frisk hibiskus. Hon hade även sett till att kamma ut de inflätade blommorna hon haft i sin svans, helt i sin egen värld tills det plötsligt var dags att gå.
    "Yina! Yinaaa!" Sari armbågade systern för att få hennes uppmärksamhet, rösten hög och klar i försök att överrösta omgivningen där de trängdes vid ett långbord. "Rabies eller skabb; hade du hellre varit varit med någon som hade nosar till ögon eller ett öga som nos?" Det tog inte länge förrän de båda brast ut i skratt, vikta över bordet och med tårar i ögonen. Sari tog en stor klunk av fruktdrycken framför sig och skannade havet av vargar. En stor hane med en markant kam på huvudet – lawar gissade hon – lösgjorde sig från massan, raglandes fram i deras riktning.
"Åh nej", mumlade hon ner i sin skål. Hon kände igen den där blicken. "Din tur att handskas med det nya äcklet. Jag gjorde det sist."
Jodano
Jodano 
Död 

Spelas av : Vic | Död


InläggRubrik: Sv: Ostoppbar [Yina]    ons 16 sep 2020, 02:57

"Tjejer! Tjejer!" Jodano trängde undan två förfärade hikiokis och satte sig mitt emot månvargarna, tungt vilandes mot bordskanten. "Jag har inte sett er här förut. Ni ser ut som två stycken som gillar att ha kul." Han ögnade de lysande partierna i deras fällar. "Schysta märken."  
    Den gråare av dem såg upp från sin skål, en tydlig rynka över nosryggen. "Du stinker. Hur mycket har du druckit egentligen?" Jodano tog en klunk från den närmsta skålen någon stackare lämnat i god tro. Ett rungande skratt steg ur honom. "Åh gumman, det är så här män luktar. Riktiga män. Du behöver inte låtsas som att du inte gillar det."
Yina
Yina 
NPC 

Spelas av : My | NPC


InläggRubrik: Sv: Ostoppbar [Yina]    ons 10 feb 2021, 22:58

“Öga som nos,” svarade Yina utan att tveka. “Det här stället kryllar ju av hellhounds. Ökar mina chanser,” skämtade hon, och stämde snabbt in med systerns skratt.
     Atmosfären i värdshuset var fylld till bredden av goda stämningar. Yina fann det förvånansvärt lätt att kunna slappna av i miljöer likt dessa. Kanske för att det var så lätt att förlora sig i stunden, låta sinnena dränkas av allt omkring. Dessutom hade hon ingenting emot fruktdrycken som rikligt serverades.
      Yina fick syn på hannen som närmade sig samtidigt som Sari. Hon himlade lite menande med ögonen åt sin syster, men leendet låg kvar på hennes läppar. Nog för att det tog iväg lite från deras tid, så kunde hon ändå tycka det var rätt roligt. Det blev lite som en lek. Det var ingen hemlighet att hon gillade att munhuggas.
     “Ey, ey, grabben, tagga ner lite va,” flinade hon och kastade en blick upp mot hans rufsiga, klarfärgade kam, “du ser ut att vara lite på sniskan.” Minen var både hånfull och road. Det var inte första hannen som gjort sitt närmade, men han verkade definitivt vara den som varit mest påverkad. Nog för att det började glida in rätt sent inpå nattens timmar nu. Hon var tvungen att erkänna att hennes blick inte var lika klar som vanligt.
      “Jag ska göra det enkelt för dig,” sade hon och lutade sig närmare för att viska, “jag slår för andra laget,” det var inte en lögn, men inte heller en hel sanning, “och hon,” hon nickade, “trolovad. Japp, lika tragiskt som det låter.” Det var definitivt en lögn.
Jodano
Jodano 
Död 

Spelas av : Vic | Död


InläggRubrik: Sv: Ostoppbar [Yina]    mån 10 maj 2021, 15:12

Jodano gapskrattade, klart road över tikens rappa tunga. "HAH!" Han slog tassen i bordet så hårt att några kastade tvära blickar mot dem. "Du hade aldrig kunnat motstå mig om jag gett dig en chans, fjompan. Försök inte. Det här säger ingen nej till. Inte ens sådana som du. Det är tur för dig att jag inte är intresserad av...", Han rynkade på nosen och gestikulerade mot systrarna. "Det där i kväll."
   Kammen föll i hans ögon men Jodano brydde sig inte när han lutade sig över bordet. Han noterade inte hur de två syskonen drog sig bakåt när hans berusande andedräkt slog mot dem. "Jag kan få vem som helst här inne. Till och med den där blinda idioten som stirrar in i väggen. Ser du 7an där borta?" Han nickade mot en silvervarg i värdshusets utkant. "Schysst ansikte, men luktar fisk... han kan jag få. Samma sak med 10orna som svampar tre bord bort."
Sari
Sari 
Durres vittne 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Ostoppbar [Yina]    mån 10 maj 2021, 15:14

Sari kände inte att hon behövde inflika något. Den här knölen gjorde ett enastående jobb med att skämma ut sig själv utan hennes hjälp. Han såg skaplig ut, det medgav hon men hans uppförande var allt annat än. Hon lutade sig närmare Yina, oförmögen att hålla tillbaka ett skratt när hon viskade i hennes öra. "Den här snubben ber om att bli utmanad. Vad sägs om att ta ner honom på jorden lite?"
    Hon själv var redan trolovad enligt systerns utsago men Yina hade alla möjligheter att sätta lawaren på plats. "Ey, hur säker är du på din sak egentligen? Vad sägs om att slå vad?", erbjöd hon med ett tandat leende. På motsatt sida skrattade den berusade hanen och Sari visste där och då att han inte skulle kunna motstå. Han verkade som den typen.
     "Jag gillar hur ni tänker", sade han och pekade en utmanande klo mot systrarna. "Kom an bara!"
Yina
Yina 
NPC 

Spelas av : My | NPC


InläggRubrik: Sv: Ostoppbar [Yina]    tor 19 aug 2021, 20:52

Han var odräglig. Men han var roande. Rolig, till och med. Yina skulle ljuga om hon sade något annat. Det här var precis vad hon behövde ikväll. Vad de behövde ikväll. Något att roa sig med. Yina hade lovat Sari en oförglömlig kväll, och det skulle hon ge henne. Ett rungande skratt lämnade henne när han antog vadet. Ett stort, illmarigt leende prydde hennes läppar.
     “Bli inte ledsen när du blir överkörd, bubben,” flinade hon retsamt innan hon scannade av rummet. Utan att vänta på eventuellt svar så kastade hon en blick åt sin syster, och lämnade dem bakom sig. Oavsett hur resultatet skulle bli, så skulle de åtminstone ha roligt.

[Avslutat]
 
Ostoppbar [Yina]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» En bra dag (Yina)
» Ett löfte [Yina]
» Hon som sålde fisk [Yina]
» Törnrosas fälla [Yina]
Hoppa till annat forum: