Pågående Event
Senaste ämnen
» En mästerlig plan [Umbriel]
Idag på 12:52 am av Ymir

» En dag för mig [Asta]
Idag på 12:17 am av Ymir

» FRYS! (P)
Igår på 11:33 pm av Asta

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 11:14 pm av Mackie

» En perfekt dag [Io]
Igår på 11:01 pm av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 10:52 pm av Achilles

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 10:32 pm av Aegir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 10:23 pm av Aegir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 9:59 pm av Sigrid

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Tora


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ett år av dåligt mående. Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ett år av dåligt mående. Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ett år av dåligt mående.

Gå ner 
+2
Meilyr
Saghani
6 posters
FörfattareMeddelande
Saghani
Saghani 
NPC 

Spelas av : Loco | NPC


InläggRubrik: Ett år av dåligt mående.    tis dec 17, 2019 1:41 pm

Jag tänkte jag skulle skriva lite och förklara en del.

Jag har under ja egentligen två år (om jag ska vara ärlig är det många år) mått ganska dåligt men i år blev det total krasch för mig och en otroligt djup depression med mörka mörka tankar större delen av året. Håller sakta men säker på att ta mig upp och ja jag vill gärna vara aktiv på Numoori för jag tycker det är kul att rolla då jag har ork och tid. 

Nu är det så att jag har fått STORA kognitiva svårigheter utöver min dyslexi så om jag ibland skriver konstigt så ja jag försöker verkligen men tyvärr har jag ibland väldigt svårt att komma ihåg även väldigt vanliga ord och kan tappa bort mig helt mitt i en mening/glömma bort vad det var jag tänkte skriva sedan så det kan bli rätt virriga inlägg. Ibland händer det att jag bara kommer på dem på engelska (och vet inte varför jag inte skriver in orden på engelska, har väl i grunden skämts för att jag skriver så dåligt som jag gör).

Så jag det är en liten förklaring till varför jag ibland/ofta kan ha svårt att få till bra svar. Händer att jag tänker att så ska jag svara men då jag sitter vid datorn är allt borta   Ledsen

Nu hoppas jag att med den medicinering jag får och med den läkare jag har att jag ska komma upp ännu mer och må bättre och förhoppningsvis är dessa kognitiva problem inte bestående, komma ur depressionen och bli mer normal (har en tendens att dölja hur jag mår men nu kände jag att det är på tiden att jag är ärlig)

//Loco
Meilyr
Meilyr 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Ett år av dåligt mående.    tis dec 17, 2019 3:01 pm

Åh stor kram till dig Loco. Hoppas du får den hjälp du behöver och att saker och ting blir lättare snart. Men du ska absolut inte stressa över hur du skriver. Tror vi alla känner till dilemmat när man inte får ihop inlägg som man tycker är värt alls. Men sen när man läser andras så bryr man ju inte sig ett skit om det är långt, kort eller hurivida. Alltid kul att få svar och att läsa andra karaktärers inlägg.

Vad modigt att du ville dela med dig, vi är ju hela Numoorifamiljen här och stöttar när det krisar. :D
Lev
Lev 
 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Ett år av dåligt mående.    tis dec 17, 2019 3:54 pm

Skickar massa kärlek din väg, Loco! Tycker det är jätteroligt att se dig så aktiv som jag gjort senaste. Bara igår tänkte jag på att jag tycker ditt skrivande utvecklats!
Det är inspirerande att du kämpar på, och låt inte dina kognitiva svårigheter stå i vägen för ditt kreativa utlopp. Vi är alla här för att skapa roliga historier tillsammans, hur man skriver och stavar spelar egentligen väldigt lite roll. 

Håller alla tummar och tår för att 2020 blir ett mycket bättre år för dig och ditt välmående, men även för ditt skrivande! Kram på dig Loco <3
Lumo
Lumo 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Ett år av dåligt mående.    tis dec 17, 2019 4:17 pm

Numoori är ingen tävling. Vi är här för att ha kul och skapa historier, och alla gör det på olika sätt. Stavning och så vidare spelar väldigt liten roll. Engagemang är den viktigaste faktorn, och även om du själv inte är nöjd med ditt skrivande så är det ändå kul att ha sett dig på sidan så mycket det senaste i olika sammanhang. Ju fler desto roligare :)
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Ett år av dåligt mående.    tis dec 17, 2019 5:57 pm

Depression är en fruktansvärd sak, och det finns inget quick fix.
Försök att inte vara så hård mot dig själv, (jag vet att det är lättare sagt än gjort), och ta det i din egen takt.
Numoori finns kvar, och vi blir alltid glada när du hittar tillbaka och vill rolla! C:   men ta det lugnt. Prioritera dig själv.

Kram <3
avatar
Tiger 
 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Ett år av dåligt mående.    tor jan 02, 2020 2:22 pm

Tack för ert stöd. Just nu är det lite jobbigt IRL. Har fått en riktigt idiot på halsen via hundvärlden som sprider en massa lögner om mig och hur jag sköter mina hundar. All skit började förra sommaren då det blev bråk om en hund jag tog in från Spanien som inte alls var vad uppfödaren sagt och lovat, som uppfödare har jag vissa krav på kaviteten på de hundar jag vill avla på och han var tyvärr inte alls vad hon sa och där brakade hvetet lös för det visade sig att denna människa inte är riktigt i huvudet och i princip tvingade mig att placera om hunden. Jaja det är en lång historia och även om jag försöker att inte ta åt mig så märks det att folk bara lyssnar på hennes lögner. Då någon säger att jag inte tar hand om mina hundar och att "han blev räddad" så blir jag förbannad. Jag älskar mina hundar och oavsett vad så lever alla mina hundar som familjemedlemmar. Urk kräks på den hemska människan som bara sprider lögner. 

Jaja jag hoppas 2020 blir ett bättre år.
 
Ett år av dåligt mående.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Dåligt första intryck [P]
Hoppa till annat forum: