Pågående Event
Senaste ämnen
» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Idag på 19:50 av Yaroslava

» Iskonst (Ö)
Idag på 19:44 av Naphula

» Ljuslan: One true love [P]
Idag på 19:43 av Tilaqiia

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 5 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Gwenhwyfar, Sigrid, Tilaqiia, Yargol, Yaroslava


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hjärta av ljus [Lune] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hjärta av ljus [Lune] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Hjärta av ljus [Lune]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Hjärta av ljus [Lune]    tis 29 okt 2019, 14:22

Kvällar som den här lyste lyans öppning med ett varmt sken som sträckte sig flera meter framåt. Det var kanske inte det mest diskreta valet av inredning, men det fick den att se inbjudande ut, mer som ett hem. Ez var stolt över idén, det måste han erkänna, och den verkade vara uppskattad bland de andra också. Hans uppfinning fungerade över förväntan — tack vare Lunes omsorgsfulla omvårdnad. 
    Han satt i lyan och pysslade med att rätta till några djurhudar som hamnat i oordning under dagens gång. Med mjuka men vana rörelser bredde han ut dem igen, tills de alla låg prydligt och täckte hela jordgolvet. Lyan var rymligt byggd och stor nog för att man inte skulle behöva ducka undan taket, men fast det var otroligt mysigt att bo så här funderade han på hur mycket mer de skulle kunna utvidga lyan. De hade ju blivit ett par stycken nu, kanske skulle de bli fler. Tanken fick hjärtat att svälla inom honom. 
    Steg utanför lyan fick honom att titta upp, precis i tid för att se Lune komma in med sina lysande måntecken. Skenet från korgen tilltog en liten aning och Ez hälsade henne med ett leende. 
    "Hej", sa han mjukt och flyttade sig lite åt vänster för att ge plats åt henne bredvid honom. "Har du märkt att eldflugorna lyser lite starkare när du är här inne? Jag tror att de tycker om dig."
Lune
Lune 
 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Hjärta av ljus [Lune]    tis 29 okt 2019, 15:20

Hon log lite generat emot sin bror och rcyckte lite på axlarna.
"Tror du det?"
Frågade hon försynt och sneglade upp på honom för att sedan hoppfullt se emot korgen med flugor. Ez hade fixat till lyan för kvällen, fällarna var perfekt utlagda och stämningen lugn och mysig. Hon uppskattade verkligen att inte vara ensam om att pynta i deras hem. Försiktigt lade hon sig ner intill honom, nära, sådär nära som man bara är någon man känner väl. Hon tyckte sig känna Ez väl. Deras mörka pälsar blandades med varandra och hennes mjuka sken fick honom att glänsa.
"Jag hoppas dem gör det iallafall.."
Fortsatte hon sedan lite tvekande.


[Kortis]
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Hjärta av ljus [Lune]    ons 06 nov 2019, 17:51

"Jag vet det", svarade han och lyfte leende på ögonbrynen. Lune lade sig bredvid honom och en varm känsla spred sig i kroppen, som om värmen inuti lyan tagit sig in i hans kropp. Han visste inte vem han borde tacka för allt han hade, så han löste det genom att skicka ett universellt tack till vem som nu råkade lyssna. 
    "Jag tror att de känner igen dig på något sätt", fortsatte Ez. "Eldflugorna alltså. Kanske din lukt eller din röst, eller dina måntatueringar. Jag vet inte hur eldflugor uppfattar saker, men nånting är det, och de gillar det. Det borde de göra, det är ju du som tar hand om dem." Han var tacksam för Lunes hjälp med eldflugorna, utan henne hade de förmodligen dött för länge sedan. Det var inte det att han inte ville ta hand om dem, eller inte brydde sig. Det var snarare det att han alltid lyckades glömma det. 
   "Ska vi testa? Se om jag har rätt?" Ez log mot henne. Det var ett vänskapligt leende, det krävde ingenting. Om hon hellre ville ligga kvar och ta honom på orden gick det lika bra. Livet hade redan krävt alldeles för mycket från dem allihop.
Lune
Lune 
 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Hjärta av ljus [Lune]    lör 04 jan 2020, 21:00

Lunde kunde känna hur ögonen tårades av ren kärlek då hon hörde broderns ord. Hon förstod inte riktigt hur han kunde veta hur dem små djuren kände så säkert men det var djupt rörande att han trodde så gott om henne.
Då han ville bevisa sin teori blev hon dock rädd, tänk om inget hände, om det inte stämde. Hon fick en jobbig klump halsen och kände en svag skälvning gå genom kroppen. Kände sig lite som en bedragare, som att hon snart skulle bli avslöjad med att ha ljugit för sin bästa vän och bror. Om eldflugorna skulle avvisa henne trodde hon att hon skulle krossas, tillintetgöras för all framtid. Men Ezekiel uppmuntrade henne, kom nära med sin värma och tröst och efter några djupa andetag gav hon det ett försök. Då hon blinkade med sina måntecken tycktes korgen blinka tillbaka, och då hon sjöng så följde ljusskenet hennes melodier. Resten av kvällen satt hon och hennes älskade broder och sjöng för flugorna tillsammans. Skämtade och skrattade och hade det riktigt mysigt. Ångest och alla jobbiga känslor var snart försvunna, kändes närmast overkliga och otroligt långt borta. Aldrig förr i sitt liv hade hon varit så lycklig och så trygg som hon var här med sin nya familj.


[Avslutat]
 
Hjärta av ljus [Lune]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Var går man nu [Lune]
» Loony lune
» När solen står högt [LUNE]
» Bland eldflugor och månblommor [Lune]
» Bland baggar och blad [Lune]
Hoppa till annat forum: