HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorWikiKartaFlockarLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnbilder [Aliital]
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 19:00 av Ezekiel

» Någonstans dolt [Blair]
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 16:45 av Blair

» Grön växtlighet [Caedes]
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 16:30 av Blair

» Spetsade öron [Blair]
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 16:20 av Blair

» Det som lurar i utkanten [Yrjö]
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 16:10 av Vidar

» Luften vibrerar
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 15:56 av Vidar

» Ett ljus bland skuggor [P]
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 13:21 av Lune

» Norr om floden [Isil Anar]
Om du åtminstone försökte [öppet] EmptyIgår på 09:53 av Rien

» Var är våra vänner [Qu och Devils]
Om du åtminstone försökte [öppet] Emptysön 21 apr 2019, 21:57 av Zephyr

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
EVENT - Känn jordens andetag (Västkusten)
Om du åtminstone försökte [öppet] Emptytis 08 jan 2019, 21:00 av Admin
En prompt har triggrat ett mindre event som drabbar hela Numooris västkust. En kraftig jordbävning skakar sent på kvällen hela västkusten, och skalvet går att känna långt in på fastlandet även på andra sidan bergskedjan. Skalvet varar i flera minuter, och är starkt nog att orsaka stora svallvågor, jordskred, öppna djupa fåror i bergen, och välta träd i de närliggande skogsområdena.

Läs rollspelet som startade …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Gott Nytt 2019 Numoori!
Om du åtminstone försökte [öppet] Emptymån 07 jan 2019, 22:12 av Yargol
Gott nytt år allesammans!

En vecka in i 2019 och Numoori startar starkt! 2018 var ett lite långsamt Numoori-år för många av oss, men trots det så kämpar vi på. Mellan nya officiella platser, gamla tempel, en helt ny infosida, zombiejägare och flera nya medlemmar från olika håll i världen, så har det sakta börjat sjuda i flockarna och spänningen stiger runtom i landet när rollspelspromptarna tar fart.


En större nyhet …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates




Dela
 

 Om du åtminstone försökte [öppet]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Ledenu

Ledenu

Spelas av : LiljaTheAlmighty

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptytis 22 jan 2019, 18:42

Kylan från vattnet som trängde upp mellan tårna på den beigea hanen fick huvudet att vara på skaft. Det klafsade ljudligt av hans steg och det rörde honom inte i ryggen. Om någon var ute efter honom var dom mer än välkomna att ge det ett försök, han var mer än uttråkad han var nästan desperat efter att något skulle hända. Huvudet ruskade på sig när vattnet skvätte upp i hans ansikte efter ett större kliva framåt, smidighet var inte hans starka sidor när han ensam vandrade utan vidare mål. Varför hade han ens gått in i den här delen av landet? En irriterande mygga i storlek av ett större bi surrade runt hans kropp och letade efter en desperat ingång i den tjocka pälsen. Ledenu slog irriterat iväg den ylande insekten och fnös tröttsamt - tänk att inte ens insekterna var normala här?

Ett stort träd steg plötsligt ur marken framför honom, han klev över stocken och kände hur frambenen sjönk ner två decimeter i marken. Ett snabbt ryck fick ett öronbedövande ljud att slungas upp tillsammans med sörjan.
-" Förbannat... " Morrade han fram och försökte kasta sig åt sidan men han fastnade åter igen i den tjocka sörjan. Han stod blick stilla och övervägde sina alternativ, skulle han ta sig tillbaka eller skulle han låta marken sluta sig? Det var ett tag sedan han såg djävulen i ögat och bad honom åka hem, det var kanske dags för ett nytt besök?
-" Nej du, idag vill jag inte veta av ditt fula nylle. " Skrockade han roat åt sig själv och började åla sig över den mjuka sankmarken. Han rullade runt på rygg mot det håll han nyss kom ifrån där det varit fast mark och steg upp på fötter igen. Fukten från pälsen droppade ner på marken och han var nu mer brun/grå än beige. En ljudlig suck lämnade läpparna och han skakade på den stora kroppen så marken gungade under honom och gick som en mindre våg vidare åt båda hållen ifrån honom. Blicken sökte efter det minsta liv eller landmärke intressant nog att ta upp hans intresse, inte ens en liten ande kunde skymta hans tvåfärgade ögon? Han trodde sig åtminstone få stöta på något som dött här en gång i tiden - eller det var nog snarare mer av en förhoppning.
Till överst på sidan Gå ner
Wulfric
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice
Wulfric

Spelas av : My

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptytis 22 jan 2019, 23:45

Hjärtat hade sjunkit djupt ner i bröstet. Precis som det var att vada genom sankmarken kändes det tungt och ansträngande att andas. Blicken var stirrig och ångestfylld när den spanade utöver det försjunkna landskapet. Uppenbart letande, längtande, efter något - eller i hans fall, någon - som inte gick att finna.
     Sökandet var systematiskt och välplanerat. Det var inte första gången denna rutt gåtts. Då och då stannade han upp i sin färdväg för att leta i våtmarken omkring. Den var förrädisk med sina dolda sänkor som fick honom överraskat att plumsa i vatten som stod honom högt upp på benen. Iskalla rysningar genomsyrade honom när han stötte i något. Det var omöjligt att känna skillnaden på pinnar, rötter och ben. Varje gång stannade hjärtat i rädsla av att det var hon, att det var deras Turbo. Anletet var fårat av den ångest och oro han så öppet bar. Det var inte en hemlighet att han hatade allt som hade med försvinnandet att göra, men där fanns ingen ro i hans kropp att vila, att sova. Inte med vetskapen att Turbo kanske fanns där ute någonstans, kallade på honom, på hjälp. Blotta tanken fick hans hjärta att värka.
     Wulfric hade stannat för att avsöka botten omkring. Med trevande steg kände han metodiskt igenom gyttjan. Hjärtat slog så snabbt att det gjorde ont, han borde vant sig nu, men ingenting tycktes lägga band på känslorna som rusade inom honom. Han visste om att ifall det varit här som hon försvunnit, var chansen att de skulle finna henne vid liv väldigt, väldigt liten.
     Genom den kompakta lukten av sumpmark och förruttnade träd letade sig doften av varg in. Ett ljus av hopp, om än svagt, tändes i bröstet. Det var inte Turbos, men kanske hade denna främling sett henne, kanske, bara kanske…
     Så fort han orkade och förmådde i den tröga terrängen spårade han rätt på dess källa. Över den låga marken och genom tunna svärmar av insekter urskiljdes snart unghannen en större, beige varg. Pälsen var våt och fläckig, Storkärrs signatur. Wulfric var inte olik honom i sitt tillstånd.
     “Hallå!” hojtade han. Förmodligen hade den större redan hört honom komma. Men han hejdade sig inte. “Hallå!” Han lät andfådd när han hasade sig framåt. När han kom nära nog för att inte behöva skrika saktade han av och drog djupa andetag för att återhämta sig. Den som sa att det var lätt att röra sig i Storkärr var en stor, fet lögnare.
     “Hallå…. Hej…. har du…. sett….” flämtade han fram så fort han kunde, “har du sett… en liten gul… typ?” Andningen blev lite lättare och han rätade sin hållning. “En valp, hon heter Turbo, hon är ungefär såhär stor.” Wulfric höjde demonstrativ sin tass för att visa hennes storlek. “Eller ja, hon var så stor, jag antar att hon har växt lite nu…” Det gick inte att missa vemodet i hans röst. De isblå ögonen sökte sig upp i främlingens anlete och han möttes till sin förvåning av tre, giftgröna ögon.
Till överst på sidan Gå ner
Ledenu

Ledenu

Spelas av : LiljaTheAlmighty

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptyons 23 jan 2019, 16:48

Ledenu stannade upp, en rörelse i ögonvrån fick honom att vrida på huvudet och fokusera blicken där han tyckte sig sett något. Besvikelsen sköljde över honom när ett stillsamt löv dinglade ner mot marken, ögonen smalnade och han fnös irriterat. Hur svårt skulle det vara att få stöta på en individ, levande som död? Han höjde ena framtassen och tog ett steg fram när ett herrejössans massa hallåande ekade över träsket mot honom. Öronen vinklades bakåt och huvudet vreds mot den idioten som kom skrikandes med andan i halsen. Kroppen började ofrivilligt vända sig mot vargen för att gå denne till mötes. Här borde den okända vargen varit på sin vakt men Ledenu var så nöjd över att han kom springandes rakt mot honom.
När hanen hämtat andan tippade Ledenu huvudet något på sned och lyssnade på vad denne nu hade att stå i som var så oerhört brådskande. En försvunnen valp, hans dag kunde inte blivit mer lyckad.
-" Hej... En gul... valp säger du? " Han tittade på vargens tass som försökte demonstrera hur hög valpen varit när han sett den sist. Storleken var inte intressant utan snarare åldern på henne.. Turbo hade han sagt va? Han drog svagt på läpparna i ett leende som var lite välkomnande mot hanen även om tankarna gick mot tikvalpen.
-" Kan du beskriva henne mer.... ingående? Jag har träffat på ett par tikar dom senaste dagarna men inte haft något namn på två av dom och den ena var gul och ungefär i den storlek du visar. " Hans ord var självsäkra och ingav ett genuint intresse för dennes letande - även om han aldrig träffat på en valp på flera månader.
-" Jag är Ledenu förresten. Jag hjälper dig gärna i ditt sökande, fem ögon är bättre än två." Han slickade sig om munnen och nickade kort som en hälsningsfras. Fan Ledenu var imponerad av sig själv  - återigen hade han överträffat sina egna sinnen.
Till överst på sidan Gå ner
Wulfric
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice
Wulfric

Spelas av : My

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptysön 27 jan 2019, 19:15

Hjärtat tog ett skutt i glädje. Det var omöjligt att hålla tillbaka leendet som lyste upp hela hans bleka ansikte. En utandning i lättnad lämnade.
     ”Åh,” började han medans han försökte samla sig. ”Hon är en stäppvarg. Fläckig, eller randig, eller vad man kallar det. En söt mörk kam och vackra gröna ögon.” Bilden av henne var klar i hans huvud, så många gånger som han drömt om och längtat efter den lilla systern. 
     ”Såg du hon häromkring? I Storkärr? Kommer du ihåg ungefär vart?” Wulfric såg sig omkring, försökte förstå hur de kunde missat henne. Var det verkligen hon? Varför hade hon inte kommit tillbaka? ”Var någon i hennes sällskap?” Kanske hade Teck varit i närheten, kanske var de redan hemma exakt nu, kanske hade Huyana och Bay hittat dem? 
     Hannens förslag fick honom att le ännu större.
     ”Åh ja! Det har du allt rätt i! Mina flocksyskon är nånstans här nånstans, och min flock är inte långt härifrån. Ju fler ögon ju bättre, eller hur?” Wulfric viftade på svansen snabbt och ivrigt, knappt förmögen att hålla sin glädje inom sig.
     ”Jag måste få tag i Huyana och Bay,” mumlade han för sig själv. Utan mer än en sekund tvekan höjde han nosen till den mulna skyn och lät ett djupt och starkt yl lämna honom. En kallelse till hans flockvänner. Efter sin tydliga uppmaning till flocksystrarna vände han sig till Ledenu igen.
     ”Jag är Wulfric.”
Till överst på sidan Gå ner
Huyana

Huyana

Spelas av : Punkis

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptysön 27 jan 2019, 20:33

Huyana och Bay gick med ungefär 5 vargslängder mellan dem och kikade under alla buskar de kunde hitta. De hade bestämt att Wulfric skulle söka längre bort medan de två finkammade området närmare Eldskogen. När hans ljudliga stämma kallade på dem stelnade de båda tikarna och såg skrämt på varandra. Hade han hittat henne? Levde hon.
Utan att ett ord utbyttes började de rusa genom träsket. Med Huyanas längre ben kunde hon ta sig snabbare fram på landsplättarna, men Bay höll ett förvånansvärt högt tempo eftersom hon inte sinkades lika mycket utav sankmarken.
Snart kunde de se sin svartvita flockbroder stå i närheten av en sandbrun främling.
"Wulfric!" flåsade Bay.
"Har du hittat henne?" frågade Huyana samtidigt. De båda tikarna såg oroligt på Wulfric. Ingen av dem hade tid att se åt främlingen även om båda nickade hastigt åt honom som hälsning. Det som var viktigt var ifall Wulfric hittat Turbo.
Till överst på sidan Gå ner
Ledenu

Ledenu

Spelas av : LiljaTheAlmighty

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptysön 27 jan 2019, 21:25

Reaktionen från främlingen tillät sig inte att vänta, Ledenu kunde nästan känna hans glädje rusa i kroppen och höra hjärtslagen dundra fram som en flock gnuer över marken. Ledenu kände dock inget annat än avsmak och hat gentemot den här spontana glädjen. Om den här valpen nu var så livsviktig varför i helvete hade man låtit henne försvinna från första början? Även om han utåt sett behöll det stabila leendet och inte visade någon större respons mot den plötsliga lyckan som sköljde över den två färgade hanen. Beskrivningen om valpen lät sig inte väntas den heller, han började beskriva hennes färg och form samt dom små detaljerna som utmärker varje individ. Ledenu såg ut att skina upp när hanen nämnde något om en söt kam och gröna ögon, precis som att det var exakt vad han sett. Han nickade sedan lite ivrigt och ett bredare leende sprack upp på läpparna.
-" Ja, då var det hon jag mötte när jag precis kom in i storkärr. Jag hann inte mer än se en snabb glimt av henne för hon sug att att springa från något. Jag försökte ropa efter henne men hon försvann. " Han såg lite uppgiven ut vid den sista meningen och skrapade lite rastlöst i marken som om han skämdes lite.
-" Om jag bara hade vetat om det här då." Hans leende slocknade och rösten blev lite mer dov.

 
När orden om att hans flocksyskon var i närheten kände Ledenu hur irritationen bubblade till, han hade inte väntat sig ännu fler som skulle slå följe med dom båda. Han hade ingen lust att beblanda sig med fler just nu, hans tankar hade redan börjat göra upp en plan för främlingen framför sig.
-" Ja absolut! " Svarade han snabbt och nickade smått ivrigt. När hanen vinklade upp huvudet mot skyn och lät ett skarpt yl slippa ur käkarna stog Ledenu stilla och kände illamåendet bubbla inom sig. Tanken över att hans planer med största sannolikhet inte skulle gå i lås fick honom att vilja kräkas rent känslomässigt. När det sista ljudet lämnat vargen lät han avslöja sitt namn, Wulfric. Ledenu hade skrattat åt det namnet om det inte vore för att han just nu försökte bygga om sin plan. Han hade inte tid med fler idioter.

 
Tyvärr hann han inte särskilt långt i sin planering innan slurpande ljud från två vargar som kom springandes bröt hans tanke gång. Dom måste ha varit oerhört nära eftersom dom dök upp så fort, det kanske hade varit lika bra att han inte hållit sig till sin första plan. Det hade kunna kostat honom en lem eller två. Dom gröna ögonen blinkade till när Wulfrics namn skreks, jösses lite hyffs kanske? Han lät ett mjukt leende ligga kvar över sitt ansikte likt en välkomst fras till dom båda. När frågan om Wulfric hade hittat Turbo kom svalde Ledenu snabbt och lät blicken vandra till den svart vita hanen - Ja Wulfric har du hittat henne? Tanken gick inte att hindra från att rulla fram i sitt huvud, den var nästan på väg ut som ett hånande svar men han fick stopp i sista sekund och harklade i stället ur sig
-" Jag antar att dessa är de två du pratade om? " nickningen mot dom båda tikarna var menat som en hälsningsfras, även om han mest kände för att vända upp och ner på dom allihop och låta dom begravas i Storkärrs sankmarker. Lugnet låg kvar över honom och han var tacksam att han inte var den totalt tappade idioten han en gång varit, utan att han faktiskt lärt sig att ibland är det bättre att simma medströms - för att kunna slå tillbaka med mer kraft.
Till överst på sidan Gå ner
Huyana

Huyana

Spelas av : Punkis

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptytis 12 feb 2019, 21:02

Huyana såg stint på Wulfric tills främlingen öppnade munnen. Nästan irriteras såg hon på den sandbrunda hanen. Hon synade honom från topp till tå innan hon öppnade munnen för att svara innan Wulfric hade tid.
"Vem är du?" frågade hon, det var tydligt att hon inte hade tid att vara sitt vanliga, trevliga jag "Har du sett Turbo? Liten gulbrun tik.. valp... fläckig. Eller Teck? Stor svart hane med röd man och huggtänder." Hon tog flera steg emot honom och såg upp i hans beiga ansikte. Hennes blick var inte den varma, välkomnande blicken hon brukade rikta mot främlingar. Istället var den kall, otålig mot en bakgrund av oro.
Bay rörde sig mot Wulfric istället för att följa Huyana.
Till överst på sidan Gå ner
Wulfric
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice
Wulfric

Spelas av : My

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptysön 24 feb 2019, 20:14

Genom den nyfunna glädjen bildades en ny klump av oro. Något som jagat henne? Det var oroväckande, men han försökte att inte överanalysera det. Åtminstone var hon vid liv. Han ville inte tänka något annat.
    Flocksystrarnas röster ljöd bakom honom och han vände om för att möta dem med blicken.
    “Huyana! Bay!” Stämman var upprymd. Ledenus fråga fick honom att se tillbaka och nicka jakande. Innan han hann presentera honom för sina flocksystrar tog Huyana till orda. Den sedvanliga vänligheten fanns inte där.
    “Han såg henne, h-här, för några dagar sedan,” hastade han ur sig stressat. Wulfric såg på Huyana något tankfullt. Det var nästan lite olustigt att se henne så. Men han förstod. Turbos försvinnande smärtade dem alla, tvingade dem till förändring. Det fanns något cyniskt i hennes blick när hon såg på Ledenu. Det fick honom att tänka, var det för bra att vara sant? Hade han verkligen sett Turbo?
    “Eller hur? Berätta!” uppmanade Wulfric.
Till överst på sidan Gå ner
Ledenu

Ledenu

Spelas av : LiljaTheAlmighty

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptymån 25 feb 2019, 18:10

Ledenu blev lite förvånad över att hon frågade vem han var, var hon verkligen intresserad av det? Det verkade som oerhört mycket viktigare att leta reda på en valp, han var fortfarande väldigt intresserad över att få höra hur dom lyckats med detta?
-" Ledenu. " Svarade han kort och tittade in i ögonen på tiken, han stirrade stint in i hennes ögon när hon pratade igen. Men han hann inte svara henne med den syrliga tonen han tänkt innan Wulfric öppnade munnen och vräkte ut att han sett henne. Han ville nästan skratta åt hela synen av dom tre desperata små skitarna, se deras miner när dom allihopa får deras nyfunna hopp krossade.
-" Ja, jag såg en valp med den teckningen ni just beskrivit men den där andra har jag inte sett. Jag såg henne just när jag kommit in i storkärr, hon såg ut att springa från något så jag han aldrig prata med henne. " Han släppte henne inte med sina tre ögon när hon tog några steg fram och han rätade upp sina axlar något för att få en bättre hållning och fortsatte se ner på henne  - i mer än en bemärkelse.
-" Jag såg aldrig den andra som ni pratar om. " Tillade han kort.
Till överst på sidan Gå ner
Huyana

Huyana

Spelas av : Punkis

Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Emptymån 11 mar 2019, 20:40

Hon nickade bara som bekräftelse på att hon hört och noterat hans namn, men svarade inte med sitt eget. Det verkade oviktigt i frågan och främlingen tedde sig inte intresserad av att det.
Hennes hjärta slog snabbare när han bekräftade att han sett Turbo, och för bara några dagar sedan. Magen vände sig nästan ut och in när han berättade att hon sprungit. Det vita anletet på tiken förvreds så att hon såg sorgsen ut, vad hade Turbo kunnat springa ifrån? Hon såg upp i hans ögon, bestämt ignorerande det tredje ögat, han såg säkert inte med det ändå, och en orolig rynka djupnade i hennes panna.
"Vart exakt var det du såg henne, vart kom du ifrån? Åt vilket håll sprang hon?" det var inte så mycket frågor som uttalanden som krävde ett svar. Gudarna nåde honom om han inte kunde ge henne de svar hon ville ha.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content




Om du åtminstone försökte [öppet] Empty
InläggRubrik: Sv: Om du åtminstone försökte [öppet]   Om du åtminstone försökte [öppet] Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Om du åtminstone försökte [öppet]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Storkärr-
Hoppa till: