Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Nam tempus - TREONTHA Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Nam tempus - TREONTHA Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Nam tempus - TREONTHA

Gå ner 
+3
Zodiac
Luma
Murderotic
7 posters
FörfattareMeddelande
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Nam tempus - TREONTHA    tis 10 dec 2013, 01:32

Det hade nu gått ett tag sen dom kommit fram. Stäppen, deras rättmätiga plats. Denna plats bar på en lång historia, inte minst hennes egna. Men tiderna hade förändrats, dom stod inte längre enade som endast stäppvargar. Nej, dom hade blivit så mycket starkare. Läxan var lärd.
Trots ny kunskap, återfunna vänner och seger fanns det något tyngre. Något mörkt. Med åren hade många själar lämnat dem, lämnat tomma hål och en fråga. Varför? Varför just mig? Det fanns inte mycket kvar nu, men än fanns det hopp.
Vinden slet häftigt tag i hennes päls då hon hoppade upp på det stora stenblocket. Kroppen spändes och hon höll andan. Elektriciteten knastrade och lös svagt över hennes ljusa päls. All energi hon bar inom sig, all ilska och sorg, det ville ut. Halsen sträcktes ut och huvudet höjdes, elektriciteten spred sig omkring henne i en kraftfull fart i samma stund som hon sjöng vargarnas sång. Ett förtvivlat yl spred sig över stäppen och ekade bakom henne bland blodsbergen. Hennes egna tre små valpar satt vid sidan av bakom henne. Dom var ännu inte allt för stora, men snart var det även dags för dom själva att ge sig ut för att se världen. Men inte än.

Längre ut över stäppen drog en häftig storm in, vilket inte var allt för ovanligt under vintertiderna i landet. Detta område täcktes dock aldrig av snö, bara av oväder och kanske någon ynka frost. Men det var ovanligt. Det enda ljus deras territorium fick ta del av var månen, och blixtarna som då och då lös upp den annars mörka himlen.
Murder andades lugnt och blicken var tom. Hon var lärd sedan valpsben att aldrig visa sorg, hon var även intalat till att inte känna av den. Sorgen. En alldeles för stor svaghet. Påminnelsen fick henne att räta på sig och svansen höjdes. Hon såg så självsäker ut, så stark och stolt. Men innerst inne var hon nog redan ruinerad.
Flocken hade anslutit sig, stod nu framför henne nedanför blocket.
- Vi faller isär.
Sade hon rakt ut, utan att börja med något mjukare. Blicken var smal och hållningen fortfarande stark och självsäker. Likaså rösten.
- En general, en assasin och nu även ett barn. Acier, Nikita och Baugur. Hur långt ska det behöva gå innan vi gör något? Trots att vi funnit våra förlorade, trots att Gudarna gav oss deras barn så kan det här inte fortsätta.
Hon hade bara haft turen att slå sig samman med Asynja och ta henne hem, men även där hade Gudarna gett henne ett straff genom att stjäla hennes minne.
Detta var nog första gången som hon kände sig förrådd av sina egna Gudar. Dom hade tagit så mycket trots att Treontha klarat av proven. Dom hade ju fått hem sin älskade Asynja efter flera år, fått henne att förstå att detta var hennes ursprung trots att hon saknade pusselbiten till det minnet.
- Amare et sapere vix deo conceditor, även en Gud har svårt att älska och vara klok samtidigt. Men det handlar om att ge och ta.
Då alla inte talade flytande latin valde hon att översätta det direkt. Det var dags att dem alla faktiskt lärde sig språket flytande. Innan det glömdes bort.

Öronen drogs bak mot nacken och hon hoppade ner från stenblocket med svansen piskande bakom sig. Hon klev ett steg fram mot dom andra. Den gyllene blicken granskade dem en och en, varsamt. Många var nog inte bekanta med deras sanna historia eller bakgrund. Det var ett svårt val, trots det var hon ändå säker. Det kändes som om det redan var bestämt.
- Ställ er i en cirkel runt blocket. Nu.
Hon sade inget mer först hon vände dem ryggen till och gick bort till sina egna valpar för att placera ut dem rätt, därefter såg hon ut över flocken igen.
- Mocratio.
Sade hon kort, kisade med blicken för att läsa av de andras uttryck. Detta ord skulle nog bara det äldre medlemmarna förstå, likaså innebörden av det. Just därför drog hon kort i ena mungipan då hon mötte Ventus blick.


Off: Nya området dom befinner sig på just nu är en liten bit ut på slätten där det fortfarande finns röd stenmark samt ett stort stenblock (cirka 30cm högt bara) och en liten bit bakom dem ligger blodsbergen.
Inne på reviret.
Viktigt att alla i flocken medverkar!
Luma
Luma 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    ons 11 dec 2013, 23:32

Så kraftigt och så lockande, en sång av dess like hade hon aldrig förr hörd.
Dom mörka ögonen kikade fram under den tjocka mörka luggen och den mörka varginnan rörde sig fram. Hon hade inte befunnit sig långt bort från Ledarinnan då hon get ut sitt rop så det dröjde inte länge fören Luma kom fram till platsen. Under vandringens gång hade hon vuxit och för varje dag som gick blev hon bara elegantare och mörkare. Dom mystikfyllda ögonen hade en gång varit mildare grå men var nu nästan helt svarta. Pälsen blir mörkare för varje dag och lika så hennes sinne och inre. Allt detta tjat om Gudarna fick henne att må smått dåligt. När skulle dom runt omkring fatta att det inte finns några Gudar och speciellt inte i detta land. Men Luma kunde inte förneka att hon inte var troende, det finns en 'Gud' som håller henne varmt om själen. Den enda rätta och möjliga Gud i detta land. Den Svarte, han som styrde över allt liv i denna dal. Det var han som beslutade ifall du skulle leva eller dö, det är han som kväver din livslåga eller låter en ny skapas. Inte någon av dom andra 'Gudarna' som den vitsvarte varginnan framför henne tycktes tro. Men Luma sa inget, hade inget berättat för någon utan höll sig alltid i bakgrunden och såg på dom andra med ett vagt förnedrande uttryck. Men idag stod hon bara där, såg upp emot Murder med en tom mörk blick. Hon rörde inte ens en min då broderns namn nämndes. Hon älskade sina bröder av hela sitt hjärta och skulle göra att för att få tillbaka honom, men det var detta prat om Gudarnas svek som släkte lågan inom henne. Att dom inte såg sanningen även om den låg mitt framför dom äcklade henne smått. Blicken vändes upp emot valparna som befunnit sig bakom Ledarinnan och hon suckade tungt.

[Eeh, ja hon är där i allafall ^^']
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    ons 18 dec 2013, 13:17

er han ändDen gyllene hanen hade för en fång skull hållit sig nära flocken. Eller i alla fall den plats de stannat på. Här får han huvudvärk. Men minnena som ett efter ett gör sig återigen påminda får honom att stanna kvar. Inte vandra iväg för långt som han annars har tendens till. Och systerns havandeskap har gjort honom både nyfiken och orolig.  Den vassa gula blicken fästs på de tre små valpar som var och en påminner om systern på sitt eget sätt. Tankar på sina egna valpar har han hållit för sig själv. Han har ännu inte hunnit tala med systern i enrum. Han skulle inte förneka att han inte har tänkt på sina egna valpar.  Men när det gäller det är han fortfarande kluven. Han vet inte vad han borde känna. Det var ändå bara något som hände.  När systern ber alla att bilda ring är den gyllene hanen inte sen med att resa sig och gå närmare. Klipper vaksamt till på huvudet och han ser på Murderotic. De starkaste känslorna hans kropp besitter hyser han ändå för henne.
Tannin
Tannin 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    tor 19 dec 2013, 22:11

[Eftersom jag är off så skriver jag ett kort inlägg.]

Angelus följde ropet som kallade honom, och anlände till platsen inte långt efter att Murder hade bett honom komma. Blicken gled över de andra flockmedlemmarna som samlade sig, en efter en. Ledarinnans tre små satt och väntade på moderns tal, och hans egna... De två av dem som var kvar, gav han ett varmt leende.
Han lyssnade till hennes ord, och trots att det stack i hans hjärta vid tanken på Baugur följde sedan vinken utan att ifrågasätta Murders ord det allra minsta. Tiden att sörja var inte nu, det hade ängeln sagt honom. Tiden att sörja skulle komma, men han var tvungen att vara stark nu. Sonen var inte borta från livet, bara försvunnen.
Blicken gled mot hans barn, såg till att även de gjorde som det sade att de skulle göra.

Tannin hörde även han ropet och rörde sig mot platsen. Snabbt var han där, och när han såg sin syster skuttade han glatt fram till henne. Blicken vändes åt sidan, mot den tomma platsen som skulle fyllas av Baugur. Och öronen slokade då han tänkte på den försvunna brodern. Han saknade Baugur och hans tokiga upptåg. De hade ju alltid haft så roligt tillsammans...
Tankarna slets bort, och då Murder bad dem att ställa sig i en ring runt stenblocket gled blicken mot fadern som höll ett vakande öga på dem. De förväntades lyda, och Tannin hade inga andra tankar i huvudet än att göra just det.
Ventus
Ventus 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    fre 20 dec 2013, 00:00

Ventus hade inte vant sig ännu vid att räknas till de vuxna, och lommade iväg till mötet ovetandes om vad som skulle förväntas av honom. Men han var redo nu att ställa upp och ta sitt ansvar, och han hoppades att det här skulle lbi mötet där han skulle få sin uppgift tilldelad nu när han var av rätt ålder. Han kom fram till gruppen vargar och satte sig diskret långt bak  i klungan och såg upp mot sin kusin - deras ledare. Han hade aldrig riktigt kunna se henne som en nära släkting, för på ett sätt hade hon alltid varit så avlägsen som ledare. Men han insåg också att det var att räkna med för alla i denna flock, för det är inte deras egna egon som ska gå först, utan flockens behov, och Gudarnas.

Han hörde Murderotics ord, men han förstod inte riktigt innebörden i allt hon sade, men hoppades att han skulle få lära sig allt de han inte förstod ännu, för han ville inte vara en besvikelse för hans familj, och kanske allra minst en besvikelse för hans far.
Asynja
Asynja 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    fre 20 dec 2013, 00:58

Asynja var en av de första flockmedlemmarna som anslutit till platsen efter att ledarinnan kallat på dem. Hon höll sig gärna i närheten av Murderotic för att studera och lära sig om flockens seder samtidigt som hon inte ville störa modern med sina dumma och många frågor. Honan hade säkerligen tillräckligt att göra ändå.

Den rödgula varginnan lyssnar intresserat till flockledarinnans tal. Hon hade hört om de medlemmar som gått förlorade och kunde inte annat än att tycka synd om deras närstående. Ett beklagande uttryck lägger sig över varginnans nätta anlete samtidigt som hon fortfarande lyssnar till honans ord med stor fokus. Det fanns många ord i hennes tal som hon inte förstod sig på alls.
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    fre 20 dec 2013, 03:26

Det fanns inte mer att säga nu när hela flocken var samlad. Unga så som vuxna. Hon ville inte dölja något för dem, för det här var en del av dem. En del av deras historia.
Blicken förflytta sig från Ventus och leendet tynade bort då hon istället mötte hans fars blick.
- Tolle quod tuum est situm, Remi.
Sade hon och nickade svagt. Remi tvekade inte då han gjorde det hon bad om, utan intog sin position uppe på stenblocket.
Fastän hon innan bestämt sig för att överlämna platsen åt någon annan så hoppade hon upp på stenblocket vid Remis sida. Hon granskade varenda en av dem nedanför henne.
- Innan vi börjar vill jag bara påminna er alla om vad som väntar oss då vår tid är kommen. Det finns tre vägar.
Vi närmast de mäktiga Gudarna lämnar våra kroppar för att få försonas med våra egna i ljuset, eller återfödas och få ytterligare en chans i livet. Att döden egentligen kan ge frid kanske låter underligt för många, kanske låter det helt omöjligt, men det är sant. Så länge vi ser ljuset och finner hoppet i våra mörkaste stunder kommer vi aldrig mer att möta skuggorna som blockerar vår väg genom livets resa. 
Kan vi inte se det vackra om det allra hemskaste så leds vi mot fel väg, det leder oss till det tredje alternativet. Ett evigt mörker som håller oss fångna och vår själ finner aldrig frid, vår själ kommer då inte nå ljuset.
Allt är inte alltid som det ser ut att vara, och därför måste ni öppna era sinnen för att ta in det som förmedlas, försök se syftet och se om det finns något hopp trots att det verkar mörkt. På det sättet kan ni även få reda på vad som är rätt, och vad som är fel. Allt skall ha ett syfte, allt annat är ren ondska.
Zodiac, t
olle quod tuum est situm.
Hon vek undan med blicken och gick längst ut på kanten av blocket, vänt mot Remis håll som stod någon centimeter från henne. Zodiac tog sig också upp på blocket, intog sin position tillsammans med dem. Hon var nära på att kalla den tredje, men hennes farbrors blick stoppa henne. Bara de två kunde veta vad blickarna sa varandra, och hon skaka svagt på huvudet åt hans val. Det tog emot att se ut över flocken igen.
- Ventus, tolle quod tuum est situm.
Hon sade det något tystare än när hon kallat på Zodiac. Även den unga stäppvargen steg upp, helt omedveten om vad som komma skall. Det skar i hennes hjärta, men hon visste att hennes smärta var någon annans frid. Någon annans önska.
- Tempestate probantur fortes.
Hon nickade åt dem. Detta var ett typiskt uttryck för Remi, men ack vilken kraft meningen hade.

Den vita tiken drog ett djupt andetag och slöt ögonen.
- I stormen väntar vi på Solgudens födelse och ber att ljuset ska komma åter. För att vända cirkelns gång skänker vi Er våran tillit och tro i bedja om att skonas. Vi ser, vi hör och vi känner Er. I ett bevis på vår tro och lojalitet, ber jag er, att ta emot våran ädlaste själ som vi låter gå. Vi låter oss offra hans själ.
Hon slog upp det glödande ögonen igen, backade undan några steg. Bara någon minut kvar innan blodet skulle flöda.
Men en minut innehöll alldeles för många plågsamma sekunder.
Remikauri
Remikauri 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    fre 20 dec 2013, 06:05

Remi stod stadigt framför flocken, med stolt hållning, men med en ödmjukhet i blicken. Ja, han var redo för vad som skulle komma. Han hade aldrig varit mer redo för något tidigare någonsin. Helt plötsligt vart varje steg i hans liv som han tagit, något med en betydelse. Varje steg blev till ett viktigt minne som alla hade lett fram till den här stunden - hans öde.


Han såg på varje varg bredvid honom och framför honom. Han dröjde sig kvar vid sin sons blick. Han var inte säker på om han ännu hade förstått vad som skulle hända, men hur som helst så skulle han snart göra det. Han hoppades verkligen att han skulle se det som en hedersam uppgift, och han ville att han skulle klara av det med stolthet. Men Remi visste bättre, och hade från början insett att det här kommer bli en svår prövning för honom. Det slutliga testet som skulle visa att han nu var en vuxen och fullfärdad medlem av Treontha, tillhörandes det gamla blodet som länge haft hand om denna flock. Men han var orolig, för att han inte skulle klara av det, för han kände sin son. Han hade inte stött på de riktiga utmaningarna som livet skulle erbjuda, utan denna skulle bli den första. Men för Remi var det viktigt att vargarna bredvid honom var de som skulle utföra handlingen. Murderotic, Zodiac och Ventus - Remis familj och fränder.


Remi kände att han borde säga något till gruppen. En sista talan. Men han kunde inte finna några passande ord, så han valde en välbekant bön, som han bett många gånger för sig själv i ensamhet när han varit fattig på ord i sitt sinne. Och denna bönen kändes alltid rätt, och så även denna gång.

"Myllan, Solen, Vinden, Havet och Döden
Ni fem som vakar över oss alla
Tack för dagen och livet ni givit mig
Tack för att ni föder mig
Låt mig inte glömma er godhet
Låt mig alltid vara tacksam
Och påminn mig och straffa mig när jag väljer fel väg

Straffa mig tills jag blöder
För ärren skall visa mig att jag är förlåten 

och aldrig skall fela igen
För eder fem är min längtan i livet
Jag skall följa er
tills Döden hämtar mig"



Remi tog ett djupt andetag för att samla sig. Han var redo.

~~~~~~~~~~~~~~

Ventus insåg plötsligt vad som var på väg att hända, men han förstod inte varför? Var det verkligen så? Menade alla allvar. Paniken började växa inom honom, ångesten blev större. Andetagen ytligare och snabbare och han kunde inte höra tankarna för att hjärtat dunkade så fort. Ändå försökte han hålla tillbaka skriket som växte inom honom, ilskan. Han ville inte tappa ansiktet för de andra, det var inte passande för en medlem av Treontha. Men likt sin far, så var ett livligt temperament något som satt djupt inom honom. Det gick inte att hindra.
"Nej, Far!! Det här är inte rätt." Han såg desperat mot Remi, sedan sina kusiner. Kunde ingen stoppa det hela? Ingen kunde tvinga honom till nånting, och verkligen inte den här galenskapen." Jag vägrar gå med på det här. Det måste finnas andra sätt att tjäna gudarna. Ingen ska behöva offras, far, vad tror du mamma ska säga? Hon har inte ens fått chansen att säga farväl." Och inte jag heller var han på väg att tillägga, men han tänkte inte säga farväl till någon, han tänkte stoppa det här. Han kunde inte hindra tårar som börjat rinna.

Man kunde höra en besvärad men förstående suck från Remi. Det var bara det här han hade väntat på.
"Min son. Du måste förstå. Det här är min vilja."
Ventus klev närmare och stod alldeles intill sin far och gormade i hans ansikte. "Ni kan inte tvinga mig. Jag tänker hålla dig levandes till moder kommer tillbaka, så kan hon få döda dig för sin dumhet istället!"

Remi kunde inte hålla sig längre, utan höjde också rösten. "Nikita kommer inte tillbaka. Din mor är död! Och det är något du måste acceptera."

Plötsligt kunde Ventus in längre höra sitt hjärta slå. Han stirrade mot sin far som om han sett ett spöke. Varför hade han inte sagt något? Sedan slog det honom att hans far också varit borta och nyss kommit tillbaka. Han måste ha letat efter henne, och funnit henne. Och därför skedde detta som var på väg att hända. Han var tyst i flera minuter, och tystnaden blev tung kring hela flocken. Ingen sade något tills Ventus öppnade munnen igen, men nu var hans röst sprucken och svag. "Du, du kan inte mena allvar. Det här är inget du vill! Du är bara feg, och flyr och struntar i att du lämnar mig själv. Far, jag behöver dig fortfarande. Lämna mig inte ensam. Det finns andra sätt, din tid är inte över."

"Våga inte förolämpa mig! Du vet ännu inte vad som är viktigt i livet. Och heder är inget du kan ifrågasätta. Skärp dig du skämmer ut dig, och du skämmer ut mig."

Ventus var arg, men tydligt ledsen. Han skrek, men man hörde tydligt på rösten att det inte var mycket som höll ihop honom. "Låt mg då skämma ut dig. Jag bryr mig inte. Det finns viktigare saker i livet än heder. Du är min far. Det är viktigt! Vår familj!, är viktig, att vi håller ihop, är viktigt"
Man kunde nästan höra remi frusta när han andades. Man han lugnade ner sig. Man kunde ana ett leende från Remi. Han insåg, att det var ju egentligen fortfarande en valp han hade framför sig, en som började bli vuxen. Det var ingen idé att skrika åt honom. Det skulle inte leda någonstans. Och Ventus var för lik honom själv - lika tjurskallig och envis, och han hade dessutom för mycket av sin mor i sig. Det var lönlöst att använda den hårda metoden. Han mjuknade efter en stund igen. Hans son behövde tröst.
"Du blir inte ensam. Du måste vara stark nu min son. Det här är en stor ära för mig. Min far fick offra sig på samma sätt, jag fick den äran att hjälpa honom, och nu är det min tur, där jag vill att du gör samma för mig, som min son. Jag vill gå samma väg medan jag ännu är stark nog att minnas allt i mitt liv. Stark nog att duga åt Gudarna. Jag kommer förenas med mina förfäder, och de skall hälsa mig, och jag ska förenas med din mor. Jag önskar inget högre."
Ventus visste inte längre inte vad han skulle säga. Han visste hur tjurskallig hans far var.
"Snälla.. " Bönade han bara, med insikten att alla hans egna ord var lönlösa. "Jag kan inte." Tårarna var många, det var lönlöst att försöka dölja sina känslor längre. Hans desperation svämmade över.
"Du kan. Jag vet att du kan. Och för mig är det viktigt att du är med. En dag kommer du att förstå varför. Du har mycket kvar att lära. Väx, lär, se livet och finn din plats med Gudarna. Du kommer göra dem stolta, jag vet det." Remis röst var mjuk, men bestämd.
Ventus skakade på huvudet, rödgråten, för ledsen för att kunna tala längre. Han kunde inte se ett liv framför sig nu när han fått veta att han inte längre hade sin mor, och snart inte längre en far. han var redo att möta livet som vuxen, men inte så här. Verkligen inte så här.
"Det är dags att du växer upp nu. Inget torkar fortare än en tår."
Han sträckte fram nosen mot sin son och torkade en av hans tårar och steg tillbaka igen och log mot honom.
Ventus såg tomt på sin far, hörde hans ord, fortfarande med tårfyllda ögon. Han svalde varje ord han ville säga, eller skrika. Rätade sakta på sig igen. "Okej.." Viskade han tyst, för att visa att han skulle gå med på det hela, även om det var mot hans vilja. Han skulle göra det för sin fader, bara. Han skulle stärka sig och stå ut. Han skulle växa upp, blir en Treontha. Ge hans far samma heder som Remi hade gett sin far. Han backade nåt steg, ställde sig på sin plats för att visa att han inte längre skulle vara besvärlig. Han skulle göra som han blev tillsagd. Från och med denna dag, skulle allt förändras. Hans hjärta var krossat, men han skulle göra allt han kunde för att inte visa det, och det var så det var för vuxna.
Remi vände sig mot de andra igen, och talade nu på latin.
"Memento te mortalem esse. Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppertes mortem.  Mortui vivos docent."*
Han tog ett djupt andetag igen och såg upp mot himmelen. Sakta lät han vinderna börja vina omrking dem, röra sig, bli levande. Känslan av en liten storm omrking dem blev påtaglig.

"Tempestande probantur fortes." Sa han sedan för att upprepa det som Murderotic tidigare nämnt.
Han vände sedan huvudet mot Murder. Han gav henne en blick som sade att hon skulle se efter Ventus, men det visste hon redan. Han hade sagt det tidigare.
"Jag är redo." Sa han med säker röst. Sedan stod han stilla, med huvudet vänt frammåt, och slöt ögonen för att invänta sin sista stund.





]*Minns att du är dödlig. Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död. Och de döda lär de levande."]
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    sön 16 feb 2014, 22:20

Zodiac är inte riktigt säker på vad som är på väg att hända. Men han kan känna spänningen i luften. Den verkar så kompakt och nästan fysisk. Som om man bara kunde sträcka ut tassen och röra vid den.
När Murderotic kallar honom höjer han blicken mot henne. Ögonblicket senare befinner han sig på stenblocket tillsammans med systern... ledaren... och den varg som är deras farbror. Remikauri. För ett stund slås Zodiac av nedstämdhet. För att han inte känner den äldre hanen så väl. Panik griper honom när han inser att han inte heller kommer få tillfälle att göra det heller.

Han börjar inse vad som är på väg att hända. Och hjärtat slår hårdare i bröstet. För sitt inre förbannar han vad som hänt honom. Vad som tvingade bort honom från flocken och allt han varit med om sedan dess. Förutom den biten då han hittade hem igen. Men han känner sig fortfarande som en utböling. Men han vill inget hellre än att höra hemma här. Den vassa gula blicken söker sig till Remikauri då denne börjar argumentera med Ventus. Sonen. Det smärtar Zodiac att han inte ens minns sina egna föräldrar. Men visst var mor vacker. Och far var stark och stolt.

Han ser ut över flockmedlemmarna. Sedan söker sig blicken till systern. Han följer dem. Han följer henne. Han gör vad som krvs för att visa att det är här han hör hemma. Han lyder henne och följer henne. Han gör allt hon ber om. Plikten för flocken. Plikten för henne. Lojaliteten. Det är här den ligger.
Blicken söker sig mot farbrodern igen. Skuld slår den gyllene hanen. För vad han förväntas göra. Men han ser ingen ånger i den äldre hanens blick. Bara frid.

[Ehm... Ja, ett svar levererat. Behövs det mer så kan jag lägga till. ]
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Nam tempus - TREONTHA    tor 07 aug 2014, 01:32

Diskussionen mellan Ventus och Remi fick Murder att snabbt stänga av. Om hon tog in deras ord skulle hon känna medlidande, och därefter skulle dom inte kunna fullfölja traditionen.
Ett svagt leende lade sig över hennes läppar då hon för sista gången mötte Remi's blick.
Adjö.


Sen verkade allt gå så fort, hon hann inte mer än att ge Zodiac en blick först hans käftar låst ett grepp om Remis nacke för att våldsamt slita honom ner på det kalla blocket.
- Vi ger er frivilligt vårt lidande.
Sade hon högt och de gula ögonen stirrade strängt på Ventus.
- Fullfölj min order!
Sade hon med en mörk röst och tänderna blottades. Hon var nästan säker på att Ventus skulle börja tveka, och tvekade han skulle han bara förlänga processen. Hon var så illa tvungen till att spela sitt kalla jag gentemot honom.
Den unga stäppvargen rörde sig först inte, men sen verkade det nästan som om han gjorde precis som hon själv. Stängde av allt.


Ventus hann inte tänka. Alla känslor forsade fram, och alla tankar och minnen passerade framför honom. Hans föräldrar. Hans far. Hans vägledare genom livet. Nu såg han honom framför sig ligga där på marken. Och han mötte hans blick. Och det var tydligt vad Remi ville. Remi nickade bara, och Ventus kunde läsa av honom enkelt. Ventus ville göra sin far stolt på riktigt en sista gång. Ventus andades högt och tungt och hans ögon fylldes med tårar men han hade bestämt sig. Han högg till, slet sönder sin egna far med enbart tänderna. Blodet hade redan hunnit färga stenblocket under dem. Remi vråla av smärtan, men slog inte tillbaka. Det var plågsamt att bara se på. Remi skrek inte. bara ljudet från luften som gick ur hans lungor och hur hans kropp slets isär hördes. men Remi var helt lugn in i det sista, för han visste att det var för det bästa. Han offrade sig för sin flock och för sina avkommor, deras framtid, den nästa generationen. Han ville att de skulle vara starka och stolta. Det här offret var en nödvändighet.


Murderotic drog bak öronen och klev fram de sista stegen, när det endast skiljde dem några ynka centimeter stängde hon ögonen och öppnade munnen för att absorbera hans energi. Hon stal all energi hon kunde komma åt, men detta var inte dödligt då hon enbart kunde ta del av den energi han själv fått från solen. Men det kunde dämpa hans smärta, få honom under en inbillad narkos.
Remi började sakta falla ur medvetandet, han höll fast styrkan i att han ville vara stark för sin son och sina brorsbarn. Detta var det viktigaste slutet. Och nu skulle han bli fri på riktigt. Man kunde höra Remis sista ord i en svag viskning, i en utandning:
-Tack..


- Du har fått lida för våra synder, du ska nu få offra din kropp i ett bevis på vår lojalitet när vi släpper ditt sinne fritt till Gudarna. Ditt blod ska pryda vår mark och ditt minne skall vi alltid bära med oss. Jag glömmer dig aldrig.




[Ursäkta ett sådant segt svar! Men jag och Remi skrev det tillsammans och båda har vart lite off.. Om ni vill så får ni svara, annars förklarar jag detta som avslutat. Murres ungar får lov att svara också~]
 
Nam tempus - TREONTHA
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Namnbyte - Tempus till Solomon
» Da Treontha-band
» I see the mountains, but they are far away [Öppet, Treontha]
» Vart är vi på väg - Qu (Treontha) Flockroll
» Jesus is Treontha's friend
Hoppa till annat forum: