Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 12:02 am av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 10:12 pm av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 9:41 pm av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor apr 25, 2024 3:17 pm av Timoteij

» Viktlös [P]
tor apr 25, 2024 1:19 pm av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor apr 25, 2024 1:17 am av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor apr 25, 2024 12:41 am av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons apr 24, 2024 7:45 pm av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons apr 24, 2024 2:30 pm av Lev

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 11 gäster.

Astrid, Yaroslava


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
En skald oss emellan [Brutus och Diva(draco är också välkommen) ]  Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
En skald oss emellan [Brutus och Diva(draco är också välkommen) ]  Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 En skald oss emellan [Brutus och Diva(draco är också välkommen) ]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Karl Johan
Karl Johan 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: En skald oss emellan [Brutus och Diva(draco är också välkommen) ]     sön dec 08, 2019 8:42 am

Han la ut skinnet som han bytt till sig tidigare under dagen mot en spådom och en glasskärva. Snålt egentligen. Skinnet hade till och med hål i sig!
Noggrant ställde han upp skålar med glasskärvor och satte sig sedan bakom dem. Skålarna var vinda och lutade åt olika håll, en hade till och med kvar en pinne.
"Spådommar! Spådommar var det här! Byt till er en mot någonting fint eller svamp!" började han skandera högt mot ingen särskild. Ögonen gick nästan i kors när han plirade mot två passerad vargar.
"Du! Du där! Vill ni inte veta vad morgondagen har i beredskap för två svinnande vargar som ni?!" hojtade han mot de fläckiga vargarna som precis passerade "Skärvorna säger mig allt! Annars kan jag sjunga något fint om er för ett alldeles rimligt pris."
Brutus
Brutus 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: En skald oss emellan [Brutus och Diva(draco är också välkommen) ]     fre jan 17, 2020 4:08 am

Brutus frustade med full kraft och såg med djupa ögonbryn på den lille. Vad var det han babblade om? Vem var dum nog att betala för en sång av en vindögd ekorre? Brutus stampade när han klev fram mot honom.
     “Brutus den brutala betalar inte,” brummade han, “spå mig, eller smaka på min brutala vrede!” Brutus frustade igen och blåste upp sig. Han visste att Diva tittade, och även om han visste att Draco var den allsmäktige så önskade han i hemlighet att hon någon gång skulle se åt hans håll med samma blick.
Karl Johan
Karl Johan 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: En skald oss emellan [Brutus och Diva(draco är också välkommen) ]     sön feb 23, 2020 9:43 pm

Karl Johan skakade på huvudet och satte sig upp på baktassarna för att kunna vifta ordentligt mot den stora fläckiga vargen som kommit fram och vrålat honom i ansiktet.
"Nej nej, det är inte så det funka. Det har mamma sagt!" sa han med en bestämd nick "Du ger mig nått och jag ger dig nått, det är så det funka. Du kan inte bara få." Han nickade sakligt och såg mot den fläckiga vargen.
"Har du en fin sten så kan det räcka, eller svamp. Svamp går alltid bra!" med den spretande blicken lyckades han få syn på den undersköna vargen som höll sig i bakgrunden av den fläckiga.
"Du! Sköna fröken! Du kanske har en svamp och kan betala för denna här? Han verkar ha ont om svamp."
 
En skald oss emellan [Brutus och Diva(draco är också välkommen) ]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Död - Brutus
» Ett hörn emellan oss [Ronia]
» DRACO X ADENA
» [Avslutat] Draco den allsmäktige är död
» Samtal fanatiker emellan
Hoppa till annat forum: