Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Under pausen (öppet) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Under pausen (öppet) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Under pausen (öppet)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Saghani
Saghani 
NPC 

Spelas av : Loco | NPC


InläggRubrik: Under pausen (öppet)    fre 09 aug 2019, 17:57

Då den stora hanen lämnade teatern och gick ut för att slippa den blodlukt som lagt sig över teatern så såg han sig mer intresserat omkring. Själva området utanför teatern var en ganska behaglig miljö men just nu hade han inget behov av att sitta i skuggan och lata sig. Han hade sett försäljare då han kom in och med korgarna på ryggen så bestämde han sig för att ta chansen att kanske tjäna lite på sina varor.

Med lugna steg gick han mot platsen där många hade sina stånd och sålde sina varor. Det var många besökare här vid denna invigning så tog han inte detta tillfälle i akt skulle han ångra sig. Han hade sett nog med våld för i dag.

(öppet för den som vill svara)
Lotus
Lotus 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    lör 10 aug 2019, 12:35

Segern hade gett hans ego en otrolig boost. Trots att den lilla motståndaren hade gett honom en ordentlig fight, och skadorna Lotus bar på var många, så kände han inte riktigt av smärtan ännu. Adrenalinet rusade fortfarande genom hans ådror.
Men han visst nog för att söka upp en helare.
Haltande letade han nu bland vimlet av vargar, funderade vem av dem han faktiskt skulle fråga. Och som av en slump, när han vände huvudet, kolliderade han nästan med stor, ljus hane som bar vingar på ryggen.
"Öh, ursäkta."
Lotus såg på den andre med det ögat som inte var helt igensvullet och ihopkletat av blod och sand. 
"Du råkar inte veta vars man kan hitta helare? Eller kanske vara en själv, om jag nu skulle ha sån tur..."
Men det var väl föga troligt.

[Hoppar inte med Lotus, hoppas det är ok :' D]
Saghani
Saghani 
NPC 

Spelas av : Loco | NPC


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    sön 11 aug 2019, 13:36

Då han hörde någon ursäkta sig bakom honom vände han sig om och såg den skakade hanen. En av kämparna. En av vinnarna. Han frågade efter en helare. Om han var en helare. "Nej tyvärr har jag inte helandes kraft men jag gick förbi en för en stund sedan. Kom med så ska jag visa vart jag såg henne." Han hade ändå inte hunnit lägga fram sina varor så han kunde lika gärna visa vägen. "Grattis till vinsten." Han hade sett denna hane kämpa och vinna. Han hade börjat gå och såg om hanen följde med. Anpassade sina långa kliv efter hans hastighet.
Lotus
Lotus 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    tis 13 aug 2019, 14:17

Lotus valde att följa den andre med haltande steg, mest för att han inte hade mycket bättre för sig för stunden, och faktiskt hade behövt någon som kunde lappa ihop honom. Åtminstone ge honom synen åter i det ögat som var så svullet att han inte längre såg genom det.
"Tack."
Ett flin gled över hans läppar, stoltheten syntes klart.
"Du är inte med i striderna?"
Han granskade den andres vingar. Det måste ju vara en otrolig fördel att kunna flyga, på alla sätt och vis.
"Förresten, jag är Lotus Ökenbane." Han använde namnet han fått i arenan. "Vem är du?"
Saghani
Saghani 
NPC 

Spelas av : Loco | NPC


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    mån 19 aug 2019, 07:26

Medan de gick sneglade Saghani på den mindre hanen men höll ändå koll på vart de gick. Då frågan kom om han inte var med och strida så log han snett. "Nä jag är inte den som frivilligt ger mig in i strid. I luften är jag smidig men på marken tenderar jag att vara rätt klumpig" Han gav den mindre en menande blick. "Skulle jag möta någon som er så skulle jag vara rätt chanslös även om jag kan flyga." Han såg framåt då en mindre varg höll på att gå in i dem. Hanen bredvid honom presenterade sig som Lotus Ökenbane. "Trevligt att träffas Lotus Ökenbane. Jag är Saghan. Vandrande försäljare tenderar inte att få några fina titlar för några stordåd" Han flinade snett. Han var ändå rätt nöjd med sitt enkla liv. Han gillade att skapa saker och han var bra på byteshandel även om han trivdes bra att vandra ensam.
Lotus
Lotus 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    tis 20 aug 2019, 18:48

Lotus sneglade på vingarna som låg tätt mot den andres rygg, samtidigt som han nickade, mest för sig själv. 
"Jag förstår. Men flygmöjligheter måste ändå vara en tillgång, det underlättar och minskar transportsträckorna, inte sant?"
Han stannade upp, precis som den större, när det blev trängre i massan framför dem, och fortsatte sedan så fort vimlet av vargar blev lite glesare. 
"En vandrande försäljare, säger du?" Intresserat såg Lotus mot den andre. "Vad är det för varor du handlar med?"
Inte för att Lotus egentligen behövde några varor, men nu när han likaväl hade hamnat i denna konversationen hade hans intresse vaknat. Och vem visste, kanske det ändå kunde vara något användbart som den andre hade att erbjuda.
Saghani
Saghani 
NPC 

Spelas av : Loco | NPC


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    ons 28 aug 2019, 12:49

Saghani log lite då hanen kommenterade vingarna. "Ja det underlättar att inte behöva gå igenom olika terränger som skulle sinka de som är bundna till marken" Han fortsatte då de som trängt sig förbi passerat och han fortsatte gå. "Jag säljer mest föremål tillverkade av metall. Smycken och verktyg. Kan göra rustnings delar vid beställning om man är intresserad av det eller föremål för strid, knivar och sånt" Även om han föredrog att inte jobba med vapen så hade han fått en och annan beställning och även på special beställda rustnings delar. De udda ögonen sneglade lite på den mindre bruna hanen innan han såg framåt. De var nästan framme vid helarens barack.
Lotus
Lotus 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    lör 31 aug 2019, 07:39

Det här talandet om metall fångade verkligen Lotus uppmärksamhet, för han hade sett vargar som var prydda med olika utsmyckningar och alltid funnit det väldigt fascinerande, önskat att han själv haft något sådant. Han hade visserligen två systrar som kunde bända metall, men de hade varit unga när han lämnade dem, och det var först efteråt som han mött alla dessa metallprydda vargar. 
"Så du bemästrar metaller."
Det var mer ett konstaterande än en fråga, och Lotus stannade upp samtidigt som han uttalade sig.
"Får jag fråga... Vad tar du som betalning? Jag har inte mycket att erbjuda, men kanske det finns något du önskar som jag kan ordna?" Han såg på den bevingade, och i den gulaktiga ögonen lös en glimt av hoppfullhet. "Jag önskar nämligen en band av metall, runt mitt högra ben."
Han lyfte frambenet och nickade menande mot leden som skiljde tassen från resten av benet.
Saghani
Saghani 
NPC 

Spelas av : Loco | NPC


InläggRubrik: Sv: Under pausen (öppet)    sön 15 sep 2019, 16:11

Saghani såg på den mindre hanen då han bekräftade att han bemästrade metall. Han nickade bara för att bekräfta att han kunde bända metall. Då frågan om betalning kom på tal klippte han med öronen och såg framåt. Funderade lite. "Jag tar de mesta i betalning. Andra varor, rå material, mat och dryck eller tjänster..Allt beror på vad den andre har att ge i utbyte" De udda ögonen föll åter på Lotus. Han såg på där Lotus ville ha ett band av metall. De var ganska trångt där de stod just nu. "Helaren är nära" Han nickade där helaren hade sin barack. Dom var nästan framme. Just nu stod de precis vid öppningen till en liten gränd mellan några baracker. "Jag väntar här så kan vi tala mer om ditt smycke och betalning, det smycke du talar om är inte så avancerat så vi ska nog kunna komma överens" Saghani log vänligt och väntade på Lotus svar.
 
Under pausen (öppet)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» What do you see in me, [Öppet]
» 'Jag är här nu, se mig' (ÖPPET)
» Please Don't (Öppet)
» What are we doing here? Öppet!
» Are you here? [öppet]
Hoppa till annat forum: