Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 16 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Någon att avguda? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Någon att avguda? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Någon att avguda?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Matoaka 
 

Spelas av : Gladkatt


InläggRubrik: Någon att avguda?    tor 13 nov 2014, 21:31

Funderade på att skapa en ny varg. Hade eventuellt tänk mig en varg som kommer ifrån en flock utifrån numoori. Utav någon anledning (har inte riktigt kommit fram till vilken) är hon där inte önskad vilket gör att de utan tvekar sparkar ut henne och trampar på henne.
Därefter vandrar hen ensam och finner numoori. Där möter hen någon som för henne framstår som en gud. Hen tror inte på de vanliga gudarna alltså utan finner sin tro och religion hos en varg här i numoori. Hen hatar sig själv och hoppas att hen kan räddas ifrån sina synder utav sin älskade gud.
Så tja, jag kollar om det finns något intresse att alltså vara dyrkad utav en liten ynklig varg? Det spelar inte någon större roll om vargen är ond/god eller tillhör en flock. Grejen är bara att den måste se sig själv som väldigt högt för att framstå som en gud för min. Därefter följer hen din varg i vått och tort, lyder vartenda ord och önskan och ber till denne.

kanske lite udda eller så, men kollar i alla fall om det finns något intresse? :) 

Angående design har jag framför allt tänkt mig en flicka, men kan lika väl vara en pojk. Troligen en ljudvarg. Sedan är väl inte så mycket mer klart.
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Någon att avguda?    tor 13 nov 2014, 21:41

Hoho, jag har flertalet vargar som skulle kunna platsa sig!

Vi börjar väl med denna gosse, Fiero: Han är en väldigt stor (typ 150 cm exakt) hane som just lämnat flock och familj för att "finna sig själv". Han är troligen också jagad av Devils inom snar framtid (han tror redan att de är efter honom) och skulle därför ha nytta av lite vänner/följeslagare. Han har gudalika krafter då han kan skapa illusioner av nästan vad som helst och är väldigt stolt av sig. 
Fiero kommer som det ser ut nu vandra norrut tills han hittar någonstans där han känner sig hemma och då bilda sig ett eget litet revir att jaga o hänga på. Men mycket är upp till vad som händer i rollspel! :)

Sen har jag också Achangra: också kallad Jira. Dotter till Nisha och medlem i TBB. Hon har som fritidsnöje att manipulera folk till att följa henne, har ännu bara lyckats med valpar men tar sig gärna an en vuxnare utmaning. Din varg skulle då troligen för eller senare skolas in i TBB.
Kan varna dig lite dock för Jira sitter just nu fast i Krig med TBB och ingen vet ju riktigt vad som händer där, så kanske inte den bästa vargen att göra planer med just nu! 

Vad säger du? : D
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Någon att avguda?    tor 13 nov 2014, 22:03

DEMETRIUS VILL HAAA! Han känner sig redan som den mest överlägsna vargen i hela Numoori och att ha en dödlig som dyrkar honom är som godis c;
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Sv: Någon att avguda?    tor 13 nov 2014, 22:05

CERES ÄR JU TOPAS-GUDINNAN! Hon behöver undersåtar!! 8D
avatar
Matoaka 
 

Spelas av : Gladkatt


InläggRubrik: Sv: Någon att avguda?    fre 14 nov 2014, 16:07

Mjo kanske lite svårt att planera med Achangra men visst låter Fiero intressant :'3  ;)

Demetrius är ju också vääääldigt bra till detta då han verkar ganska stolt över sig själv och skulle säkerligen kunna framstå som en gud med sitt eviga liv hehe.

Vad e Ceres för någon prick? Planerar hon att styra landet eller hm? ;)
 
Någon att avguda?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Någon..
» On my own! (GÅ MED NÅGON! ^^)
» rolla någon?
» Rolla någon? :3
» Någon att rolla med
Hoppa till annat forum: