Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Be en bön för din själ [Maksim] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Be en bön för din själ [Maksim] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Be en bön för din själ [Maksim]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Miranda
Miranda 
Heredis 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Be en bön för din själ [Maksim]    fre 15 maj 2020, 15:23

Dagen hade varit varm, och även på eftermiddagen dröjde sig den behagliga värmen kvar. Miranda hade gassat i solen i rosenträdgården. Hon brukade ofta ha mer produktiva saker för sig, men hade för en gång skull unnat sig några timmar av ingenting.
    När solen började skymmas av omgivning reste hon sig upp. Det var fortfarande en tid kvar tills solen gick ner, så kanske kunde hon fånga den någon annanstans. Med lätta steg skyndade hon iväg. Hon svängde höger in i en gång och fick tvärstanna för att inte krocka. Det var Maksim, som själv fick ta ett halvt steg bakåt. Först blev hon glad av att se honom, innan hon mindes bönevattnet och blodet.
    "Oj", utbrast Miranda utan att kunna hindra sig själv, men hennes ansikte blev betydligt mörkare. Hon slog undan blicken och skyndade förbi honom.
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Be en bön för din själ [Maksim]    lör 16 maj 2020, 16:26

Maksim tog ett kliv tillbaka och såg ned på Miranda. Ett leende växte fram på hans läppar, men svalnade av när hennes ansiktsuttryck förändrades och hon istället för att stanna kvar, skyndade sig förbi honom. Han lade huvudet på sned, innan han började gå i hennes riktning.
    “Miranda, podozhdite.*” ropade han efter henne. De hade inte talat sedan kvällen med Sezja, och Miranda hade missat mer än en språklektion de senaste dagarna. Konstigt, med tanke på hur hon tjatat till sig fler lektioner.
    Maksim kom i jämnhöjd med henne, och lyckades ta sig förbi henne och blockera hennes väg. Det kanske inte var schysst, men han behövde prata med henne.
    “Pogovori so mnoy*,” fortsatte han på modersmålet. Maksim skakade på huvudet och fortsatte, nu på språket Miranda talade bäst. “Prata med mig, istället för att undvika mig.” 


* vänta
* prata med mig
Miranda
Miranda 
Heredis 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Be en bön för din själ [Maksim]    lör 23 maj 2020, 12:00

Maksim bad henne att vänta, och Miranda kände sig sliten. Hon hatade att vara upprörd, men samtidigt kunde hon inte bara släppa det hon sett. Snart hade hon dock inget annat val än att stanna. Han blockerade hennes väg.
     "Prata med mig, istället för att undvika mig." Miranda ville blänga på honom, men kunde inte samla den ilskan i kroppen. Istället veckades pannan i ett närmast olyckligt uttryck.
     "Varför, Maks?" krävde hon på hans modersmål, och ignorerade helt hans försök att tala på nordspråk. "Varför gjorde du det? Kunde hon inte ha fått gå? Hon var så liten, så- bräcklig." Irritationen över att hon inte kunde ordet gav henne lite kraft. "Var blod nödvändigt?"
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Be en bön för din själ [Maksim]    lör 23 maj 2020, 23:33

Maksim skakade långsamt på huvudet och suckade lågt. För en sekund tvekade på vad han skulle göra, hur ärlig han skulle vara med henne och hur mycket sanning eller lögner hon behövde få höra. Miranda var godhjärtat, men också naiv.
    “Miranda”, började han lågt. “jag gjorde det som var bäst för oss alla. Hon tänkta te med mig he-” Maksim avbröt sig och vände bort blicken från henne. Ett sorgset uttryck spred sig över hans anlete. Varya hade lärt honom väl hur han skulle lyckas med att få andra att ändra sina åsikter om honom, liksom Aurora lärt honom hur han fick sin vilja igenom. Sårbarhet funkade nästan alltid.
    “Du vet inte vad som har hänt, vad hon har gjort. Hon ljög för mig, precis som de alla har gjort. Och jag bad henne att sluta, men hon bara fortsatte.” Han pausade kort och mötte åter hennes blick. “Sezja kom för att hämta mig och hon tänkte inte lämna Civitas förrän jag följde med på ett eller annat sätt. Hon var inte ensam, och långt ifrån bräcklig.”
    Maksim tog ett litet kliv närmare och såg ned på henne. Blicken var kallare nu.
    “Men kanske var det vad du ville?” Rösten var låg med en klang av spelad sorg. “Att hon tog med mig härifrån? För hade jag inte dödat henne, hade jag inte längre varit kvar här.”
Miranda
Miranda 
Heredis 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Be en bön för din själ [Maksim]    mån 13 jul 2020, 22:12

När Maksim klev närmare backade Miranda med öron tätt slickade mot nacken. Nej, såklart ville hon inte det, men... våldet skavde fortfarande i ögonen. Ändå insåg hon snabbt att han inte var intresserad av en moralisk läxa. Maksim var övertygad om att han handlat rätt, och hennes ord skulle inte ändra på det faktumet.
     Miranda lät inte sitt tvivel skina igen. Istället plutade hon sorgset med underläppen och suckade.
     "Nej, nej, naturligtvis inte." Hon skakade på huvudet. "Jag är glad att du är här, det vet du." Leendet hon fyrade av var modfällt, men det tillät hon. Att hennes uppfattning om Maksim totalt ändrats smärtade henne, men hon kunde inte låta honom se det.
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Be en bön för din själ [Maksim]    ons 15 jul 2020, 20:15

Maksim gillade inte förändringen i Mirandas beteende, men när hon talade valde han att inte spinna vidare på det. Tids nog skulle hon förstå.
    “Okej,” han harklade sig lågt och gjorde ett försök till att låta mer varm än vad han brukade. “ska vi fortsätta med lektionerna då?” Det drog enkelt i hans mungipor. Om Miranda inte gillade läget skulle hon bli tvungen till att hitta en ny lärare, och såvitt han visste var det inte många som talade Vinterspråket, åtminstone inte i Civitas eller Tenebris. Dessutom visste han hur mycket det betydde för henne att lära sig nya språk.
Miranda
Miranda 
Heredis 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Be en bön för din själ [Maksim]    sön 19 jul 2020, 11:09

Miranda andades ut, och log sedan.
     "Da", svarade hon, och för en sekund var allt förlåtet.

[Avslutat!]
 
Be en bön för din själ [Maksim]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Min tass för en själ
» Nån vänlig själ...
» En sviken själ
» Trasig själ vill bli hel
» En krigares själ (Alcmeme)
Hoppa till annat forum: