Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Ta tillbaka valp Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Ta tillbaka valp Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Ta tillbaka valp

Gå ner 
+4
Sleazoid
Pandora
Zey-So
Yoru
8 posters
FörfattareMeddelande
Yoru
Yoru 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 02:54

Jag skulle vilja ha tillåtelse att ta tillbaka Thzukis dotter Dhalai då den valpen blev kind of inaktiv och rollaren 'mördade' henne och skulle föra över status mm. Och även för att förutbestämda saker med karaktären ändrades trotts att det inte fanns tillåtelse. Vill att denna valp hamnar i en seriös rollseplares händer där hon blir aktiv och får en intressant historia. 

// Bubbah(Och ja jag är smått bitter just nu. And I don't give a shit!)
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 03:30

Dhalai har blivit återaktiverad av mig.

Måste även påpeka att Dhalai har aldrig tillhört dig utan varit död. Jag fick tillstånd att återuppväcka henne för hennes gamla spelare har slutat på sidan. Så denna karaktär tillhör mig. Dessutom har jag fått fria tyglar till henne redan från början och rebootat henne helt allt från krafter till utseende. 
Du har aldrig haft någon officiell  adoption av henne och vi har aldrig gått med på att hon vid inaktivering ska gå till dig. Ang namn så ser jag inte det som någon större ändring än det jag redan gjort. Hon kommer fortfarande vara Thzukis dotter, bara det att hon helt och hållet avsäger sig allt som har med hennes historia att göra. 

Hon var dessutom startad när jag fick henne. Vart är i sånna fall dessa poäng? Hon har varit död   Inte pausad. 

P.s vill du endå ha henne så vill jag få mina 40 status flyttade till min karaktär då jag började rolla henne utan att vi har kommut överrens om att dessa poäng kommer vid inaktivering stanna hos dig. Hade jag vetat det skulle jag ej ha övertagit henne.
Yoru
Yoru 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 12:04

Okej nu ska jag fan i mig vara ärlig.
Du fick inga fria tyglar på denna valp då du fick henne av mig, det var DU. Ja du hör det bara du som böt design och stred emot allt jag hade skrivit om valparna. Jag tror inte ens att du har läst tråden som jag skapade då jag adopterade bort dom. Det var du som gjorde om henne trotts att jag sa 'Nej, detta är renrasiga Inferos' och det betyder utseende, kraft och temperament. Likförbannat ärvde valpen mer från Bergsvarg som knappt finns i dess blodomlop. 

Och tillåtelse från förra spelarn. 
Bullshit det var jag som gav henne till dig och eftersom att du beslöt dig för att 'döda' henne så gick hon direkt över till mig igen eftersom att det inte var min tanke att hon skulle dö direkt. För tro mig, Thzuki hade garanterat slitit sin dotter i bitar. Förrädare oavsett blod.
För jag som skapare till karakären tänker INTE tillåta nå 'återuppstå' för att du ska kunna göra om det till en ny karaktär. 

Antigen så återupstartar du henne som hon var tänkt ifrån första början med utseende, krafter mm eller så tar jag tillbaka henne och ser till så att hon hamnar hos någon som kan göra det.

Och jag förstår inte varför du är så beroende av statusen. Statusen stannar hon då det är hennes 'erfarenhets' poäng kind of och eftersom att den tillhör henne, du kan inte flytta status ifrån levande till andra levande. Så den stannar kvar här hon Dhalai.

Fredens Liljor~
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 14:19

Nädu, försök inte. 

1. Dhalai var död (ej pausad) då hennes spelare slutade. Hon har aldrig tillhört dig. T.om på Thzukis sida har du ett kors vid hennes namn

2. Jag fick henne INNAN du bestämde att saker ej får ändras på valparna. Jag bad dig om tillstånd att rolla henne för hon har en IC familj. Därför hann jag reboota henne och bara efter bestämde du att karsktärer ej får omdesignas

3. Oavsett hur lite bergsvarg det är i Dhalai så är hon trots det ingen rasren Infero. Thzuki måste ha rätt mkt av denna blod om hon kan kontrollera vinden.

4. Och vart ska statusen gå då, till dig? Som sagt så var hon startad innan mig men jag fick henne på noll. Vart har poängen för de förra rollen gått? Det kan bara betyda att hon har varit död innan jag ville ha henne. 

Sist så måste jag säga att du inte kan bestämma hur bortadopterade karaktärer ska spelas. Du kan be om att vissa saker inte ändras men inte sonika diktera det. Dessutom så kan du inte komma och bestämma saker efterhand om du har ångrat dig. Och IC så kan Dhalai ändra sitt namn hur hon vill. Tror inte hon vill stanna hos en mir som anföll henne.
Pandora
Pandora 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 14:31

Att du ens ids diskutera Lea
Låt Adminsarna sköta sitt och ta beslutet om var denna karaktär går. Men ska du göra om henne så kan du stryka allt som har haft med TBB eller Thzu och dom att göra så skapar jag en ny valp med de utseende, krafter mm som hon skulle ha. 
Och framför allt, diskutera inte emot mig om hur mina karaktärer fungerar eller är. För du vet inte ett dyft om dom.

Och tro mig lilla vän. 
Thzu hade inte låtit henne komma undan levande så praktiskt taget sett så är valpen död, finns dock tyvärr inget dödsroll. Men som sagt, det är adminsarna som bestämmer. Och en till sak. I denna tråd ska du inte svara i utan adminsarna.
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 14:35

Först säger du att Thzu inte kommer döda Dhalai och nu säger du att hon har det. Bestäm dig. Jag har dessutom inte sagt ett ord om hur du rollar dina karrisar utan om hur jag rollar Dhalai. För det är min karaktär. Eller är det något annat du menar?
Pandora
Pandora 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 14:40

Som sagt, det är inte du som ska svara i denna tråd utan det är våra kära Admins. Detta är ingen diskussionstråd om du missade det utan den går under 'Kontakta Admins.' Då menas det nog Admins

Liljor till alla
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 15:01

Det du vill att admin bestämmer går över mig, därför svarar jag här

https://numoori.swedishforum.net/t3033-adopterbara-ninjor

Här står det att man inte får ändra saker, man har en chans att välja (antar att det är därför ingen intresserar sig) När jag fick Dhalai kom vi inte överens om det. Då kan du inte komma efterhand och bestämma saker. 

Tack och hej
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 17:42

Nu tar vi det lilla lugna här tjejer. Ingen idé att börja slänga anklagelser på varandra och förvärra situationen ytterligare, det går säkert att lösa detta på ett fredligt sätt.
Vi har diskuterat det här problemet i Crew-chatten på Skype med tanke på att det började spåra ur och tyckte det var läge att flika in med våra åsikter och påminna er om reglerna som gäller.

För det första. Karaktärer som skapas som valpar till andra karaktärer har vissa restriktioner när det gäller krafter/utseende, detta bestäms/godkänns av föräldrarnas spelare, även namn. Ofta beroende på ras/härstamning, men även uppfostran. Sen kan ju valpen avvika från detta rent personlighetsmässigt via händelser i livet osv. När en valp väl skapats och därmed godkänts av föräldrarna så lämnar de till största delen över denna karaktär till spelaren och har inte egentligen rätten att bestämma vad som händer i deras liv/hur de spelas, visst, de kan ha önskemål, men i slutändan så är det spelarens karaktär vid det laget. 
En annan sak är det som de har gett karaktären till en spelare som sedan blir otroligt inaktiv/försvinner från sidan, då har föräldrarna nu för tiden viss rätt till att ta tillbaka valpen för att adoptera bort denne, men det finns restriktioner till det här också. Det bästa är ju självklart om man kan komma överens med spelaren om detta, i andra hand så kontaktar man admins. Det är dock praxis att man ALLTID ska försöka få kontakt med spelaren i fråga, oavsett om det gäller adoption/valpåtertagande/stora massiva ändringar i karaktär som tidigare varit någon annans/har föräldrar på sidan eller något annat.
Om valpen i fråga dör som väldigt ung/väldigt snart efter att den börjat spelas och det inte finns något officiellt dödsroll, eller om det är en död som föräldrarna logiskt sett skulle kunna förhindrat så finns det vissa möjligheter för föräldrarna att annullera valpens död och återta den. Detta ska då diskuteras med både spelaren och admins, främst spelaren då det är dennes karaktär för att försöka komma fram till en lösning.
Observera att mycket av detta är detsamma för adopterade karaktärer.

Lea, statusfrågan är ingen idé att diskutera alls, för vi flyttar aldrig status från levande karaktärer för att den tillhör karaktären, inte spelaren och den följer med karaktären även om denne adopteras bort.

Som jag har förstått, och vill minnas det hela, så var det Alice som spelade karaktären först och dödade henne som ganska ung, tror alla är eniga upp till den punkten. Sedan annullerade Bubbah hennes död då det inte fanns något dödsinlägg/hon dog för tidigt (?) och adopterade bort henne till Lea, som i sin tur ändrade om karaktären i utseende och kraft utan att konsultera Bubbah som spelar modern till valpen. Detta har mycket att göra med det jag nämnde ovan, det om restriktioner för valpar och adopterade karaktärer som har släkt de härstammar ifrån. Det går logiskt sett inte att ändra på ras eller utseendet helt fullt ut utan gudarnas hjälp (vilket kräver admins tillstånd), detsamma gäller i regel oftast krafter också. En förälder har rätt att ställa krav när kullen skapas gällande vad de ärver osv, men när karaktären väl har skapats så är den spelarens, även om dessa saker fortfarande gäller utan annat tillstånd. Föräldern kan dock inte komma i efterhand då valpen redan skapats och därmed godkänts och ställa krav. Önskemål, helt klart, men inte krav.

Bubbah, har du några sparade PM/inlägg där det uttryckligen står dina krav för valparna?? Annars så finns det inte så mycket vi kan göra på den punkten. Du kan inte komma och ställa krav på valpen i efterhand och förvänta dig att de måste följas.
Du borde ha kontaktat Lea för flera månader sedan när hon först skrevs upp i forumet för dödslistan, nu är det nästan lite väl sent för det kan tyckas. Hon är visserligen inte officiellt död då vi har valt att inte skriva in henne innan vi hört båda sidors argument, men ju längre tiden går, ja, låt oss bara säga att det inte gynnar dig.

Angående punkten om namnändring. Detta är i vissa fall tillåtet om karaktären är uppstartad, det måste finnas en IC orsak till namnbytet, men det är förbjudet att ändra sånt som ras/kraft/personlighet/utseende osv med det så att det praktiskt taget blir en ny karaktär på samma konto. Då ska det skapas ett nytt konto istället.

När det kommer till renrasig Infero eller ej. Om Bubbah nämnde när valparna skapades (till den första spelaren) att de endast skulle ärva de och de dragen så är det något som ska accepteras även om de inte är helt renrasiga egentligen. Om detta dock dykt upp i efterhand/det inte går att styrka på något vis så finns det ingenting som vi kan säga går emot det så länge som de inte är helt annorlunda mot för föräldern.

Lea, vindkraft behövs inte något speciellt blod för, de fyra huvudelementen kan i princip alla ärva om inte annat nämns, även om det är vanligare hos vissa, så det är inte ett hållbart argument.
(Förstår inte vad länken till adoptionstråden om Yorus valpar har med det hela att göra btw)

Nu kan det hända att jag missat någon punkt, men det är bara att fråga om ni undrar något, men ta inte ut det över varandra, försök att lösa detta på ett lugnt och resonligt sätt. Annars så kommer vi behöva gå in och kompromissa och medla mellan er.

//Crew
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    lör 18 jan 2014, 18:40

Det är heller inte "okej" att planera saker och kräv att saker ska ske ifall en andra person inte vill. Bara för att man har en awesome plan kan man inte hålla på att ta tillbaka karrisar bara för att den andra spelaren inte vill.
Jag har inte diskuterat med övriga crew på chatten, men vill ändå säga min åsikt här..
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    fre 07 feb 2014, 20:11

såå..två dussin dagar har gått. har vi någon deadline eller får vi fint vänta yttligare en dussin? :)
avatar
Dhalai 
Valp 

Spelas av : Lea


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    tor 13 feb 2014, 22:22

måste igen undra, hur blir det med Dhalai?
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    tor 13 feb 2014, 22:37

Peta inte i tråden. Adminsen tar upp det och svarar då dem får tid (:

*kasta fredsliljor och försvinna med vinden*
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ta tillbaka valp    ons 02 apr 2014, 13:13

Du har så rätt så Lea, det har gått lång tid nu och vi har bestämt oss för att du inte ska vänta längre, utan du får behålla valpen och det här ärendet är avslutat.

Däremot så behövs fortfarande krafterna ses över (levitation, eld och teleportera), men det är en diskussion utanför denna, så denna tråden är nu avslutad.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Ta tillbaka valp
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Ta tillbaka inaktiv valp
» Ta mig tillbaka [p]
» Att ta sig tillbaka [Blair]
» Kommer Tillbaka :D
» Tillbaka där jag började (Black)
Hoppa till annat forum: