Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 18 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för Demon. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för Demon. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillstånd för Demon.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för Demon.    mån 11 aug 2014, 17:38

Jag ansöker nu om tillstånd att låta en Demon besitta min karaktär Lelirium.
Då jag inte ansöker om att få någon av de redan existerande demonerna i Numoori, utan jag önskar få använda mig av en demon jag själv skapat har jag tagit mig friheten att skriva lite info och historia om den demon jag vill ska besitta Lelirium.


ALECTO RAJANI
[unceasing. the dark one]
The Devourer of Life.


Alecto Rajani är en demon som vandrat på jorden under så många år att alla spår av att hon en gång varit en varg bestående av kött och blod vittrat bort med tiden. Då hon ännu tillhörde de levande dödliga, under namnet Alecto, var hon en grym och hänsynslös hona, avskydd och utkastad från sin födsloflock. Att hon var slug och opålitlig var inte anledningen till att hon förvisades från flocken hon fötts i, om än de egenskaperna gjorde beslutet lättare. Hon hade för vana att ta på sig rollen som valpskötare, endast för att sedan i sin ensamhet döda de små. Hennes avsikt var att göra sig av med all konkurrens så att hon själv skulle kunna klättra i rang. Utan några valpar i flocken som kunde växa upp och ta de platser hon själv efterlängtade skulle hon snart stå som en av de mäktigaste. Men flockledaren vägrade låta henne få sin vilja igenom, och förbjöd henne att gå i närheten av flockens valpar. Hon skulle behandlas som en utstött, och endast få komma nära om hon ansågs kunna vara användbar. Det stoppade henne dock inte, och vid varje tillfälle hon gavs dödade hon valparna som tillhörde flocken. Det fick ledaren att ta beslutet att förvisa henne för alltid, men istället för att ge sig av utmanade Alecto den ledarhona hon levt under hela sitt liv. Hon förlorade striden, och var tvungen att ge sig av. Men hennes strävan efter makt var vad som drev henne att påbörja sitt sökande efter den perfekta flocken. X antal flockar hann hon ansluta sig till och bli utsparkad från, av samma skäl som från första flocken, innan hon påbörjade skapandet av sin egna flock. Många vargar hade försökt döda henne för hennes totala brist på respekt för ungt liv, men livet var det sista som skulle komma att tas ifrån henne.
Hon vände sig till ännu unga, oerfarna vargar och lockade dem att ansluta sig till henne i strävan efter makt och perfektion. Men det skulle snart stå tydligt för hennes lilla grupp att hon var opålitlig och farlig. Alla valpar som föddes dödades, och ifrågasatte någon hennes order tvingade hon de andra medlemmarna att slita förrädaren i stycken. Kanske kan det anses vara underligt att medlemmarna gick emot varandra, men Alecto ägde förmågan att förvrida även de friskaste och starkaste sinnena. Manipulativ och psykopatisk. Förrädiskt slug. Så en natt, när inga valpar fötts på alltför länge, beslöt hon sig för att döda alla som anslutit sig till henne. Ljudlöst smög hon från varg till varg och kvävde dem i sömnen. Sedan stänkte hon deras blod omkring sig och skrek upp emot himlen att inte ens gudarna kunde mäta sig med det kraftfulla väsen hon blivit. Kommande år valde hon att stryka omkring i ensamhet, närma sig flockar endast för att mörda deras yngsta, fortfarande i hopp om att det skulle garantera henne en hög rang. Men så en dag hann ödet ifatt henne. Hon stod mitt i en pöl av blod från valpar och unga vargar tillhörande en flock hon befunnit sig intill någon vecka. De äldre medlemmarna tillhörande flocken attackerade henne, och innan hon hann få minsta chans att smita därifrån slet de henne sönder och samman. Kött, senor och muskler skiljdes från ben, och hennes blod fläckade den redan röda marken. Men de hade endast berövat henne på hennes kropp. För vad hon mötte i det ögonblick hennes hjärta slets ur bröstkorgen och huvudet rycktes från kroppen, var inte döden. Hon skulle fortsätta sin eviga färd genom världen, berövandes unga vargar deras liv. Men denna gång skulle hon göra det i demon-form.


Alecto är en demon som endast kan, eller väljer att endast kunna, besitta unga valpar och vargar som ännu inte nått ålder för att klassas som vuxna. Namnet Alecto var vad hennes moder gav henne när hon fötts, medan namnet Rajani är det Demonnamn hon givits av de vargar som varit nära och kära till de små liven hon valt att besitta och ta under sina år. Hon är en smutsig själ, ett ont väsen som inte är ute efter någonting annat än att sprida lidande och död omkring sig.
För att kunna besitta en levande varg måste hon först få tillåtelse att ta dennes kropp och sinne i besittning. Självklart är det inte så hon väljer att beskriva det. Demonen hade redan i sina levande år förmågan att förvrida sinnen och ord på sådant sätt att hon kunde få vargar att marschera mot sin egen död med ett leende på läpparna. Så hon väljer alltid att närma sig sitt offer med vänlig, len röst och falska lovord om hur hon kan vara till hjälp. Kanske längtar det unga offret efter spänning i livet, att få visa sig vara bättre än alla andra på jakt eller så strävar de efter att kunna ta sin ledares plats en vacker dag. Vad deras innersta önskan än är, ser hon igenom dem och avläser dem på ett lekande lätt sätt. Sedan är det endast att erbjuda sin hjälp, sina övernaturliga krafter, för att de ska kunna nå sina mål. Det enda de behöver göra i gengäld är att släppa in henne på livet, låta henne låna lite av deras energi så att hon ska ha styrkan att göra dem oslagbara.
När offret väl gett henne tillåtelse att hjälpa dem finns det ingenting som kan få henne att släppa taget om dem. Likt en parasit gräver hon sig ned i deras sinne, och börjar sakta men säkert en lång, utdragen process där hon sprider sitt gift med lögner och påståenden som får vargen att ifrågasätta himmel och jord om hon så vill. Förvirring uppstår, och detta använder hon till sin fördel genom att ständigt påminna offret om att det är alla andra som har fel, det är alla andra som har konstiga åsikter och tankar och uppfattningar. Ibland kan hon ta över offrets sinne totalt. Stänga in individen i sig själv så att denne är helt omedveten om de handlingar demonen utför med dennes kropp. Ja, Alecto kan ta kontroll över sitt utsedda offers kropp om hon så vill. Men för att lyckas med detta behöver hon oftast fråga värden om tillåtelse, eller så gör hon så att hon tränger in dem i den djupaste delen av sina sinnen och lämnar dem där medan hon använder deras kropp till vad ändamålet än kan tänkas vara. När de sedan vaknar och ser förödelsen de själva åstadkommit under den stund de varit medvetslösa är det enkelt för demonen att ljuga sig undan konsekvenserna. Vilket i sin tur föder ännu mer oro och panik inom det unga offret. Trots allt, i deras värld är demonen aldrig ond. Det är de själva som utför alla handlingar, vare sig de är medvetna om det eller ej.
Under tiden som demonen förvrider sitt unga bytes sinne stjäl hon också energi av dem. För varje sekund av varje minut låter hon sig livnäras av deras unga, sprudlande livskraft. Något som sakta men säkert tar livet av dem. Samtidigt som hon planterar fröet för galenskap, och under hela processen hjälper det växa, ser hon till att vargens kropp allteftersom ger upp. Organ slutar fungera som de ska, muskler förtvinar och de blir känsligare för infektioner och sjukdomar. Hur lång tid det tar från dess att demonen besitter vargen tills den når döden beror helt och hållet på hur mycket tid demonen anser sig ha att lägga ned på bytet. När offret sedan ligger flåsandes på marken, oförmögen att resa sig då benen i kroppen hotar att gå av, lungorna aldrig skulle orka bidra med det syre som behövs för ansträngningen och blod läker från kroppsöppningarna medan flugor redan börjat lägga sina ägg i vargens päls väljer demonen att lämna värden för att möta en oundviklig död.
Med livskraften hon stulit från värden är hon tillräckligt stark för att kunna hålla en något sånär fast skepnad inför mötet med sitt nästa offer. Och det behöver inte ta lång tid innan hon utsett sin nästa måltid.


Då Leliriums kraft är energi och smitta/sjukdom skulle relationen mellan henne och denna demon bli ytterst invecklad. Lelis förmåga att ständigt absorbera energier från varelser, växter och andra ting omkring sig gör att hennes energireserver aldrig tar slut. Hon är som en vandrande energikälla. (obs. Detta gör henne inte på något sätt oövervinnerlig.) I och med detta så är hon som ljus för en mal, bara det att hon attraherar demoner och andra ting som livnär sig på enbart livsenergi. Detta gör henne till den perfekta värden för en demon. Så om Alecto skulle besitta henne, redan från tidig ålder jag tänker mig kanske 9 år(?) så skulle demonen ställas inför svårigheter hon aldrig mött tidigare hos något av sina utvalda offer. Lelirium's ständiga energiflöde och oförmåga att drabbas av sjukdom och infektioner som kan ta död på henne gör att demonen inte har samma inverkan på henne som på andra. Så istället för att försöka döda henne fysiskt blir det till att försöka driva henne till sådant vansinne rent psykiskt att hon går under eller blir mördad av andra.
Självklart kommer relationen mellan Leli och Alecto att utvecklas under tiden som jag får rolla dem, men detta är grunden för hur jag tänkt mig att det kommer bli. Jag hoppas nu att jag får tillstånd att låta Alecto Rajani, som är en Demon som jag själv skapat och som inte finns på Numoori eller någon annan sida sedan tidigare, besitta Lelirium.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för Demon.    mån 10 nov 2014, 15:53

Vi har pratat om det här privat, men jag skriver även ett mer allmänt svar härför andra som har liknande frågor.

Man kan skapa en egen demon, men kravet är då att den måste tillåtas bli en officiell demon. Dör karaktären, så kommer med andra ord demonen att leva vidare och kunna tas över av andra spelare. Man får alltså inte ha egna demoner som inte tas upp officiellt på sidan. Sen kan vi inte ha hur många demoner som helst, men vi i crew är väldigt öppna för diskussion om både egna demoner och änglar.

/Mivria

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tillstånd för Demon.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd (att bli) demon
» [Avslutat] Tillstånd för demon
» [Avslutat] Tillstånd för demon
» (Avslutat) Tillstånd för demon
» [Avslutat] Tillstånd om demon
Hoppa till annat forum: