Pågående Event
Senaste ämnen
» Efter läggdags [P]
Idag på 13:19 av Aegir

» Ruskväder (P)
Idag på 13:09 av Umbriel

» Hopp om en morgondag
Idag på 12:48 av Kokhanok

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Idag på 12:38 av Kokhanok

» Din order (P)
Idag på 12:10 av Kokhanok

» Var den du vill vara [Umbriel]
Idag på 11:54 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Idag på 11:40 av Umbriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:59 av Yaroslava

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 20:25 av Tora

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Aegir, Torbjörn, Umbriel


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
En limousin kommer lastad med... Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
En limousin kommer lastad med... Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 En limousin kommer lastad med...

Gå ner 
+3
Gary1
Nyke
Oberon
7 posters
FörfattareMeddelande
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: En limousin kommer lastad med...    lör 05 sep 2020, 02:27

Bobbe! ∠( ᐛ 」∠)_
Nu är det dags för ytterligare en valpkull i Numoori och denna gång är det mellan min karaktär Oberon och en av Jägarnas npc:er – Beata. Paret väntar efter många försök och en rätt lång tid valpar. Japp.

Nedan följer lite info om föräldrarna.



En limousin kommer lastad med... Oberon11


Oberon (länk)
• Hellhound
• Mycket stor – 120 cm
• Har krafterna eld och inre mörker
• Oberon är blå med en brun mask i ansiktet som sträcker sig längst halsen och undersidan av kroppen. Han har skäggig haka och mellan öronen och ner mot skuldrorna har han en mörkblå mankam. Stark och smidig kropp med långa ben, djup bröstkorg och lätt krökt rygg. Lång svans, kraftiga tassar och klor, med flexibla tår och sporrar. Ansiktet är runt och grovt med brett nosparti. Han har betar i underkäken och fyra ögon – alla röda i sina ögonvitor med orange iris och pupiller i samma färg. Längst ryggraden har han taggformade benutväxter.
• Han har gott om spelad släkt, varvid man uppmuntras att hämta inspiration till sin egen valp.


En limousin kommer lastad med... Beata_10


Beata (länk)
• Drakarg
• Medel – 80 cm
• Har gravitation som kraft
• Beata har längre kropp och svans än den vanliga vargen. Hon är grönblå och bullseye tabby-mönstrad med fjällklädda partier på kroppen. Huvudet är kilformat och trekantigt med orangea horn så väl som ögon. För mer ingående info, följ länken ovan.


Info om kullen | Önskemål & riktlinjer
• Mutationer är tillåtna. På Oberons sida av släkten är extra ögon och öron vanligt. Även betar/sabeltänder, diverse benutväxter och deformerade tassar. Längre bak finns horn (Zayevs pappa) och dubbla bakben (Nairas mamma). Från Beata kan valparna ärva horn och taggar i olika utformningar, grova klor och/eller fjäll. Inga vingar.
• Tillgängliga krafter: ljud, telepati, telekinesi, metall, sten, eld, värme, helande, inre- och yttre mörker, raseri, styrka, gravitation. Önskas något annat är jag inte omöjlig när mycket är okänt om Beatas släkt. Bara det är inom ramarna för godkända krafter och inte är yttre ljus.
• Storleksmässigt kommer valparna ligga mellan 80-115 cm i mankhöjd.
• Jag har inget specifikt namntema. Önskemålen jag har är att namnen är simpla och inte överdrivet långa. Ta gärna inspiration från Oberons släkt och vänner.
• Valparna kommer att födas in i flocken Jägarna (länk). Det är inget krav att de stannar där, men de förväntas göra det fram tills att de är tillräckligt stora att klara sig själva.
• Det finns ingen överlevnadsgaranti i Jägarna. Om tillfälle uppstår får du döda din valp innan den nått vuxen ålder. Men gör den i sådana fall betydelsefull och något som andra kan spela på. Undvik en spontan "den ramlade och bröt nacken"-död eller en utgång som föräldrarna eller flocken tydligt hade kunnat förhindra.
• Valparna antas vara en del av flocken och kommer att bli väl omhändertagna, även om allt inte rollspelas. Ingen kommer att lämnas utanför.
• Är valpen obetydligt spelad och du känner att du inte har tid/ork eller av annan anledning inte kan ha kvar den så önskar jag ta tillbaka den för att adoptera ut den till någon annan. Alternativt göra den till en npc. Samma sak gäller om valpen och/eller du som spelare blir väldigt inaktiv.
• Du ska själv klart ha plats i din karaktärslista.

-----------------
Jag vet att folk har fullt i sina karaktärslistor och det finns ingen anledning att känna sig _tvingad_ till att anmäla intresse, bara för att göra mig glad eller liknande. Kullen kommer att bli av oavsett. Det är inte först till kvarn. Att du "har velat ha en valp jättelänge" är inte meriterande. Jag har lovat Älg en valp om hon vill ha en. Jag ska också ta en själv. Sedan får vi se hur stor kullen blir.

Är ni intresserade av en valp får ni gärna fylla i mallen nedanför. Valparna kommer inte födas än, så känn ingen stress.

Namn:
Kön:
Personlighet:
Utseende:
Mankhöjd:
Krafter:
Övrigt:


Senast ändrad av Admin den fre 23 feb 2024, 14:15, ändrad totalt 3 gånger
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    lör 05 sep 2020, 02:30

Här kommer lite preliminär info om min valp. Jag avvaktar med att posta bild eftersom jag fortfarande velar på alldeles för många punkter gällande designen ᕕ( ᐛ )ᕗ

Namn: Vargon
Kön: Hane
Personlighet: Är som ung betydligt mer lik Beata till sättet än vad Oberon var i samma ålder. Självsäker och dedikerad. Vill vara duktig. Låtsas ofta vara mognare och vuxnare än vad han är. Gillar att småretas.
Utseende: Grönblå med spexiga mönster; inspirerade av Beata, Arno och Gharrow. Reslig. Har en hipp mankam och sabeltänder. Har också Beatas kilformade ansikte och inte lika rundade öron som Oberon. Skägg och buskiga ögonbryn som han ofta trimmar, när det börjar visa sig. Smala pupiller som de hos katter. Gula eller orangea ögon. Eventuellt maffiga, infällbara klor och fjällklätt bröst. Benutväxter längst ryggen.
Mankhöjd: 113 cm
Krafter: Helande & metall eller teleportering (ingen överraskning där lol)
Övrigt: Kommer tycka det är rätt kul att garva skinn och att ägna sig åt övriga hantverk.

Har ni frågor om kullen eller behöver hjälp med att bolla idéer eller liknande är det bara att höra av er via Discord eller över PM.
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    lör 05 sep 2020, 20:54

Jag är jätteintresserad! <3
Kastar in den här lite snabbt så ska jag fylla på snart.

Namn: Titania
Kön: Hona
Personlighet: Rätt lik både Obbe och Beata till sättet. Beskyddande, omtänksam och målmedveten men har en kaxig och retlig sida, på ett vänskapligt sätt.
Utseende: Lång i kroppen likt Beata. Mer info + bild kommer...
Mankhöjd: ca 100cm
Krafter: Ljud och yttre mörker (?)
Övrigt: 
Gary1
Gary1 
 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    sön 13 sep 2020, 12:52

Såg denna tråden igår och..  :sipintensifies

Namn: Noris
Kön: ?
Personlighet: Tror sig veta/kunna allt och vill gärna bevisa detta. Förstår inte skämt, tar det ofta fel. Gömmer ofta sin soft side men ibland slinker den fram. Omhuldande. Ger inte upp i första taget, trots skador. Pratar/svarar som om det är en fråga. Brukar leta efter myrstackar då h*n gillar myror.
Utseende: Avlång skitkorv med tre ögon hehe
Mankhöjd: ?
Krafter: Telekinesi
Övrigt: Har ett ugly-ass leende, blinkar inte ögonen i takt. Ligger hellre ute i regnet än i lyan
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    ons 16 sep 2020, 04:47

Tjo,
Ingen stress med valpplaneringen eller så. Tråden kommer få ligga uppe ett tag och när det börjar närma sig kommer jag förmodligen skriva i tråden igen, som en sista påminnelse ifall någon vill anmäla intresse/dra sig ur eller liknande.

Hur som helst så tänkte jag bara slänga in några namnförslag ifall folk behöver hjälp eller bara vill ha något att utgå ifrån.

• Alec
• Arina
• Bellara
• Branka
• Briala
• Corvo
• Crim
• Darav
• Endrin
• Eskel
• Gantu
• Geru
• Javik
• Joram
• Kolyat
• Lorik
• Morinth
• Saryn
• Sefra
• Serceg
• Talno
• Vetra
Solviva
Solviva 
Antagen 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    ons 16 sep 2020, 18:15

Tänkte dyka in här med full förståelse i att jag kanske inte är en "attraktiv" valpspelare med redan 2 karaktärer i jägarna och väldigt sporadisk aktivitet, men jag har en plats i listan och bara 3 kullar jag legat i väntan på, och denna råkar vara den första kullen av dem att dyka upp <3
Ser nog allt Mass Effect Namnen Sip



Namn: Ester
Kön: Hona
Personlighet:
Ganska "klumpigt" socialt liv med en lätt distansering ifrån känslor, sina likväl som andras. Har väldigt lätt med praktiskt och logiskt tänkande och träning såväl fysisk som psykisk, men svårare att knyta känslomässiga band och förstå sig på känslor. Svårt att läsa av ansiktsuttryck och förstå hur andra tänker, men är i grunden välmenande och försöker sitt bästa.
Utseende: 
Grönblå grund med ljust limegröna partier. Ansiktet, halsen och undersidan är svart. Kroppen täcks av ränder i ett tabby mönster i en mörkare nyans av grönblå.
Ögonen är röda, med en gult närmre den vita pupillen
Limousin som sin Mor och delvist täckt av fjäll. Mellan öronen och ner över nacken, förbi manken, har hon en lätt spretig man, och när hon växer upp mer kommer hon även få ett spretigt strävt skägg. Har två relativt korta horn som kröker bakåt och lätt utåt, samt benutväxter vid ryggslutet och svansroten Har längre hörntänder.
[bild]
Mankhöjd: runt 90 som mest
Krafter: Inre mörker, Gravitation
Övrigt: hittar väl på något skojigt att lägga till här tids nog

Lycka till med alla fina små bäbisar <3
Poppel
Poppel 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    ons 16 sep 2020, 23:11

*kommer inrullandes*
Har väntat på detta hela mitt liv, jag är så fett redo!!

Namn: Grim
Kön: Hane
Personlighet: Lite klumpig men alltid lycklig. Tar inte alltid träning och lära på högsta allvar då han ofta drömmer sig bort lite för mycket. Men när det väl gäller kan han bli väldigt skärpt och allvarlig. Är väldigt mjuk och försiktig herre som släpper sina syskon före och vill alltid se till att dom är säkra. Vet inte riktigt själv hur stor han är och kan ibland leka lite för våldsamt. En väldigt tuff men mjuk kille.
Utseende: Mörk nos och trampdynor.
Fyra runda mjuka ögon som skiftar i rödorange. Klorna på framtassarna är lite grövre och hårdare än vanligt.
Bild på hans färg:

Mankhöjd: 110 som vuxen.
Krafter: Yttre mörker | __
Övrigt: En stor snäll kille som ibland känner att han har hamnat lite fel men älskar sin familj och flock mer än allt annat. Speciellt hans coola äldre kusiner!
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    ons 07 okt 2020, 00:33

Ja nä okej vem försöker jag lura ens klart jag måste ansöka om en. Har ju plats osvosv. Fet draft än så länge men en början. Kommer fylla på med tiden om jag får mer idéer!

Namn: Baro
Kön: Hane
Personlighet: Dedikerad och bestämd när han väl hittat ett mål. Lite småklumpig på orden men charmig ändå. Är för det mesta väldigt samlad, men när någon nämner hans svaga punkter kan han lätt bli väldigt kränkt. Gillar inte när andra retas med honom. Går lite för lätt in i raseri-mode och har svårt att samla sig, men försöker att bemästra det (eller att han helt enkelt förnekar att det är raseri han har).
Utseende: En limousin kommer lastad med... BeataOberon_Cat
Mankhöjd: 110 cm
Krafter: Raseri och eld
Övrigt: :) Funderar på om han ska ha svårt att följa order och hellre gör det som magkänslan säger åt honom. Att han mer än den som vill ge order än att ta dem, men är lite osäker på detta!!


Senast ändrad av Maksim den tor 05 nov 2020, 19:04, ändrad totalt 2 gånger
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    lör 17 okt 2020, 23:44

Hej grabbar,
Tänkte bara meddela att jag kommer bestämma valpspelare om tidigast en vecka från nu. Det vill säga lördag eller dagarna som följer. Har ni något ni vill diskutera eller lägga till om er valp så har ni nu chans att göra det innan jag bestämmer mig. Detta går lika bra att göra över PM om ni inte vill skriva här. 

Och är det någon som vill dra tillbaka sin intresseanmälan och/eller någon ny som vill anmäla intresse för kullen så går det också bra.

Chilla lugnt! <3
Mara
Mara 
 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    fre 30 okt 2020, 01:19

En sen ansökan. Ska sätta mig och pilla på designförslag snart. 
Fyller i med mer info allt eftersom. 

Namn: Raia 
Kön: Hona
Personlighet: Happy-go-lucky tjej. Lite korkad men mer eller mindre alltid glad och positiv som agerar innan hon hunnit tänka över sina beslut. Stöttar sin familj och vänner högljutt.    
Utseende: Osäkert. Återkommer.
Mankhöjd: Någonstans mellan 89 - 98 cm.
Krafter:  
Övrigt:
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: En limousin kommer lastad med...    tis 24 nov 2020, 23:03

Tack för alla intresseanmälningar! <3
Det har varit jättekul att få ta del av era designer och förslag. Jag hade inte räknat med så här stort intresse, vilket helt klart har försvårat min process med att välja valpspelare. Tyvärr kan jag inte välja er alla, vilket jag hoppas ni har förståelse för. Jag har grundat mitt beslut på främst två saker: den info ni delgett mig – både här och privat – samt hur många karaktärer ni har i Jägarna sedan tidigare och deras respektive positioner i flocken (ny/gammal medlem, valp/vuxen, var de är träningsmässigt osv).

Med det sagt så kommer det att bli fyra valpar totalt. De tre som kommer att få spela en valp ur den här kullen är:

Bellz, Bubbah och Cat!

Valparna är inte födda än men det är fritt fram att skapa era konton och pilla med presentationerna. När jag fixat ett födelseroll är det bara att börja rolla.

Hoppas ni andra inte är allt för besvikna <3 Om det är till någon tröst så är det möjligt att det blir en till kull i framtiden. Dock kanske inte av samma kombination hehe. Men ni är ytterst välkomna med era intresseanmälningar då, om det skulle vara av intresse.

Tusen tack – återigen – för all tid ni lagt ner på dessa limousin-valpar! <3


----------
Här kommer också lite uppdaterad info om min valp nu när jag haft tid att klura. Tack till er nissar som kommit med input och hjälpt mig med designen <3

Namn: Vargon
Kön: Hane
Personlighet: Är som ung betydligt mer lik Beata till sättet än vad Oberon var i samma ålder. Självsäker och dedikerad. Vill vara duktig. Har något av en bad boy-persona, men är i själva verket rätt lugn och intelligent. Vill mest bara ge sken av att ha en hårdare yta. Låtsas ofta vara mognare och vuxnare än vad han är. Gillar att retas.
Utseende: Grönblå med spexiga mönster; inspirerade av Beata, Arno och Gharrow. Reslig. Inte lika thicc som pappa. Har en hipp mankam och sabeltänder. Har också Beatas kilformade ansikte och inte lika rundade öron som Oberon. Skägg och buskiga ögonbryn som han ofta trimmar, när det börjar visa sig. Gula ögon med smala pupiller. Orangea ögonvitor. Maffiga, infällbara klor som är svarta till färgen. Fjällklädda ben och en fjällklädd bröstsköld. Benutväxter längst ryggen.
Mankhöjd: 113 cm
Krafter: Helande & metall
Övrigt: Kommer tycka det är rätt kul att garva skinn och att ägna sig åt övriga hantverk i och med sin metallkraft. Kommer också snabbt växa på höjden och rätt länge vara något av en spe nudel. Hög visserligen, men mer som bambu än thicc furu om man så säger. Det komplexet kommer följa med honom från tonåren och göra att han som äldre kommer ta extremt illa vid sig om någon skulle antyda att han på något sätt är klen eller svag. Även fast han vid den tiden har biffat på sig. Vargon är även rätt fåfäng, vilket han ogärna erkänner. "Jag vaknade upp så här", är något han kommer köra med in i döden.
 
En limousin kommer lastad med...
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Det kommer nog gå bra
» Du Kommer Aldrig Bli Fri [E]
» En tid som varit, en tid som kommer
» Här kommer trubbel
» Vad kommer sen[Vassya]
Hoppa till annat forum: