Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Othellos mankhöjd Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Othellos mankhöjd Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Othellos mankhöjd

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Othello 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: [Avslutat] Othellos mankhöjd    sön 01 sep 2019, 15:14

Hej på er! Slänger ut en tillståndsfråga jag också.

Othello är idag, och har alltid varit, min största karaktär på 140cm. Detta är någonting jag funderat mycket på det senaste då jag var korkad år 2014 och båda de raser han har influenser ifrån (Isvarg och Månvarg) båda är ganska små raser. Tjohej tjoho. Därav hade det egentligen varit perfekt nu, då jag kan justera ner honom en del och försöka matcha rasstandarden lite bättre.

MEN.

Othellos storlek är någonting jag rollat en hel del på, och jag känner att den skillnaden gärna är något jag gärna har kvar. Vargar har reagerat markant på hans storlek i flera rollspel och det är även någonting vi diskuterat i Lykoris, hur detta kommer påverka honom, då reviret till stor del kommer vara anpassat till mindre vargar. Det kommer bli intressant att spela på, och även om 120cm fortfarande är stort, så känns ändå som att det skalar av den där effekten en aning. Jag vill gärna göra det så svårt för honom som möjligt helt enkelt, hehe.

Exempel på hur andra påverkats av Othellos storlek HÄR.

I och med att jag stört mig på Othellos storlek jämte hans rasstandard så är jag definitivt redo att göra honom mindre, det har jag pratat om i chatten för en tid sedan. Däremot så återstår faktumet att hans storlek varit någonting jag rollspelat på och någonting som utmärkt honom och inspirerat personligheten vidare, och någonting jag vill ska fortsätta påverka honom lite extra. Dessutom skulle en stor del av hans totala rollspel bli totalkaos om jag gör honom enligt rasstandarden (från 140cm till ca 80cm), så det kommer inte hända, haha. Att han varit så stor har påverkat för mycket i hans rollspelade historia.

Jag har istället funderat på att helt enkelt tillsätta någon annan ras i honom och göra honom till ett Gråblod. Han har benämnts som Isvarg/Månvarg i rollspel, men inget hindrar ju att det helt enkelt är det han känner till. Inte svårare än så. Han hade ju lite familjeproblem som ungdom, så det hade inte varit några konstigheter om han inte hade full koll på släkten heller.

Basically - jag ber om tillstånd att få behålla Othellos mankhöjd på 140cm för att storleken ska kunna fortsätta påverka honom extra mycket. Jag kommer då ändra lite i hans ras från Isvarg/Månvarg till Gråblod (Månvarg) för att lösa det med rasstandarden både sedan tidigare (något jag velat göra) OCH nu efter ändringarna. Han borde inte kunna vara ens 120cm utan att ändra i rasen ändå, och det andra alternativet förutom att behålla 140cm - att flytta ner honom till ca 80cm - kommer skapa för stora problem i hans historia enligt mig. Blir det ett nej stannar han snällt på 120cm!

Ett sista tillägg: För att undvika en ny inflation med vargar över gränserna kommer Othellos valpar, om det blir några fler, inte kunna ärva en mankhöjd över 120cm. (Precis som Loco beskriver gällande Demothi i en nyare tråd.)

Tack på förhand <3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Othellos mankhöjd    ons 16 okt 2019, 21:18

Baserat på att Othellos storlek har rollspelats på får han godkänt upp till 130.

Om du väljer sen att ändra hans ras till mer specifikt bergsvargskorsning (största rasen, sen får du kalla han gråblod bäst du vill) går det bra att ha upp till 140.

~Fridens liljor :flower1:

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Othellos mankhöjd
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Mankhöjd mer än 120
» [Avslutat] Mankhöjd
» [Avslutat] Mankhöjd?
» [Avslutad] Mankhöjd
» [Avslutat] Guts Mankhöjd?
Hoppa till annat forum: