Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Roop adopteras Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Roop adopteras Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Roop adopteras

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Roop
Roop 
NPC 

Spelas av : Adopterbar, kontakta Julia!


InläggRubrik: Roop adopteras    sön 27 jan 2019, 17:53

Hej på er!

Roop var tidigare NPC i Isil Anar, men gavs sedan bort som spelad karaktär för att få lite extra liv. Spelaren har tyvärr fått förhinder, varpå han nu söker någon annan som har möjlighet att ta till vara på och utveckla karaktären. Det kommer finnas en hel del för Roop att syssla med både nu och i framtiden, så håll i hatten ;D

Om karaktären:
Roop är numera beta i Isil Anar. Hans förflutna är okänt, men det är tydligt att han är härdad och har mycket erfarenheter i bagaget. Han anlände till Isil Anar tillsammans med sin brorson Rien strax efter att flocken kommit fram till Lövskogen år 2016. Han är allvarlig och strikt till sättet, men det är tydligt att han har en mjukare sida. Han tycker mycket om valpar och berättar gärna gamla livshistorier för dem, om än han inte är särskilt inlevelsefull. Hjälper gärna till med träningar. Roop är en viltfärgad bergsvarg, där pälsen är övervägande mörkgrå med inslag av beige och mellangrå. Han har hasselbruna ögon och mörka trampdynor. Är runt 45 år gammal. Har jord och styrka som krafter, och är särskilt skicklig med jorden.

Då karaktären inte är rollspelad, bara omnämnd, finns det stora möjligheter att utveckla honom. Han ska däremot behålla sin bas, och inte göras om helt då han har ett tydligt syfte som beta inom Isil Anar. Jag vill heller inte att hans erfarenheter tolkas som att han ska rollspelas med trauma i fokus eller liknande, han ska kunna fungera som en stadig beta. I övrigt får du göra vad du vill med honom :) 

Vill man är det absolut möjligt att gå ihop som två spelare och adoptera Rien (20, bergsvarg) i samma veva. Säg till om ni vill ha information om honom, så fixar jag det!

Det allra viktigaste som eventuell ny spelare är att du är intresserad av att stötta Isil Anar som "plot device", alltså att du är redo att aktivt bolla tankar och idéer om flocken på så vis att Roop blir en del av att driva flocken framåt. Är du bara intresserad av att låta karaktären mysa runt inne på reviret (eller endast vill ha honom för sin titel) är Roop tyvärr inte rätt karaktär för dig. 

Till sist, skulle man adoptera Roop (eller Rien) vill jag att karaktären ska kunna återgå till mig ifall den ställs för att damma, knappt rollspelas, eller något kommer emellan för dig som spelare. Ingen fara, det är lätt hänt, men tänk igenom adoptionen innan ni beslutar er för att ta er an karaktären i fråga. Långvarig aktivitet där du åtminstone är lätt att få tag på är målet med att jag ger bort karaktärerna, annars kan de lika bra gå tillbaka till att vara NPCs. Säg till om ni har några frågor.

Fridens! :flower3: // Julia (Ronia)
Roop
Roop 
NPC 

Spelas av : Adopterbar, kontakta Julia!


InläggRubrik: Sv: Roop adopteras    tis 29 jan 2019, 13:48

Har fått en fråga om Rien, så tänkte att jag tar och skriver lite mer om honom här, där att alla kan se. Allt i första inlägget gäller fortfarande.

Kort om Rien:
Rien är Roops brorson, som anlände till Isil Anar tillsammans med honom år 2016 och är numera en hängiven stridslärling. Han kan lätt upplevas som en aning töntig till och från, men förvånar ofta när han sparrar med någon eller tränar. Hans ambitiösa personlighet överglänser allt annat och är alltid hundra procent seriös i det han tar sig för. Rien är lik Roop till utseenden, men är mindre och gängligare då han är en ung vuxen, samt mer rödbrun till färgen där han inte skiftar i grått och beige. Han har också relativt otränade jordkrafter, men använder kraften snarare som ett mindre komplement till den fysiska träningen.

Även detta är en väldigt formbar karaktär då han inte rollspelats "privat" förut. Det går absolut att göra små förändringar, men precis som med Roop vill jag att de behåller den största delen av basen jag gett er.

:hands-r:
Roop
Roop 
NPC 

Spelas av : Adopterbar, kontakta Julia!


InläggRubrik: Sv: Roop adopteras    sön 10 nov 2019, 19:05

Roop är återigen adopterbar! Karaktären är fortfarande i princip ostartad, så all information ovan gäller fortfarande förutom små detaljer. Rien, hans brorson, är till exempel en spelad karaktär numera. Det är även beslutat att Roop inte nödvändigtvis kommer att fortsätta vara beta, men det återstår att se beroende på vad en framtida spelare vill och känner för.

Vid intresse, hör av er till mig på Discord eller i PM (till Ronia) så kan vi diskutera vidare. Roop förtjänar att få komma igång ordentligt nu, så tänk gärna över beslutet innan ni bestämmer er för någonting. Frågor är välkomna!

/Julia
 
Roop adopteras
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] adopteras bort!
» Centhamel adopteras bort..
» [Avslutat] Fin grottvarg adopteras bort <3
» Syskon till Ehfra adopteras?
» [Avslutat] Zephyr adopteras bort
Hoppa till annat forum: