Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kali x Vertorix - Sida 3 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kali x Vertorix - Sida 3 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kali x Vertorix

Gå ner 
+29
Blue
Arcelia
Lelirium
Naphula
Dant1
Naberius
Abraxas
Phenex
Iwaku
Tannin
Nehexor
Nyaldi
Selva
Kiera Tien
Alcmeme
Erakan
Amanita
Nisha
Mugen
Wami
Zhetan
Vertorix
Achangra
Hewa
Zayev
Zey-So
Saderk
Midnight
Kali
33 posters
Sida 3 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
FörfattareMeddelande
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    fre 01 nov 2013, 11:40

Namnförslag: Fleurety (Tillfälligt)
Kön: Hona
Krafter: Energi och is
Utseende: Svart grund, vita mönster. Istället för en strumpa på det högra frambenet ringar :3 Gul ELLER vitögd, obestämt. Bruna inslag över nacken och svansen, inga hornknölar. Som fullvuxen lite över medelstor, ca 75 cm i manke. Slankt byggd och förlitar sig mer på sin skicklighet än närstrid och styrka.
Annat viktigt: Kommer~


Senast ändrad av Hewa den fre 01 nov 2013, 12:18, ändrad totalt 1 gång
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    fre 01 nov 2013, 11:59

Namnförslag: Naberius, Naberus (kallas Eri, Rius eller Aber)
Kön: Lutar mot hanne, men kan tänka mig en hona också.
Krafter: Helande (A.k.a Engergy copying), och ev. kol i vuxen ålder (om alls)
Utseende: Normalstor. Mörkt brungrå i grunden (ser svart ut om han inte står bredvid något riktigt svart). Beigesandfärgade markeringar på käken och på örontipparna. Ögonen är vita, förutom om han kopierat någon annans energi då de tillfälligt växlar färg.
Slankt byggd, efter sandvargarna, med något större öron och kort, tät fäll. Funderar på, att han möjligtvis under vinterhalvåren får längre päls och cestro-man för att klara kaiwoodkyla ;D
Annat viktigt: 
-Skrämmande osjälvisk när det kommer till familjen. Annars tämligen intelligent och logiskt virad. Lätt humoristisk med familjen. Annars; mördarmaskin som lyder Kali blint.
-De som Rius helat får under en tid ljusare ögon, till och med helt vita om helningen varit omfattande. I sådanna fall växlar även Rius ögon färg till den som han helat.
-..kommer inte på något mer xD
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    fre 01 nov 2013, 12:40

Har ju redan skrivit men sammanfattar det lite enklare här så en lättare får en överblick :)


Namn: Lamia eller Lilin (oavsett kön)
Kön: Troligen hona
Krafter: Olja (+ ev en energirelaterad kraft som upptäcks när hon blir äldre)
Utseende: Svart grund som skiftar i brunt i olika nyanser. Vit svans och vitt ansikte, troligen ett vitt framben (vänster). Röda ögon.
Annat viktigt:
- Fick nyligen en idé om att hon ska röra sig lite fågellikt o ha en koppling till fåglar, ärvt från Raven. Inte som kraft, utan mer bara för att Raven till 50% var en fågel så det lär gå i arv (detta var också något som valpar till honom fick ärva).
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    fre 01 nov 2013, 13:43

Sammanfattar lite igen c:

Namnförslag: Samael
Kön: Hanne
Krafter: Värme (samt blod med oljeegenskaper)
Utseende: Svart med ett stort vitt tecken som går över halva ansiktet och ryggen för att fortsätta ner på hans vänstra sida en bit. En vit strumpa på vänster framben och röda ögon.
Annat viktigt: Jag funderar på att ge honom lätta ticks på grund av att hans blod sliter lite på hans nervsystem, men jag vet inte ännu c: Jag har en snabb skiss på hans personlighet också, men vi får se hur det blir med den: Han kommer att se familjen som något man ska hålla av, och skulle göra allt för de han respekterar och älskar. Andra individer.. ja, det är inte värt att lägga nån energi på dem. Om de inte gjort sig förtjänta av stryk vill säga.
Syskonen kommer han se som jämlikar när de gjort sig förtjänta av hans respekt (kommer dock inte förrän senare, när han blivit lite hjärntvättad)
avatar
Zhetan 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    fre 01 nov 2013, 14:33

Även om jag skickade en sammanfattning på förra sidan gör jag väl det igen då:
Namnförslag: Solas, Shax eller Djin
Kön: Hane
Krafter: Energibaserat mörker
Utseende: Som på bilderna som redan postats i tråden, med eller utan horn får vi väl se längre fram
Annat viktigt:
Kommer lyda Kalis minsta vink, vad det än gäller, och även bete sig på det sätt som hans moder vill, allt för att blidka henne

Kommer jag på något mer Editar jag väl in det för att slippa en sjuk mängd inlägg c:
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 02 nov 2013, 19:50

Namnförslag: Kasdeya, Proserpine(aka Persephone, princess of hell), Shalbriri (demon of blindness), Tanis, Asrai, Hekate...
Har hittat fler! Gillar nog mest: NIHASA, SEKHMET, TEZRIAN... Kanske hittar fler. xD

Kön: tik(?)
Krafter: Något energibaserat(?)
Utseende: Chokladbrun med vita tecken. Vita ringar runt ögonen, vitt bröst, två vita Kali-ringar runt vänstra bakbenet. m.m. Vita ögon. Blind?
Annat viktigt: Isberg! That is all I say.


Senast ändrad av Wami den lör 02 nov 2013, 20:01, ändrad totalt 1 gång
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 02 nov 2013, 19:59

Antar att jag kan skriva lite vad jag tänker angående filler-valpen, inte för att den spelar särskilt stor roll eller kommer rollas, men ändå, är ju en del av kullen trots allt.

Namnförslag: Abizou (en demon som avundade andras fertilitet då hon själv var steril, skylldes på för missfall och spädbarnsdöd)
Kön: Hona
Krafter: Inga/eventuellt att de ej hinner utvecklas
Utseende: En blekgrå färg som lutar mot vitt, inga direkta tecken, vita ögon
Annat viktigt: Kommer ha ärvt den sjukdomen som Ravens mor och Karasu hade, därför vara väldigt svag/ha lite ork. Detta blandat med ett gnälligt humör osv kommer få henne dödad.

Det är vad jag för tillfället tänker, kan komma att ändras, speciellt namn då valpen inte är av vikt direkt, så följer lite resten av valparna och vad som bestäms.
avatar
Vertorix 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 00:54

Halloj allihopa! Nu bryter jag in här igen i allt skrivande, jag bryr mig inte om att jag skrivit det tidigare för jag skriver det gärna igen; Det är hur kul som helst att så många är intresserade av valpar! 8D  Men dessvärre kan inte alla få en valp. Både jag och Zara har redan gått över valpantalet vi först tänkt oss, inte för att vi hade ett bestämt antal till att börja med men jag tror inte någon av oss räknat med att Kali skulle få lika många valpar som vi nu kommit fram till.
JA. Vi har beslutat vilka som ska få en valp och vilka som inte ska det. Och då Zara tycker sig ha skrivit så mycket i denna tråd redan så är det jag som har äran att tala om vilka vi valt ut till valpspelare! 8D  yaaay!~   Det är då absolut inte tal om att skapa valparna ännu, o nej det är långt borta! Största anledningen till varför vi beslutat att redan utse spelare är för att alla inte ska hinna elda upp sig ännu mer, fila ännu mer på en valp och hinna bestämma hur hela dens liv ska se ut och så kanske denna person inte ens får spela en valp. Så det är för allas bästa vi skriver upp de utvalda spelarna nu, och för att hysterin ska lugna sig lite. Men ärligt talat har det varit kul att ni hållit igång denna tråd så pass mycket som ni har! Jag har då hållit mig undan, rädd för att begravas bland alla idéer, tankar och all teeext! Ni tycker jag skriver mycket, ta en titt på er själva! xD

Hur som, här har ni då de utvalda spelarna som jag och Zara kommit överrens om.
Embla, Zayev, Nisha, Skrikson.
Inte beslutat ännu om Mattiz också ska ha en valp, det är upp till henne. Men det är alltså dessa personer som ska få spela valpar. Det är beslutat. Hugget i sten. Men vi tackar er andra för intresset också, det har varit mycket intressant att ni delat med er av era idéer. C:

Nu kommer lite info om min egna lilla vulp:
Namn: Lelirium
Smeknamn: Leli
Kön: Hona
Krafter: Stjäl energi av andra levande varelser omkring sig, gör det trots att hon inte är medveten om det. Är en vandrande smittohärd; Då hon stjäl energi/kraft från andra påverkar hon dem på det sätt att de blir svagare och inte lika tåliga för sjukdomar, infektioner, attacker. Detta bygger upp hennes eget energiflöde, och gör henne till en ytterst eftertraktad värd för Demoner och sjukdomar/smittor. Hon själv är immun mot infektioner och andra sjukdomar som kan leda till döden, men "samlar på sig dem" då de klistrar sig fast vid hennes energi som magneter och kan lätt föra över dödliga smittor till vargar omkring sig då deras immunförsvar försvagas i hennes närhet. Hon är en sjukdom som bara väntar på att bryta ut.
Utseende: En liten kopia av sin fader! (Bild på Vertorix kommer snaaaart) Hennes högra öga är helt vitt, medan det vänstra är hälften vitt, hälften svart. Om detta är ett arv från farfadern Oiru eller ett tecken på hennes nära koppling till döden går att spekulera vilt om.
Annat viktigt: Om jag får tillåtelse så kommer Leli, när hon blivit lite äldre, bli besatt av en demon som inte kommer göra mycket gott för hennes redan instabila sinne. Det diskuteras en del mellan mig och Zara om Leli även kommer påverkas av sin systers(Zaras valps) död.
Midnight
Midnight 
Vandrare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 10:44

Aaaw, haha xD Men grattis till er som fick spela! :3
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 11:01

8DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD *andas* DDDDDDDDDDĎDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


*harkel*
Men har dock inte bestämt mig för om Naberius ska vara en slank Hanne som brås lätt på farmors kropp, eller en maskulin sak till tik xD det lutar dock åt den slanka hannen ;D 
Och kom på en sak angående lelis kraft, vad skulle hända om Eri helade Leli? Han kopierar sin egna energi och typ crtl+V:ar den på den som helas. Blev nyfiken ;D
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 13:19

Yey :3
Då ska jag se till o göra tid för o rita henne i veckan :DAlla valpar verkar jätteroliga! Funderar också massa på Leli, verkar bli en sjukt rolig varg att ha o göra med. Hur kommer hon funka i en flock liksom? xD

Oh Skrikson, om du vill ha hjälp med o utveckla dina krafter så finns jag här! Finns en heeeel del o veta om Blossoms släkts mörkerkrafter, o det är ju jag som utvecklat dem så leker gärna bollplank om du vill :)

PS: har börjat spåna lite om min donna skall ha drömrelaterade krafter oxå (istället för en energikraft då)... Men är högst tveksam.
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 13:31

Anmäler mig också som bollplank 8D
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 13:38

Jag bollplankar mer än gärna med folk , speciellt om krafter ;D kraftnörd som jag är som älskar att utveckla och komma på krafter. Jag ser mer än gärna att valparna har lite mer komplexa krafter ^^
avatar
Kiera Tien 
Utvandrad 

Spelas av : Skruk | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 14:07

Okey, c: Trots att jhag sa att jag skulle Edita in det så postar jag ett nytt inlägg här ^^'

Namn: Shax
Kön: Hane
Krafter Energibaserat mörker(mörker som påverkar energin istället för sinnet)
Utseende: Brun grund med svarta ben och svart nos och snirklig vit linje, med en böjd vit linje under och en prick bakom på sidorna c:(annars kollar ni bara på bilderna*peka två sidor bakåt*) mörkröda Hornkubbar(?)
Personlighet: Kommer

Låter det bra? Kritisera gärna c:

[Skrikson]
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 15:05

Vad skulle man mer kunna göra med energikopiering och överföring? Rius skulle kunna åsamka sig själv skada med flit, flytta skador/energier mellan vargar och djup? 
Kust i början (typ fram till nästan fullvuxen) kommer han bara kunna kopiera sin egna energi över till andra samt byta energier. (Typ ctrl+C och ctrl+X )
Fler förslag på utvecklingar? ;D
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 15:18

Skrik: Eftersom det bara är du kvar av de som ville ha hornknölar så anser jag det inte vara några större problem med att du skulle kunna ha det :3 mörkröda vet jag dock inte, det får Embla svara på xD

Thea: Kanske att han även kan lära sig att skada genom energikopieringen/överföringen med tiden, kanske att han på nått sätt manipulerar energin som gör att det skadar de som sedan får den. Lite som en giftig energi eller nått, fast utan det egentliga giftet xD får tänka vidare på det, säger till om jag kommer på något ^^
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 15:42

Oooouuuuuhhhh 8D *sprattlar med armarna*

Jag vill ha lite bollplank sen med Samaels krafter tror jaaag 8D Ska bara fundera lite på det själv först c:
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 15:53

Skrikson: Tjao, jag ser inget problem med att de skulle vara röda egentligen men det är ju kul om du hittar på någon förklaring till det ändå :)Den design till en Ijinsvalp jag hade förr hade helröda horn, men hon hade också röda tecken så såg väl det som förklaring nog (xD). Men ja, röda pigment går ju helt klart i släkten, finns släktingar med röda klor tex så är inga direkta konstigheter med röda horn! Feel free osv :D

Vad gäller Blossoms och Ijins Mörkerenergi så var det ju lixxom en svart/mörk/ond energi som de styrde över (lite som svartkonst kanske idk). Det är en form utav destuktiv energi, ungefär som det som Thea o Zara snackar om för Rius. Den förtärde helt enkelt annan energi och bröt ner den. Energin tog en typ av fysiskt form i mörker (mer som en gas egentligen typ) som de båda honorna hade i blodet och också genom saliv kunde föra in i andra vargar. Själva energin kunde de samla i kroppen, den fanns liksom i dem och blev starka allt medan de blev starkare och också då de var ondare, men de kunde också använda energier som fanns omkring dem (mörkret om nätterna eller skuggor). Blossom hade väldigt starka krafter och på henne kunde man ibland se hur mörkret "kröp" omkring i hennes kropp för att hennes lager av mörker var så stort.
Tror mer finns allt läsa på Blossom press: https://numoori.swedishforum.net/t72-bloodblossom
Energin hade en hel del baksidor, då den fungerade lite som gift. Den bröt helt enkelt ner även värdarna allt eftersom (dock mycket långsamt) och förmörkade deras sinnen mer och mer över tiden. Blossom blev ju mer eller mindre galen när hon blidde gammal.


(kanske detta hjälper även dig Nishi?)
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 16:52

Kanske att han senare skulle kunna lära sig hur energier kändes och efterlikna/skapa/modifiera sina och andras energier  "efter behag"? Typ att efter att ha helat en skada, lärt sig hur den såg ut och kunna återskapa den? :3
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 03 nov 2013, 17:19

Hrrrm, efter att ha funderat lite på vad Samael ska kunna göra med sin kraft såå.. ja. Han har värme, så att hetta upp saker och ting kommer ju inte vara nåt större problem i framtiden sen. Allt i från att koka vatten, tända eld på träd eller allting annat, smälta t.ex sten och ge alla feber.

Jag tänker mig att han till en början även hettar upp sig själv när han använder kraften och råkar då och då ge sig själv värmeslag. Samt att han måste dricka en massa vatten när han tränat.
Sitter och leker lite med tanken på att han senare skulle kunna värma upp folk inifrån, typ att han överhettar dem och kanske får för sig att koagulera blodet eller nåt~ Förslag och pill på det jag har uppskattas 8D
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 11:01

Hm, vad har vi än så länge här då. 

Lelirium, Abizou, Lamia (?), Shax, Naberius, Samael. 

Haha, blev 3 och 3 ändå, men men, skit samma xD
Jag vet inte riktigt om jag tycker att namnen är för olika eller inte, vad tycker ni??
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 16:05

Svårt att avgöra gällande namnet tycker jag.. Jag menar, en del av mig tycker att de är lite olika medan en annan del inte tycker det... Får fundera en stund till och återkomma med det senare om jag kommer fram till nåt xD
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 17:36

Tycker också att det är lite svårt att avgöra, men om en säger namnet i ordningen Lelirium, Naberius, Samael, Lamia, Abizou o Shax så tycker jag det låter mer sammanhängande, haha xD
Nej men jag ser inget större problem med namnen för att jag ändå tycker att de har en hel del gemensamt. Men de är ju inte direkt så genomgående lika som till exempel namnen i Mika/Mith kullen. Och de är heller inte (ens) riktigt så enhetliga som Kali, Shiva, Usha, så jag har svårt att avgöra. Men tror också att det blir svårare och svårare att få så lika namn när kullarna blir större än tre-fyra valpar.
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 17:59

Tycker de är något avvikande från varandra men ändå inte ~ frågan är nog dock i så fall om alla namn är sådanna som Kali själv eller med hjälp skulle kunna tänka ut/komma på ;D
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 18:18

Jag håller med er, svårt att avgöra, känns både passande och opassande ihop. De har ju dock i alla fall ett tema, så något enhetligt har de ju, även om de inte kommer från samma mytologier så är det ändå inte otroligt stor, otänkbar skillnad. 
Kali faller sig för mig som en sån som skulle döpa sina ungar till udda namn, t ex Abizou, men som ändå funkar som ett namn. Alltså inte typ bara massa random bokstäver efter varandra som bildar något som knappt passar som ett namn xD
 
Kali x Vertorix
Till överst på sidan 
Sida 3 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Paimonia söker ny spelare (Kali x Vertorix-valp)
» VERTORIX; You haven't met insanity. Not yet.
» Kali ©
» Live every day as it is you last [P, Kali]
» Ensamströvaren (Kali)
Hoppa till annat forum: