Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 13:03 av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 5 gäster.

Sleazoid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Calm night (P) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Calm night (P) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Calm night (P)

Gå ner 
2 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 15:01

Mörkret långt tungt över skogen och endast en liten strimma av månen var synlig på den gnistrande natthimlen. Natthimlen var kylig och en lätt dimma låg ännu över marken i skogen. Här och avr kunde man höra syrsorna spela i den annars tysta natten. På en stor sten låg en svart varelse med isande blå ögon. Vargen som låg på stenen lyssnade på nattens få ljud och han njöt av lugnet, av ensamheten trotts att reviret hade flera vargar i det. Han var ensam men ändå inte. Ett vagt leende spelade kort på hans läppar då vinden drog med sig en doft av varg så försvann leendet. Han reste sig upp och svansen svepte till.

(Pax Lihai)

Dålig start :-(
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 15:18

Den unga gråvita hanen gick med långa steg i den mörka skogen, då och då kastade han blick upp mot månen vars ljus skymdes ibland av mörka moln. Han suckade tyst för sig själv och svepte med svansen och går vidare. han hade mycket att tänka på, som att varför inte mor hade berättat att flocken hade en ny ledare och vad hade hänt med Achaz? Och hans morbror kai hade blivit annorlunda efter den senaste vandringen, han hade sett hans ärr, men hade inte frågat hur han hade fått dem. Han hade en känsla av att hans morbror skulle bli arg om man frågade om ärren.
han gick vidare i sina egna tankar utan att lägga märke till vart han hamnade eller vem han stötte på.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 15:28

Han stod kvar på stenen och snart kunde han ana den ljusare avrgen inne bland träden. Han klippte till med de tofsprydda öronen och skakade smått på huvudet innan han gav ifrån sig ett dovt skall. Han kände igen doften och vem vargen var från mötet och det var på tiden att han talade med denne, lärde känna honom också. Han hoppade ner från stenen och gick fram till vargen. "God kväll"
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 15:33

Han rycker till när han hörde ett dovt skall i närheten och han ser sig omkring med sitt enda öga, det andra hade han ett ärr över och han var helt blind på det ögat. trots att han hade bara ett öga så ser han bra och han kunde snart se en mörk varg komma gående emot honom, en varg med tofsprydda öron och med isblåa ögon. han klipper lite med öronen och känner igen vargen, det var ju flocken ledare, Tocho. han sätter sig ner och betraktar alfan framför honom. - Godkväll ledare säger han lugnt. Han hade blandande känslor för denne hane, men hans mor hade lärt honom att respektera de som är högre i rang och absolut respektera ledarna och beta paren framför allt.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 15:37

Tocho betraktade den unga hanen i de vaga ljuset och nickar då denne hälsar. "God kväll Lihai" Svarade han och han betraktade den yngre en stund. "Så vad tycker du om att flcoken fått ny ledrare?"
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 15:43

han möter ledares isblåa ögon med sitt gyllenbruna. han slickar sig om nosen och flinar svagt. - jag blev väll väldigt förvånad att flocken hade fått en ny ledare, och en aning besviken att ingen berättade det för tidigare. han rycker lite på axlarna och sveper snabbt till med svansen. - Men jag får väll skylla mig själv, jag har ju varit på vandring så det är inte lätt att få veta allting då. Han klipper svagt med öronen. - Som svar på din fråga, så tycker jag det är bra att flocken har fått en ny ledare. Crow bara försvann och var borta länge som helst och flocken kändes splittrad, det var väll därför jag började vandra tillsammans med Kai när jag blev äldre. Han lägger huvudet en aning på sned och ser på den äldre vargen. - så hur kom det sig att du valde att bli ledare för Cierzo?
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 15:58

Tocho lyssnade till det Lihai sade och nickade lite då och då. De gladde honom att han gilalde den nya förändringen och sedan då han frågade om varför just denna flocken lade han huvudet lite på sned. "Flockens revir är idealiskt för att kunna hysa en stor flock och ännu var flcoken liten så jag kan bygga upp den som jag vill. bygga den starkare nästan från grunden." Han svepte till med svansen. "Så nu skulle jag vilja se hur väl du hanterar dina krafter och vilka de är... Om vi ska kunna bli starkare så kanske vi kan finna någon som kan hjälpa dig att utveckla din kraft mer om du skulle vilja det"
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 16:17

han nickar när Tocho berättar hur han valde att bli flockens ledare. han klipper lite med öronen och ser sedan förvånat på ledaren när han föreslår någon som kan hjälpa att träna upp hans egna krafter. - min krafter är åska och telepati, men åska är den starkaste kraften, det är några attacker med åskan som jag kan redan behärska men de är dom riktigt avancerade som jag inte kan använda ännu. han visste inte , men Tocho hade rätt, man vet ju aldrig när man måste använda sina krafter.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 16:23

Tocho ser på honom och lägger huvudet lite på sned. "Okej, Åska och telepati. Kan du visa mig nått med din åskkraft så jag får se hur du behärskar den"
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 16:29

han ser en smula häpen ut, men tar och backar några steg bort från ledaren, han ville ju itne skada honom, sedan samlar han sig och koncentrerar sig på energin/elektricitet i luften runt omkring dem och han koncentrerar sig djupt och när han väll känner att energin/elektricitet flödar genom honom, det kunde man se för hans päls blev nästan statisk och han tar sikte på en gammal fallet trädstammen i närheten och koncetrerar sig lite till och knycker lite lätt med huvudet och en blixt träffar det gamla trädet och lämnar mörka spår där blixten slog ner. han drar efter andan och ruskar lite på huvudet, det tog en aning energi från honom att skapa en blixt från elektricitet/energin i luften.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 21 aug 2011, 16:37

Tocho ser hur han backar undan och hur de gnistrar till i pälsen då och då av den statiska elektriciteten som han samlar på sig. Sedan så ser han blixten som slår in i trädet och lmnar ett bränt mörke efter sig och Tocho nickar. "Ja du verkar ju kunna hantera din kraft rätt bra" Han ser på lihai" Har Wind berättat vad mina krafter är?"
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    mån 29 aug 2011, 14:58

Han ser så stolt ut över att ha lyckats med sin kraft, han har tränat på sina åskkrafter utanför numoori när han och morbror var och vandrade men han har sällan behövt använda dem mot någon annan om han inte var i en riktigt farlig situation där han var tvungen att använda sina krafter.
han möter ledarens blick och klipper lite med öronen och försöker minnas. nej hans mor hade inte nämnt Tochos krafter, om hon hade gjort det så var det inget han kommer ihåg. - nej jag kommer inte ihåg om mor har nämnt era krafter ärade Tocho, svarar han med respekt i rösten.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    tis 30 aug 2011, 18:05

Tocho såg på den yngre då denne blev stolt av att ha lyckats med sin kraft och det ska han också vara ansåg Tocho. Sedan då denne talade så tändes en gillande glimt i hans ögon av den respekt den yngre visade honom. Han betedde sig på så vis en varg av lägre rang borde göra. Han nickade kort som tecken på att han hörde den yngre. "Jag anser att om jag ber er visa eran kraft bör även jag avslöja de krafter jag bär på" Tocho ansåg att de var rätt att visa respekt om man krävde det av andra och krävde han att få se deras krafter borde även han visa sina krafter. Tocho höjde ena tassen framför sig, han "knöt" sedan tassen och ett benblad sköt ur hans "knoge" (Som wolvorine's blad i X-men). Han lät sedan benbladet försvinna in igen utan att lämna ett märke på hans hud. "Jag kan manipulera mina ben som jag vill, påverka dess styrka och täthet och jag kan skapa ben där de inte borde finnas. Jag kan även hela skador på mig själv och andra utan att lämna ärr men jag kan inte ta bort ärr från redan läka skador" Han såg rätt på den yngre då han visat sin kraft för denne. Inväntade en reaktion.
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    tis 06 sep 2011, 13:19

Han ser helt förbluffad ut när Tocho visade honom sin kraft. han hade ingen aning att det fanns vargar med såna krafter. - Wow det är ju helt otroligt. Han ler vänligt mot Tocho och hans öga glittrar av förtjusning. - jag gisar att min mor har visat dig sina krafter också? Han visste inte vad som har hänt i landet eftersom han har varit borta så mycket, men nu ville han veta allt. - Har du träffat min bror Achaz också?
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    tis 06 sep 2011, 13:28

Tocho såg på den yngre och klippte lite med öronen och flinade snett. "Ja din mor har visat sig hennes krafter, jag vill veta vika krafter min flock besitter så jag på bästa sätt kan dela ut de ranger som finns i flocken." Han betraktade den unga hanen och skakade på huvudet. "Nej jag har ten sett din bror ännu"
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    ons 21 sep 2011, 13:28

Han möter ledarens blick och klipper lite med öronen igen. - Så har du bestämt vilka ranger alla skall få ännu? han undrade själv vad hans kulle få, för honom spelade det ingen roll så länge det inte var omega platsen, Men som han mor sa, "Det är ledarens val och lagar som gäller" han sveper lite med svansen, och ser smått undrande ut när Tocho nämner att han inte har mött Achaz. " konstigt, Achaz borde ju vara tillbaka i Numoori också"
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    ons 21 sep 2011, 13:39

Tocho skakade på huvudet. "Nej jag har inte bestämt det ännu... Jag känner inte flcoken så bra ännu att jag bara kan ge ut rangerna.." Han svepte till med svansen och betraktade den unga hanen.
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    tor 06 okt 2011, 13:13

Han betraktar den äldre hanen, sin ledare med en lugn blick som är fylld med respekt. han sveper lite med svansen och funderar. " det kan inte vara lätt att vara alfa över en flock, mycket ansvar och mycket att hålla reda på." Han klipper lite med öronen och ser sig omkring. - Det tar tid att lära känna både nya och gamla medlemmar, men det lönar sig alltid. han ler vänligt mot sin ledare.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    tor 06 okt 2011, 13:23

Han betraktade den grå yngre hanen och lade huvudet lite på sned. "Ja de är alltid bra att lära känna någon innan man ger en rang så det inte blir fel." Han såg på den yngre och ärret denne bar över ena ögat. "Hur fick du ditt ärr och är du blind på det ögat?"
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    tor 13 okt 2011, 21:04

Han ser på sin ledare med sitt enda friska öga. han slickar sig om nosen och sveper lite med svansen. När Tocho frågar om hans blinda öga och ärret över det så får han en kall glimt i sitt öga och han fnyser ilsket till. - Det är ett minne från min "käre" far. Han sa käre med sarkasm i rösten och han ruskar smått irriterat på huvudet.
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 16 okt 2011, 14:35

Tocho betraktade den yngre och nickade smått då denne talade om att de avr hans far som skadat honom. "Har du bett någon med helande kraft att kolla på ögat ditt, kanske går de att rädda synen eller i alla fall ge något av synen tillbaka" Han undrade hur den yngre skulle reagera på de han just sade.
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 16 okt 2011, 14:46

han ser smått förvånat på Tocho, att få tillbaka lite av synen skulle ju vara härligt som helst. Men han hade inte en aning om vart man kan finna en sådan helare. - Nej, det fanns ingen helare i flocken när Crow lever och jag vet inte om det finns någon som kan hela skadan. Han möter ledarens blick och ler svagt. - så länge inte du känner någon som är expert på helande?
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    sön 16 okt 2011, 15:24

Tocho ser på honom och nickade. Att inte ha en helare i flocken kunde vara förödande för flcoken och detta var beviset på det. "Sätt dig ner så ska vi kolla på det.... " Han gick fram till den yngre hanen och väntade på att han skulle sätta sig enr så Tocho kunde kolla ärret och ögat.
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    lör 22 okt 2011, 13:04

han ser en smula förvirrad ut, men gör som Tocho säger och sätter sig ner och väntar. Han betraktar ledaren med sitt friska öga och sveper sedan med svansen. - vad tror du? Går det att rädda?
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Calm night (P)    lör 22 okt 2011, 17:04

Han satte sig enr framför hanen och efter att ha kollat såret så höjde han ena framtassen och lade den över ögat på hanen. han slöt ögonen och koncentrerade sig noga på uppgiften och ett ljus och värme strålade ut från hans tass mot hanen då han försökte hela den gamla skadan som uppstått. Till slut fick han lov att backa undan och ruska på sig då de tog mycket energi av honom att hela en så gammal skada. Han betraktade den yngre för att se om de avr någon skillnad. Om ögat var indre grumligt eller om ärret hade bleknat något.
 
Calm night (P)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Peace and calm (P)
» Followed by night [DEMETHRA]
» Calm days can trick you. [P CHAOS]
» The Last Night
» Summer night [P]
Hoppa till annat forum: