Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Var bor fjärilar? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Var bor fjärilar? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Var bor fjärilar?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Sunna 
Novis 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Var bor fjärilar?    ons 27 maj 2020, 18:37

Med små klumpiga steg skuttade Sunna fram i det höga gräset, jagade en större fjäril som såg lämpligt upprörd ut. Försökte landa på blomma efter blomma men den fördömda vitgula valpen slutade inte störa. Tillslut fick fjärilen nog och bestämde sig för att flyga till högre marker, dit den jävla vargen inte kunde komma åt.
Med en irriterad fnysning följde Sunna fjärilen då den med ryckiga rörelser flög rakt upp i luften. Upp emot det blå tills den var borta. Med ett nyfiket och undrande uttryck stirrade hon länge efter den, ifall den skulle komma tillbaka och leka. När den inte dök upp igen så gick hon därifrån. 
En bekant skepnad syntes lite längre bort i revirets mitt och den lilla valpen sken upp ur sina funderande tankar och började glatt springa emot Zaria. En av dom många ungdomar med nosar längre än deras svansar, eller nästan iallafall. "Bor fjärilar i molnen?" frågade Sunna och tittade nyfiket men allvarligt på sin äldre flocksyster.
Zaria
Zaria 
Antagen 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Var bor fjärilar?    ons 27 maj 2020, 19:17

Zaria hörde de valpiga stegen från en bra bit bort. Avsiktligt gjorde hon ett försök till att smita därifrån genom att börja gå åt motsatt håll, men valpen hann ikapp henne. Zaria drog en låg suck för att samla sig innan hon vände ned blicken och höjde ögonbrynet åt Sunnas fråga. Hon kunde inte låta bli att finna det ironiskt att så sent som igår så hade Solviva skadat en liten fjäril oavsiktligt, och idag undrade hennes syster om vart de bevingade krypen bodde.
    “Man kan tro det”, började hon och nickade upp mot himlen. “men de har inte en bestämd plats de bor på, som vi. De sover där det passar dem för tillfället. På marken eller i träden.”
    Zaria log osäkert, visste inte om svaret skulle duga för valpen. Kanske hade det bara varit bäst att säga att fjärilarna bodde i molnen.
avatar
Sunna 
Novis 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Var bor fjärilar?    ons 27 maj 2020, 19:32

Med huvudet lätt på sida tittade hon med väl rynkad panna på vad Zaria hade att säga. Dom bodde alltså inte i molnen, dom sov där dom ville. "Så om en fjäril flyger jätte högt och blir trött så kan den vila på ett moln?" hon släppte blicken från sin nossyster och funderade lite mer på saken och log brett. "Coolt, jag vill också vara som en fjäril. Då skulle jag sova på månen." stolt viftade hon på svansen och såg på Zaria igen. "Var skulle du sova?"
Zaria
Zaria 
Antagen 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Var bor fjärilar?    ons 27 maj 2020, 20:39

Zaria började att långsamt skaka på huvudet vid valpens kommentar.
    “Det är inte riktigt så de-” Hon avbröt sig själv. Kanske var det bäst att bara spela med istället. Allt för att inte få henne att gråta.
    “Månen låter som en bra plats, men”, nickade hon instämmande och. “vad ska jag nu välja när du redan valt den häftigaste platsen?”
    Zaria log busigt och slog sig ned. Hon antog att Sunna inte hade tänkt bege sig av riktigt än.
avatar
Sunna 
Novis 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Var bor fjärilar?    mån 01 jun 2020, 23:22

Sunna funderade lite på frågan och det syntes tydligt på hennes ansikte att hon funderade så det knakade. 
"Du kan få sova med mig på månen." sa hon sen kort och vände blicken bort mot fältet bakom dom. Fler fjärilar hade dykt upp och den lilla gulvita valpen studsade klumpigt iväg efter dom med smattrande små valptänder redo. Glömde helt bort att hon ett ögonblick tidigare hade fört ett samtal med Zaria.



[Tänkte du får skriva ett avslutande om du vill. Annars avslutar vi här.]
 
Var bor fjärilar?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: