Pågående Event
Senaste ämnen
» Andrahandsval [P]
Idag på 20:38 av Astrid

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 23 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 22 gäster. :: 1 Bot

Malva


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Min dotter Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Min dotter Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Min dotter

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Min dotter    mån 02 jan 2017, 23:57

[Privat rollspel mellan Mivria, Aisu och Åskvilja, och alternativt Ghadam]

Mivria hade precis avslutat en session med Ghadam där de hade övat meningar på Lucarni och dess uttal. Hon var stolt över hennes lärjunge som var ivrig att lära sig, och Mivria var väldigt nöjd med livet när hon kunde lägga ner tid på något hon tyckte var genuint roligt. Och det var så givande för hennes själ. Det gav henne en mening hon tidigare kände att hon kunde sakna, eller förlorat. Nu var det som att hon hade hittat hem igen. Nog kom tankarna tillbaka till Qu, dagligen, och ett leende kunde plötsligt spridas i hennes ansikte. Hon blev glad när hon tänkte på dem, hennes familj och gamla vänner, och hon bad ofta för dem att de skulle ha det bra. Men hon längtade inte tillbaka till det livet längre. För hon visste mycket väl att hon var där hon skulle vara. Hon var lycklig.

Hon drabbades dock ibland av oroande förnimmelser, känslor och bilder av Duraneir som kunde ge skäl till hennes böner. Hon hade nyligen känt av en mörk skugga som drog mot Qu, en mer direkt än vad hon annars kunde känna, men det var inget hon hade kunnat tyda. Men hon visste också att det inte var något hon kunde påverka längre. Hon behövde lite på att hennes gamla flock kunde ta hand om sig själva, och det visste hon att de kunde. Hon hade fått lära sig att släppa taget om orosmolnen. 

Mivria rörde sig mot altaret som låg i närheten av en större damm. Det var en vacker och lummig plats, som nätt lystes upp av mjukt solljus som hade silats genom de höga trädkronorna. Huvudsmycket av växter som hennes silannivänner hade skapat åt henne vajade lätt i den stilla skogsvinden, och de små vita blommorna de flätat in i hennes svarta svans lyste upp hennes gråsvarta päls, medan hon satte sig vid altaret. Hon slöt ögonen och föll in i ett transliknande tillstånd där hon bara lyssnade.

Ibland var det tyst, bara behagliga viskningar, varma känslor. Känslan av minnen eller förnimmelser av en ljus framtid. Ibland var det mer av ett kaos hon möttes av, att något hände eller skulle ske eller skuggor från kaotiska minnen som aldrig tycktes släppa taget om henne, minnen och röster att bearbeta och lära sig av. Vissa dagar var det bara väldigt abstrakt.

Men nu, var det något annat. En känsla av att en del av henne själv oväntat nog var på väg mot henne. Det var en så väl bekant fysisk energi att det inte gick att ta fel på. 

"Aisu" Sa hon högt och hon öppnade ögonen igen. Hennes dotter var på väg hit. Hennes dotter var här! Hon reste sig genast för att gå och möta henne i skogen.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
Min dotter
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Mor och dotter [P]
» Vart är min dotter
» Glacial - Malvado's dotter
» [MånLan] Min enda dotter
» Yuki dotter till Wisteria
Hoppa till annat forum: