Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 00:20 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 00:14 av Ymir

» En moders inverkan [P]
Idag på 00:14 av Nilo

» Förverkligade drömmar [P]
Igår på 23:52 av Nilo

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 23:34 av Nunam

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 23:26 av Achilles

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 23:23 av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 23:12 av Öhld

» Var tar jag vägen nu [Ö]
Igår på 23:06 av Poppel

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Min solstråle för evigt [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Min solstråle för evigt [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Min solstråle för evigt [P]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Min solstråle för evigt [P]    tor 16 jul 2020, 23:16

[Privat roll mellan Nilo och Miranda]

Nilo vandrade på marknaden och pratade med handlare och verkade ha fullt upp med att handla saker när hon kunde höra sin dotter ropa på henne. Nilo skyndade på förhandlingen genom att hota handlaren med att bli gladiator i skuggfall om han inte snabbade sig, och genast vart affären klar och Nilo kunde vända sig om med ett leende.

"Miranda! Min dotter." Hon mötte henne med två kindpussar och höll om henne lite extra länge så där så att det antagligen skulle börja bli obekvämt. "Jag vet att det inte var längesen vi sågs, men det känns som att jag saknar dig mer för varje gång vi är ifrån varandra. Säg mig-" Hon lutade sig fram mot henne och viskade "-Har du spanat in några söta handels-pojkar idag?"
Miranda
Miranda 
Heredis 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Min solstråle för evigt [P]    sön 19 jul 2020, 11:17

Miranda älskade att träffa sin mamma. Nilo var den viktigaste personen i hennes liv, och hon älskade att få stjäla små ögonblick av moderns annars så hektiska vardag.
     "Pojkar?" Miranda såg lite förvånad ut, även om frågan var ett rätt återkommande ämne. "Nä, varför-" Hon hejdade sig igen med ett litet flin. "Okej, jo, jag såg en jättesöt stäppvarg förut som sjöng en låt för mig, men det var inte det jag ville prata om. Visste du att jag hörde om en svartvarg som inte var kraftlös?" Miranda visste att svartvargens lott var att inte ha krafter - de skulle blivit för överlägsna annars, ansåg somliga - men tanken på det var ändå lockande. Hon ville ha växtkrafter och odla blommor. Oavsett hur mycket kunskap hon samlade på sig, oavsett hur många språk Miranda nu behärskade, så hade hon alltid sug efter mer
     Hon märkte att Nilo såg på henne och skyndade sig att fortsätta.
     "Jag, asså, jag menar inte att det skulle hända oss. Men... ingenting är omöjligt då?" Hon hoppades att ryktet stämde och att hon inte just skämde ut sig själv inför Nilo genom att påstå att ett svart gråblod haft krafter.
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Min solstråle för evigt [P]    tis 15 dec 2020, 10:53

Nilo såg förbryllat på sin dotter och skrattade högt efter en stund.
"Åh Miranda, så mycket vågar jag nog lova att du mycket väl kan ha hört om en svart varg med krafter, men det kan inte ha varit en ren svartvarg du hört om. Men det är klart.. konstigare saker har ju hänt." Nilos perspektiv hade förändrats mycket sedan hon hade mött Even och speciellt efter deras tid i Tenebris. Hennes gamla liv bland svartvargarna kändes mer avlägset för var dag som gick och inte heller lika viktigt som det en gång var. Inte för att det gick att ta ur svartvargen ur henne, eller helt sudda ut hennes principer hon själv var uppväxt med, men det var mer att hon insett att världen var så mycket större också. Hade det bara hängt på svartvargarna och om hon stannat kvar i Diomhair i resten av hennes liv så hade hon aldrig varit där hon var nu. Det gick inte att förbise helt enkelt.

"Vad är det du egentligen undrar över Miranda? Hade du önskat att du haft krafter menar du?"
Miranda
Miranda 
Heredis 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Min solstråle för evigt [P]    lör 28 aug 2021, 19:17

Lite pinsam var hennes fråga, men Nilo tog henne i alla fall ganska seriöst. Miranda funderade över frågan i några sekunder. Var det verkligen vad hon önskade? Visst, det hade varit fint, men hon var egentligen nöjd med sin kropp som den var. Hon behövde inte krafter för att älska sig själv. Men...
     "Jag vill nog bara vara mer", svarade hon slutligen. Inte det att hon kände sig otillräcklig, men hon ville vara mer. Det var en svår känsla att försöka förklara.
 
Min solstråle för evigt [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Din, för evigt.
» Evigt liv [P]
» Du är för evigt saknad ♥
» Inget är för evigt
» Farväl vara aldrig för evigt (SLan)
Hoppa till annat forum: