Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 9 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tinkety (C) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tinkety (C) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Tinkety (C)

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Tinkety
Tinkety 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Tinkety (C)    lör 22 okt 2011, 19:53

.:TiNkEtY:.



  • Namn - Tinkety
  • Ras - Tjichichi
  • Ålder - 8m.å
  • Kön - Hane
  • Storlek - växer [men väldigt liten för åldern]


[url=Tinkety (C) 14cxooo[/url]


Historia
Tinkety föddes i en flock med myckte stränga regler och säder. De var en flock som alla hade en liten ond själ inom sig, kanske inte alltid visades. För de var oftast mycket stränga i flocken, och staff delades ut ofta om de unga inte gjorde som de vuxna sade, då fick de stryk. Det var en flock med enbart små vargar, och de största var stora små vargar, på gränsen till medelstor varg.
Men deras kroppar var ofta små och smidiga och hade ofta lite längre bren för att ta ig fram fortare, sylvassa tänder, små men långa. De hade också karg i blodet och hade därför långa klor som de kunde klättra i träd med. Därför att de inte var så fysiskt starka så trändades deras krafter upp högt. Flocken hade också en stor språkkunnighet som lärdes ut till unga. Det vanliga språken som talades i flocken som lärdes redan från unga upp var, Engelska och Svenska. Men också Spanska och Japanska som lärdes upp från unga år men var inte huvudspråket.
De hade också ett märkligt utseende, ofta svarta och vita med mörkblå ögon (vanligaste) med skin slamsor på både öronen och svansen, som långa tofsar. (se Tinky's bild)
Det var alltid så att den förstfödde valpen i den första kullen skulle så småningom få ta över efter fadern, alfan. Och i Tinketys kull så var det bara systrar, och han var den förstfödde så därför skulle han få ta över platsen som ledare.

Han var väl rätt så normal som valp, men sen så var han väldigt seg att visa någon ynka gnutta på kraft. Och allt efter tiden gick och Tinkety's krafter inte visade sig brast faderns tålamod. Han trodde inte att sonen skulle bli till något. Av alla hårda träningar, av allt slit att lära honom till ingen nytta. Så därför tog han honom sig med på "vandring" och förde honom in i Lövskogen, och sade att han skulle vänta där.
Så gick han och Tinkety som visste att det var bäst att lyda satt kvar i flera dagar, på samma plats. Tills han träffade Nirvana....
[mer kommer..]




Personlighet
kmr snart...



Rollspel
1. Kaine - Blöta Blad - Kwasatriskogen - Inaktivt
2. Avalon - Happiness is a wonder - Numoorislätten - Aktivt
3.
4.
5.





Relationer
Mor - Varför såg du bara på mig då far drog iväg med mig, för du älskar väl mig?
Far - Varför lämnade du mig?
Syskon - Jag älskar er, men varför fick ni inte följa med?

Talathia - Du var så snäll, jag hoppas värkligen vi syns igen, annars kommer jag till dig.
Nirvana - Du tog hand om mig då jag behövde hjälp. Och det är jag evigt tacksam till!
Thirio - Ta hand om dig, Någon gång ska vi återses!
Kaine - kmr..
Avalon - kmr..
 
Tinkety (C)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ded in the ded forest || Till Tinkety ||
» [Avslutat] Tinkety behöver ny spelare
» [Avslutat] Vargar har dött - Prahan, Kim, Tinkety
Hoppa till annat forum: