Pågående Event
Senaste ämnen
» Var den du vill vara [Umbriel]
Idag på 05:45 av Violin

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 22:38 av Tolir

» Döden är det sannaste vi vet [Radagast]
Igår på 18:38 av Radagast

» Ruskväder (P)
Igår på 17:20 av Torbjörn

» Spådomskonstens under [Öppet]
Igår på 16:13 av Tolir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 16:05 av Tolir

» Jag vill vara lika...
Igår på 16:01 av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 12:49 av Öhld

» Uppviglare [P]
Igår på 12:00 av Umbriel

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Andekrafter Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Andekrafter Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Andekrafter

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Sölvi
Sölvi 
 

Spelas av : Ink


InläggRubrik: [Avslutat] Andekrafter    lör 01 aug 2020, 22:10

Ber om tillstånd för ev utökad andekraft!
Mycket chill att skala ner grejer också såklart :D


Telepati,
Men istället typ ”gå till bäcken” och så får måltavlan en idé som de tolkar som deras egen, som de antingen agerar på eller tänker ”varför skulle jag plötsligt göra det för?” om!

Gränsen går såklart långt före ”reta upp den där inferon”, och i det fallet bedömer han sig kanske ändå ha skickligheten att uppmana en att ”fråga inferon om vägen”.

Så, jag tänker, att idéer med djup blir mer genomskinliga, dvs vem som helst kan omedelbart upptäcka telepati. Målens mottaglighet samt tolerans beror på deras medvetna närvaro, erfarenhet, uppmärksamhet generellt, etc. 


Telekinesi,
Med mycket små föremål. Från behörigt avstånd skvätta lite grus, putta på en igelkott, peta till en kotte, typ. Han ska inte exempelvis kunna lyfta en råtta, välta en hare eller knuffa en gris.

Om det inte är för mycket så skulle jag gärna vela inkludera dimma i telekinesi (maximalt driva ihop existerande dimma/rök så att den tätnar).


Tanken var att han ungefär hade dimma och temperatur tidigare och, med livsmål i avseende, också känner sig manad att sträva/utforska hur han kan tänja gränsen till det levande. Han har också haft år att fundera på hur, så jag tänkte att jag slänger iväg den här tråden nu!

Beroende på om detta funkar tänkte jag bara skriva ”tele” i Krafter.


Delar fridens liljor med er. <3
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Andekrafter    sön 21 mar 2021, 23:17

Hej hallå!
Ber om ursäkt för att det här svaret kommer så väldigt sent, men nu har vi haft möjlighet och pratat i Crew om detta, och har beslutat oss för att uppdatera andarna lite när vi är i farten!

Den uppdaterade infon finns på wikin här:
https://numoori.fandom.com/wiki/Ande

Sammanfattat så har vi valt att uppdatera andarnas krafter/förmågor. Vi har tagit lite influenser av dina förslag, om än det inte är exakt samma. Alla andar behåller förmågan att sväva, bli osynliga/synliga och passera genom objekt så som spöken har en tendens att kunna. De behåller även sin förmåga att, med erfarenhet, svagt kunna påverka sin omgivning, om än vi har justerat och förtydligat detta lite.

Förtydligade förmågor:
● Kan få en plats att kännas något varmare eller kallare, men påverkar inte den faktiska temperaturen.
● Kan ingjuta en svag känsla av trygghet eller otrygghet.

Nya förmågor:
● Kan vidröra levande vargar i formen av en svag beröring (men inte mer).
● Kan flytta eller knuffa mindre objekt, exempelvis i formen av att skaka löven i en buske eller knuffa ett mindre föremål. Anden kan inte flytta större föremål som skulle kräva mer än en lätt knuff av en levande. Anden kan inte heller flytta föremål på distans, utan måste vara nära nog för att kunna röra vid det.

Gällande telepatin kommer vi dock tyvärr inte att godkänna det i dagsläget. Vi vill gärna att andar inte har kvar några "levande" krafter, utan att de istället får sina andeförmågor att spela kring som en egen grej. Om du vill att din ande influerar en levande med "tankar" skulle den exempelvis kunna vara osynlig och viska i vargens öra istället, eller påverka den med svaga trygghet/otrygghetskänslor som kanske får den att välja en viss riktning "pga magkänsla".

Dimman godkänns tyvärr inte heller som andekraft eftersom att det är en blodsätt tillhörande dimmvargarna. Vi vill helst inte frånta dimmvargarna den som "deras", och vill inte heller att en dimmvargs-ande behåller sin kraft om inga andra andar får behålla sina krafter.


Tack för ditt tålamod, och för förslagen du gett! Vi hoppas att förändringen känns som att den ändå passar vad du vill spela :)

Fridens!  :flower4:
/Crew
 
[Avslutat] Andekrafter
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: