Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 11 gäster.

Yaroslava


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Wow! [Fortsättning | Temeraire] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Wow! [Fortsättning | Temeraire] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Wow! [Fortsättning | Temeraire]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Mikayo
Mikayo 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Wow! [Fortsättning | Temeraire]    tor 14 jul 2011, 01:48

Mikayo lyssnade till hans ord. Såg alla uttryck, men fortfarande kom allt på samma gång. Hon kunde inte tränga undan det ena eller det andra. Det var helt omöjligt. Samtidigt som mönstren syntes allt tydligare. Hanen visste mycket. Mönstren om dennes far syntes tydligare. Samma flock, som hennes egna fader. Vad hon visste för stunden i alla fall, då hon inte hade en aning om Iwakus svek. Högrest, kall, denne Temeraire var olik sin fader, men samtidigt så lik. Allt kom på en och samma gång, tillsammans med alla mattematiska uträkningar. Det blev inte bättre för att hanen började tala om för henne varför. Hon såg först förvånad ut. Iwaku? Ett geni? Hon var tvungen att erkänna att fadern verkade veta saker som andra inte visste, men han verkade knappast vara ett mattematiskt geni? Eller? Hon visste inte riktigt.
- Jag förstår vad du menar, men hur ska jag, som inte är naturlig, lära mig något utav det?
Sa hon sedan och en rysning for igenom hennes kropp. Det var något annat. Hon kände minnet. Hon kände smärtan så tydligt. Hon hade försökt och misslyckats, den känslan var evig. Hon ville aldrig misslyckas. Hon drog bak öronen emot nacken och la huvudet lätt på sne. Den mörka spretiga pannluggen skuggade hennes ansikte på olika ställen. Ett vackert mönster bildades av solsken och skuggor i hennes ansikte. Hopn var fortfarande ung, valp, men ändå syntes hennes drag allt tydligare för varje dag. Hon växte upp med skönhet, egentligen bara ytlig skönhet, för hennes insida är tillvriden och underlig. Varken god eller ond, helt orörd.
temeraire~
temeraire~ 
 

Spelas av : Matuski


InläggRubrik: Sv: Wow! [Fortsättning | Temeraire]    tor 14 jul 2011, 15:09

Hanen fnös lågmält. Så ignorant ... hennes ungdom var ingen ursäkt för det.
Han hade varit tolv då han började söka en större världsbild och mera kunskap.
Skulle han betett sig så här när han sökt upp Key .. Temeraire kunde knappt låta bli att skratta vid tanken, men kontrollerat behöll han ansiktet slätt, uttryckslöst.
"Man kan lära sig av precis allt, Mikayo. Denna kraft är till för dig, och för ingen annan - jag kan hjälpa dig med den, men det är du som måste förstå och lära dig av den."
Han gjorde inget annat än fortsatte blicka in i den unga honans klara ögon.
"Jag kan inte veta hur din kraft fungerar till fullo. Det kan ingen utom du veta. Det är du som måste ta reda på vad du vill veta - jag tänker inte servera svar på silverbricka åt en ignorant yngling bara för att hon har en kraft som är av intresse för mig."
Väste den ormlike hanen, och hans svans knyckte till som om den tänkte snärta genom luften igen, men han hejdade den.
Mikayo
Mikayo 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Wow! [Fortsättning | Temeraire]    tor 14 jul 2011, 15:54

Mikayo stirrade på hanen och de kalla blå ögonen smalnade av likt en katts puppiller i för mycket solljus. Hon väste nästan, precis som han, men höll tyst. Hon visste inte vad det var med henne, men hon hade märkt tydligt hur hon lätt förändras i olika vargars sällskap. Som om deras sinnen påverkar henne på olika sätt, ständigt. Hon drog bak öronen och höjde huvudet, men hon lyssnade fortfarande på vad han sa. Hon vände sedan blicken bort ifrån honom, funderade och hon kunde inte tänka när hon såg in i de där förtrollande gift gröna ögonen. Hon hade aldrig sett något liknande tidigare. Hon drog tankarna ur huvudet och konsentrerade sig på sitt egna i stället samtidigt som orden smälte in.
- Med andra ord kan du inte hjälpa mig..
Sa hon och ett rått, elakt flin trädde upp över henne läppar och de lömska, rävlika utseendet trädde fram åter igen. Hon stälde sig upp, svängde till med svansarna och vände en skarp, örn liknande blick emot honom. Han väckte något elakt, vildsint inom henne. Som om hon tog en del av hans inre, den inre del som han tydligt höll i kontroll för stunden. Hon höjde ena ögonbrynet och fnös sedan. Kanske borde hon lämna platsen? Gå ifrån honom? Nej, det hon gjorde var att trigga honom. Hon ville veta vilka gränser han hade. För stunden var kraften inte hennes största intresse, nej det var han.
- Min kraft lär jag mig om när jag hittar den riktiga anledningen som hindrar mig att använda den..S
a hon sedan, för visst, visste hon mer om det hela än vad hon visade för honom. Hon spelade sina spel, att leka okunnig var enkelt. Hon hade tagit reda på så mycket som möjligt under sin tid då hon vandrat omkring i Numoori. Hon hade funnit vargar som visste en del om det hela. Som Dislo. Det var också han som fått henne att utnyttja kraften för första gången. Han var en god vän, eller något i närheten av det i alla fall. Ändå spelade han inte någon större roll för henne, för allt i hennes liv kretsade omkring just henne själv. Egoistisk och elak på sitt egna vis, det är vad hon är eller har blivit.
 
Wow! [Fortsättning | Temeraire]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Father love? (fortsättning)
» Cofused (fortsättning, pax till Violet)
» Testa vad du vet om TEMERAIRE (or he might eat you.)
» The bloody truth | Temeraire
» ever heard of a CRIMINAL MASTERMIND? ~Temeraire
Hoppa till annat forum: