Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 7:15 pm av Sigrid

» Efter läggdags [P]
Idag på 4:39 pm av Umbriel

» Uppviglare [P]
Idag på 4:15 pm av Umbriel

» Rykten [P]
Idag på 2:20 pm av Umbriel

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 2:04 pm av Tora

» Tänderna biter ihop [Tora]
Idag på 1:44 pm av Tora

» En mästerlig plan [Umbriel]
Idag på 1:32 pm av Umbriel

» En dag för mig [Asta]
Idag på 12:17 am av Ymir

» FRYS! (P)
Igår på 11:33 pm av Asta

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 6 registrerade, 0 dolda och 9 gäster.

Dalia, Maksim, Saskia, Sigrid, Torbjörn, Yargol


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Julia chillar Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Julia chillar Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Julia chillar

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Julia chillar    mån jul 13, 2020 12:49 am

Hej på er.

Så, jag har inte varit aktiv här de senaste veckorna. Det har jag redan sagt till om tidigare att jag skulle bli mindre aktiv framöver, men anledningen att jag nämner det igen lite mer "officiellt" här på sidan är mest för att underlätta för både mig själv och andra.

Jag har insett att jag måste trappa ner på tiden jag lägger på Numoori lite mer permanent. Jag kommer inte att sluta med sidan, det vill jag inte i dagsläget, men jag kommer att vara långt mindre aktiv än jag varit det senaste 1-1,5 åren. Nu till en början kommer ni nog inte se något av mig alls då jag känner att jag behöver den här pausen.

Anledningen till detta är att Numoori det senaste året orsakat för mycket ångest för att det ska vara hållbart. Det finns många anledningar till detta och en stor del av det vill jag inte gå in på, men en större anledning har varit att jag känner mig väldigt "bunden" till sidan. Jag blir rädd att missa saker om jag inte är inne hela tiden, vilket inte går ihop med ångesten sidan orsakat det senaste, samtidigt som jag av ångestskäl mår dåligt av att känna mig "oumbärlig" i relation till planer och rollspel. Numoori har siktat in sig på stora intriger mer och mer där ens karaktärer blir väldigt involverade och viktiga, och det går inte ihop med min ångest när jag känner att jag går med på planer och binder upp mig för att bli oumbärlig i en plot, varpå alla väntar på mig som sedan inser att jag måste dra mig ur på grund av ångest - vilket inte alltid fungerar, för det är många grejer och karaktärer som "måste" inkluderas i specifika handlingarna, saker jag inte känner att jag klarar av i någon större utsträckning. Grövre våld, till exempel. Eller att karaktären måste fortsätta inkluderas för att det skulle "förstöra" utan möjligheter till att återgå om den blir inaktiv, eller att det skulle vara "orimligt" om karaktären inte är aktiv längre och omedelbart blir irrelevant eller vad som helst. Att jag känner att jag kommer förlora saker jag haft så roligt med att bygga upp. Har så svårt att sätta ord på den här känslan. Att jag bara inte har samma frihet att rolla hur jag vill och när jag vill längre på det sättet Numoori utvecklats, med flockar och allt. Jag har också utvecklat en onödigt kraftig prestationsångest i samband med Numoori och det är bara inte hållbart längre. Numoori ska vara kul, inte ett "måste". Och det är inte kul längre. Tyvärr. Inte som det brukade.

Det är inte hållbart att känna plikt gentemot något som ger mig ångest. Även om jag vill rolla. För det vill jag. Men det fungerar inte längre, och jag måste respektera det.

Jag kommer ta avstånd från Numoori från och med nu. Inte sluta, men bli mindre aktiv. Jag vet att jag har planer med många av er, men tyvärr kommer det här innebära att jag kommer behöva dra mig ur en del av dem. Jag känner mig bara skyldigare om jag ber om ursäkt för det här så det kommer jag inte göra, men jag beklagar att jag inte kommer att kunna vara med. Jag ska försöka höra av mig till er det gäller framöver, men ni får gärna kontakta mig också om ni har frågor. Ni vet nog vilka ni är. 

Det är för övrigt ingen enskild stackare som fått mig att känna så här, så ni behöver inte fundera över om ni skulle tjatat på mig eller vad som helst. Det ligger mycket mer än så bakom det här beslutet.

Så, Julia chillar och vill bli en mindre del av sidans handlingar än jag tidigare varit. Sommaren kommer att bli lugn från mitt håll, sen får jag se hur jag känner. Vi får se. Ni kommer fortfarande kunna nå mig på Discord, men räkna med att jag blir långsammare på att svara framöver. 

Vad gällande kriget mellan Lykoris och Isil Anar är det bara att köra på utan mig. Ronia kommer slåss jämte Isil Anar, men undvik att nämna henne utan att konsultera mig först. Övrig information har ni i flockchatten.

Fridens liljor, som vi säger på Numoori :')
Ace
Ace 
Död 

Spelas av : Vic | Död


InläggRubrik: Sv: Julia chillar    mån jul 13, 2020 1:20 am

Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Om prestationsångest och att vara rädd att gå miste om saker och så vidare. En paus låter som ett klokt beslut. Ibland blir det för mycket. När jag har mina perioder brukar jag försöka att inte besöka sidan alls under en bestämd tidsperiod – just för att helt tvingas släppa kontrollen samt pressen och stressen som följer. Att sätta datum, exempelvis: "Nu får jag inte logga in på Numoori på två veckor" har funkat för mig.

Ta den här tiden till dig själv, Julia. Vi går ingenstans. Ta hand om dig! <3
Janos
Janos 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Julia chillar    mån jul 13, 2020 7:23 pm

Förstår var du kommer ifrån med mycket av det du skriver. Numooris "dynamik" har ändrats på många sätt, på gott och ont. Så förstår att dess tempo och intensitet inte passar alla. Speciellt när man råkar finna sig själv mitt i smeten av det. Det är bra att du tar tid ifrån om det är vad som känns behövligt.

Ta hand om dig. <3
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Julia chillar    tis jul 14, 2020 7:23 pm

Tack hörni <3

Tänkte tillägga också att jag inte menade den här tråden som kritik mot sidan eller någonting. Insåg med texten färsk i minnet att det troligtvis lät så - vilket definitivt inte var meningen. Den här utvecklingen med större intriger och högre tempo runt sidan är rolig och jag har själv deltagit i den med nöje. Numoori är en bra sida och har alltid varit, är bara jag som inte klarar av att vara mitt uppe i det hela i dagsläget, så att allt blir ett stressande "måste". Det var så jag menade. Ville bara förtydliga det för säkerhets skull, med risk att det bara var jag som tolkade mina egna ord på ett mer dramatiskt sätt än någon annan gjorde. Don't mind me osv :))
 
Julia chillar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Julia fladdrar iväg till London
Hoppa till annat forum: