Pågående Event
Senaste ämnen
» Mysstund [P]
Idag på 21:41 av Lev

» Andrahandsval [P]
Idag på 20:38 av Astrid

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 24 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 21 gäster. :: 1 Bot

Sigrid, Torbjörn, Vasilisa


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori    mån 14 okt 2013, 21:58

HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori 2nlcqhd" border="0" alt=""/>

Hej!
Nu när Halloween närmar sig med stormsteg så fick jag faktiskt för mig att starta en liten tävling. Affärerna har redan börjat sälja godis till Halloween-pris, folk börjar ställa ut sina plastpumpor och sätta upp låtsas-spindelnät i träden på gråden! Jag personligen tycker Halloween är den mysigaste tiden på året, inte endast för att man får tag i superbilligt godis och man får klä ut sig och verkligen överdriva med sminket utan att folk stirrar! Utan en av de största anledningarna till att jag fullkomligt ääälskar Halloween är att det är en tid för skräckfilmer!
Mwahaha, vem älskar inte att sitta uppe under Halloween-helgen och kolla igenom de skräckfilmsmaraton de olika tv-kanalerna brukar bjuda på? Med en stor bytta lösgodis i knäet så är det få saker som kan slå just det.

Och i och med dessa mystiska, magiska och skräckfyllda tider så tänkte jag sätta upp en liten tävling som endast gäller här på Numoori. Vi alla har väl kikat in tävlingen som Mikkis/Murder gjort reklam för? Det är kul när det dyker upp sådana här grejer, och jag vill vara en del av de som sprider glädjen med att komma på någonting för andra när det kommer till högtider och liknande.
Vad är det då jag har tänkt mig? Jo, då jag redan talat om skräckfilmer och om hur de går hand i hand med Halloween, så tänkte jag att tävlingen ska gå ut på att ni som vill delta ska försöka gissa er till vilken speciell karaktär från en skräckfilm som jag söker/tänker på. Såklart söker jag efter en monster/onding/mördar-karaktär! Tex. Jason, Frankenstein(s monster), Dracula, ni fattar?
Verkar det svårt? Jag kommer låta tävlingen rulla på tills Fredagen den 25:e, alltså nästa vecka. Jag vågar inte påstå att det inte kommer bli svårt, jag kommer såklart försöka lägga ut så tydliga ledtrådar som jag bara kan, men som med alla gissnings-tävlingar så kan det ju vara så att någon kommer på det direkt medan någon annan inte alls kommer på vad jag menar. Därför finns det i denna tävlingen en första, andra och en tredjeplats. Just för att göra det lite mer rättvist om någon nu vet direkt vilken karaktär jag tänker på. Anledningen till att tävlingen kommer hålla på så länge är för att jag är lite småseg på Numoori nu, och jag tänker inte lägga upp ledtrådar varje dag utan minst en dags mellanrum mellan varje.

Vad finns det då för priser?
1:a Pris: En helkroppsbild på vald egen karaktär(vargkaraktär här på Numoori), med den skräckkaraktär jag söker deltagande på något sätt i bilden. Det kommer då vara en lite mer halloween-ig bild av er karris. C:
2:a Pris: Helkroppsbild av egen vald karaktär(vargkaraktär här på Numoori) med lite inslag av Halloweeniga grejer, bakgrund.
3:e Pris: Vanlig helkroppsbild av egen vald karaktär(vargkaraktär här på Numoori) utan bakgrund, lite inslag av nån Halloween-ig grej.

Om ni är nyfikna på min stil så kan ni kolla in på karaktärerna Pandora, Tosca, Keifer och Ivy här på Numoori för att se ungefär hur jag ritar vargar. Annars finns jag här;  http://helveticaren.deviantart.com/


Låt oss börja med endast två gissningar per person. Och känn nu ingen stress, utan ni kan komma med först en gissning, ta er tid och fundera, och sedan gissa på nytt. Jag skulle dock uppskatta om ni skickade gissningarna från samma karaktär, så att jag inte blandar ihop allting och för att fusk inte ska kunna förekomma 8D
Om det verkar nödvändigt så kan jag höja antalet gissningar efter ledtråd nr 3. Men då jag ska försöka ge er så målande ledtrådar som möjligt så hoppas jag att det inte ska vara nödvändigt!

Skicka era gissningar till kontot SELVA via PM. Då det är här jag är mest aktiv.
Ska vi dra igång?  Oh, och kom ihåg; Det är bara att gissa! Dracula, varulv, Van Helsning(som... inte är en ond snubbe... glöm honom!), låt fantasin och era kunskaper inom skräckfilm flöda!

Lycka till, och hoppas att ni kan se detta som en kul liten Halloween-grej!

OBS! Nu när vi har tre vinnare i tävlingen så finns det ingen gräns på antalet gissningar man får skicka in. Inga fler priser kommer delas ut, men det kan ju få vara roligt att bara gissa! Rätt svar kommer läggas upp imorgon/fredag tillsammans med vinnarna!



LEDTRÅDAR.

1. Odödlig.
2. Halloween-ande/väktare.
3. Från en film som är typisk för Halloween.
4. Gjord av pumpa.
5. Har du brutit en Halloween-regel får du endast behålla ditt liv i utbyte mot godis. Han är hungrig.



VI HAR VÅRA TRE VINNARE!!!
[color=#ff3333]
Såklart ska dom alla ha stora gratulationer och applåder för att ha gissat rätt! Men jag tänker ändå låta tävlingen vara igång till på torsdag, för att de som vill ska kunna skicka in gissningar om man inte redan gjort det. Inga fler priser kommer att delas ut, men det kan ju vara roligt att bara gissa.
Så tävlingen AvslutasTorsdag kl. 24.00, vilket betyder att gissningarna måste vara inskickade innan dess. På Fredag kommer vinnarna avslöjas, och såklart kommer jag skriva vem det var jag sökte/söker!




HAPPY HALLOWEEN


Senast ändrad av Selva den tis 22 okt 2013, 17:28, ändrad totalt 2 gånger
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori    fre 25 okt 2013, 17:48


TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Tack till alla er som deltagit, det har varit så kul att min lilla idé varit uppskattad!
Nu ska jag inte dra ut på detta mer, utan här har ni vinnarna i Numooris HalloweenTävling 2013!

Vinnare av första pris: Lea/Zey-So!
Vinnare av andra pris: Mikkis/Murderotic!
Vinnare av tredje pris: Bellz/Mugen!

Stort GRATTIS!!! till er! 8D

Vem var då karaktären jag sökte?
Jo, min egna lilla favorit från den underbart kära Halloween-filmen Trick 'R Treat; SAM! http://horror.wikia.com/wiki/Sam:_The_Spirit_of_Halloween
Han är en hänsynslös liten varelse, så jäkla söt i sin lilla utstyrsel, som endast låter dig behålla livet i utbyte mot godis. Jag skulle vilja säga att han är vad du kan förvänta dig om du väljer Trick istället för Treat.
Har du inte sett filmen redan så gör det! Spec nu när det kommer till Halloween! Kanske inte en av de läskigaste skräckfilmerna, men jag tycker bara den ger en absolut mys-halloween-känsla 8'D

Jag hoppas ni tyckt det varit roligt med någonting lite extra nu till Halloween, och såklart ska ni som gissat rätt men inte får något pris också ha applåder och gratulationer för att ni gissat rätt!
Vinsterna kommer att komma allt eftersom, jag arbetar vääldigt långsamt för er som inte redan vet det~ ;3

Och hoppas såklart att alla nu ska njuta av Halloween >8D  *förvandlas till fladdermus och flyga iväg~*
 
HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Halloween i Numoori Tävling 2014
» Halloween tävling!
» Så ska det låta (#5) - Tävling
» Främling i Mörkret - TÄVLING
» Så ska det (fortfarande) låta - Tävling
Hoppa till annat forum: