Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
A little life in you yet  Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
A little life in you yet  Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 A little life in you yet

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: A little life in you yet     tor 23 jul 2020, 14:29


Malva hade aldrig känt sig så kall. Hon svävade ensam i den oändligt mörka rymden utan hud. Hon föll ner i en evighetsdjup ravin. Det fanns ingen mark att finna under hennes tassar, inget som skulle ta emot henne. Hon hade aldrig varit såhär ensam.

Det hade varit sol utanför helarens tält men luften var så kall och skarp, som vassa isskärvor i hennes lungor. Världen snurrade men tiden stod still. Inga ljud tog sig igenom.

Doften av fruktdryck var så tätt kopplad till dem soligaste minnena av hennes mor. Sena kvällar på takterrassen, tjejmiddagar, storslagna evenemang i Skuggfall. Det var så fel att det var den doften som fyllde hennes värsta stund i livet.

Aurora såg så skör ut. Inga fasader fanns uppe, ingen mimik i det ljusa ansiktet. För första gången såg Malva hennes ålder, hennes imperfektioner.

Det brast. Innan dess hade det varit omöjligt, hos Malva likt hos alla barn var föräldern odödlig. Men Aurora var verkligen borta. Det var för sent.

Hon skrek rakt ut. Ett ljud av den renaste smärta. Hon skrek och hon skrek. Föll ihop på marken och vaggade fram och tillbaka.

Det fanns ingenting kvar. Världen hade förlorat sin mening, sin färg.

Det kunde inte sluta här. Det kunde inte vara över. Det var så mycket de aldrig hunnit göra.

Hon fick inte luft.

Hur skulle hon kunna leva vidare? Hur skulle hon kunna hitta kärleken utan att visa upp den för sin mamma? Hur skulle någon ens kunna lära känna henne när en så stor del av henne var död?

Hon kände inte ens sig själv utan Aurora.

Vem var hon utan sin förälder?

Blomman min.

Hon hade inga skyddsvallar kvar. Ingen som fångade henne när hon föll.

Aldrig förr hade hon velat krypa ihop i sin mammas famn så mycket som nu. Aldrig förr hade hon behövt det så mycket.

Hon hade så många frågor kvar, frågor som bara var ämnade för en moders öron. Hon hade så mycket att visa, så mycket att lära.

Det gutturala ljudet som lämnade henne började ta formen av ord. Desperata och hysteriska.

”Nej”

”Nejnejnej”

”NEJ!”


Ögonen stirrade oseende ner i marken framför henne. Gråten sved i halsen, gjorde det svårt att få syre.

”Ta mig istället”

En viskande bedjan som för ett ögonblick stillade all gråt. Hon var ekande tom. Det fanns ingenting kvar för henne.

”Snälla. Jag gör vad som helst.”

Det var omöjligt att acceptera att hon var så maktlös. Det absoluta i döden gick inte att ta in. Det enda hon kunde göra vara att be, att försöka förhandla om villkoren för det villkorslösa.

”Ge tillbaka henne, snälla. Ge tillbaka henne, jag gör vad som helst.”

”Snälla, ta mig istället.”


För varje gång hon yttrade det blev hon säkrare på sin sak, hon skulle ge upp allt om Aurora bara fick ett ögonblick till på jorden. Men det kom inget svar. Ingen gudomlig röst, inget ljus som omfamnade henne.

”NEJ! TA MIG ISTÄLLET!”

Men Aurora låg kvar på båren, stilla. Hennes muskler stelnade, blodet kallt. Och Malva föll, krossades i tusen bitar. Blev till intet.

Hon skulle aldrig resa sig igen.

A little life in you yet  MalvaPostAurora
 
A little life in you yet
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Blessed are the life we give. Blessed are the life we get.
» The Life After [P]
» Life goes on (CHI)
» Lost in his own life (P)
» Your life... ends here [P]
Hoppa till annat forum: