Pågående Event
Senaste ämnen
» Din order (P)
Idag på 13:27 av Auronthius

» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:54 av Rani

» [LKF] Lacrimosa
Idag på 11:54 av Zahari

» [LKF] Ska du ha nåt eller?
Idag på 11:05 av Zahari

» Hopp om en morgondag
Idag på 10:03 av Hedvig

» Felsteg [Orion]
Idag på 02:33 av Orion

» [LKF] Fångad bland skuggorna
Idag på 01:58 av Orion

» Is i blodet [Varya]
Idag på 00:56 av Oru

» Ingen lämnas kvar
Igår på 23:54 av Lev

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 4 registrerade, 0 dolda och 9 gäster.

Ivo, Rani, Yargol, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Inte alltid så lätt [Midir] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Inte alltid så lätt [Midir] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Inte alltid så lätt [Midir]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Vidar
Vidar 
 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Inte alltid så lätt [Midir]    ons 10 apr 2019, 18:38

De hade tränat på samma övning längre än Vidar orkade tänka på. Bredvid Midir låg en pinne, och allt Vidar behövde göra var att få tag på den.
     Lätt!, hade Vidar tänkt. Nästan omedelbart hade han insett att det mycket riktigt var lätt: om han hade varit antingen två meter i mankhöjd eller snabb som en vessla. Tonåringen var ingetdera - än, åtminstone. Trots att han gång på gång misslyckades slutade inte Midir att ge upplyftande feedback. Vidar hade spenderat mycket tid med hanen det senaste, och han var rätt stolt över det. Dagen han blev som Midir hade han uppnått sina livsmål.
     De tog en paus, och rörde sig bort för att dricka vatten och rensa lite klängerväxter från en stenpelare.
     Något motvilligt formskiftade Vidar till en gänglig unghäst för att nå de allra översta klängerväxterna, och slet ner dem. Efter bara några minuter - eller sekunder, max - meddelade Midir att det var dags att träna igen.
     Vidar stönade, men följde lydigt med tillbaka.
     "Midiiiir", suckade han. "Jag kommer ju aldrig få den där pinnen. Allt jag får är stryk!"
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Inte alltid så lätt [Midir]    tor 27 jun 2019, 23:20

Midir skrattade högt åt den unga gnälliga hanen. "Nä klart du inte kommer göra det med den inställningen." Han suckade högt och satte sig. Han hade egentligen inte riktigt tålamod att djupt förklara grejer. Han tyckte personligen det var effektivare att bara göra saker. Men det hade blivit allt mer tydligt för honom att det inte funkade likadant för alla andra. Åtminstone inte Vidar.
"Det kommer inte funka så länge du försöker vinna över mig med styrka.. för du vet att.. Jag är starkare än dig." Han såg lite menande på Vidar, med en antydan till att han antagligen alltid skulle vara starkare än Vidar också oavsett hur mycket han än tränade. "Du som är en liten kis är istället mycket snabbare än mig. Det måste du nyttja. Ska du gå och puckla på mig kommer du fortsätta att få stryk för alltid, och inte verkar du lära dig något av det heller. Om något inte fungerar provar man något annat." Han reste sig upp igen och såg retsamt dömande ut mot Vidar. "Men man ger inte upp. För det enda du vet säkert är att ge upp verkligen inte kommer fungera." Han nickade åt Vidar att prova igen.
Vidar
Vidar 
 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Inte alltid så lätt [Midir]    tis 02 jul 2019, 23:11

Okokokokok, var allt Vidar kunde tänka. Okej. Vi försöker igen. Han såg till att det var någon meter emellan dem, och fokuserade sedan. Han skuttade framåt, ryggade bak i nästan samma rörelse, och försökte slinka runt Midir när denne gripit efter honom i hans första utfall. Det lyckades bara delvis. Visserligen var Midir något ur balans, men han satte ändå krokben för Vidar, och halvblodsninjan snubblade ihop på marken.
     En ljus, irriterad morrning lämnade honom, men han backade bak igen. Analysera, tvingade han sig själv. Han behövde vara ännu snabbare, eller testa något annat. Kanske...
     Vidar rörde sig framåt, så som han gjort hundra gånger. Midir slog tassarna om honom för att brotta ner honom, men då började valpen att växa. En fölkropp var betydligt större än vargkroppen, och han kände hur Midirs grepp lossade. Kvickt, eller så fort som han kunde i alla fall, var han tillbaka som varg, och tog ett förvånansvärt smidigt skutt mot pinnen. För första gången den dagen lyckades han faktiskt fånga den i munnen.
     "Haha!" utbröt han triumferande, men lyckan var kortvarig: samma trick skulle inte fungera två gånger. "När jag är renad ninja, Midir, då ska jag vara såhär snabb hela tiden."
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Inte alltid så lätt [Midir]    mån 18 nov 2019, 08:59

"Ha, du behöver inte vara en renblodig ninja för att vara snabbare än mig. Fokusera på den du är här och nu än att vänta på något som kanske aldrig kommer." Midir visste inte riktigt vad han tyckte om det där renblodade ninja-nonsens han hade hört om. Han hade svårt att se hur det skulle fungera. Men de ninjor han lärt känna verkade övertygade. "Jag tror du kan bli minst lika bra ändå bara du bestämmer dig för det." Ett leende. "Vi andra klarar oss rätt bra utan att vara renblodade ninjor inte sant?" Han blinkade retsamt till Vidar.

Nu tar vi rast så tränar vi igen efter att vi fått i oss lite mat. 

[Avslutat]
 
Inte alltid så lätt [Midir]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Det är inte alltid så lätt [Wunjo]
» Dit dimman inte når [P - Midir]
» Farväl måste inte vara för alltid [Saturn]
» (SE) Ett lätt regn [P]
» Lätt byte
Hoppa till annat forum: