Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
då alla säger åttan är så hemsk. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
då alla säger åttan är så hemsk. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 då alla säger åttan är så hemsk.

Gå ner 
+3
Selva
Gavin
Valoria
7 posters
FörfattareMeddelande
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: då alla säger åttan är så hemsk.    mån 19 aug 2013, 21:08

Mjo, det är så att jag börjat åttan nudå, och jag vet inte hur mycket tid jag kommer ha för Numoori. Alla säger att åttan är den värsta klassen och ja, jag vet faktiskt inte. Jag har inte varit så aktiv den senaste tiden, pga av saker, men jag hoppas att jag snart ska komma igång igen. C;

/Morphine
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    mån 19 aug 2013, 21:38

Tycker inte åttan var så hemsk som alla säger. Har ju gått både högstadiet och gymnasiet. Tycker 7:an, 8:an och 9:an var rätt lika :-P
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    mån 19 aug 2013, 21:54

Tja, jag har ju just gått ut gymnasiet och ingen skola väntar mig nu till hösten. Men jag tänkte att jag kunde dela med mig av min tanke att jag tror det är väldigt individuellt hur man känner inför de olika åren inom skolan. (:
Personligen avskydde jag åttan. Tyckte det var skitjobbigt med alldeles för mycket skolarbete som läxor, hemarbeten, prov, you name it. Sen så tyckte jag att nian var underbar xD Att man måste gå igenom nationella prov gjorde mig ingenting, jag njöt hela det året. Medan det var precis tvärtom för många av mina vänner och klasskompisar. Åttan hade inte varit så hemsk, medan de tyckte nian var fruktansvärd. Sedan, *harkel*, skulle jag ju vilja tro att det spelar in hur dedikerad man är i skolarbetet. Jag har ju tyvärr alltid varit en perfektionist som alltid vill ha allting perfekt och ha högsta betyg i allt, (utom matte, kemi och fysik för de ämnena kan ta sig). Sen finns det ju alltid dem som ser skolan som en tid då man inte ska fokusera på själva skolan, utan då ska man umgås med kompisarna, ignorera lektioner och stå bakanför någon knut någonstans och tjuvröka i klunga medan man glömmer bort provet man har imorgon. Jag dömer ingen, jag bara säger att alla upplever saker olika! 8D

Sedan, då jag som sagt just tagit studenten och lämnat gymnasiets tre år bakom mig, kan jag ju fälla en åsikt om det folk säger när det kommer till andra året; att det är ungefär som åttan i högstadiet, vilket vill säga skitjobbigt.
Återigen min personliga åsikt; Ja, tvåan var jobbigast. Men det var nog mest för att det var då vi hade flest kurser som skulle klaras av på de olika terminerna, många betyg skulle sättas och vi gick till fyra alldeles för många dagar i veckan (enligt mig då, som ville sluta tidigt och smita till hästarna~ ;3).

SÅ DU FÅR HELT ENKELT SE HUR ÅRET BLIR FÖR DIG 8D jag försökte att inte skriva så jättemycket här, vet inte ens om det var nödvändigt att jag delade med mig av mina tankar kring saken, men i grund och botten ville jag nog bara försöka lugna de som är oroliga inför åttan C:
För vissa är det jättejobbigt med allt skolarbete och de långa lektionerna, medan andra inte tycker det är spec ansträngande. Så oroa er inte! Man överlever, vare sig det känns jobbigt eller ej! Vad jag däremot tycker är viktigt är att man inte låter sig drunkna i skolarbete och stress, utan tar sin tid med saker och ting (tyvärr finns det ju deadlines som ska hållas, men börja därför med arbetena i god tid *jag själv suger på det och bör inte yttra mig om deadlines*) och ibland lägger undan skolarbetet och fokuserar på annat. Behöver inte vara just hästar, som jag valde, utan kan vara film eller spel eller musik eller fiske eller vadsomhelst. Och om det blir jobbigt, så ska ni se att allt kommer vara värt det när man är kung på skolan i nian! 8D ... och sen kommer ni inse att den där känslan att vara kung bara håller i sig första veckan, för sen är det ingen som bryr sig och man själv slutar bry sig xD'

Lycka till med skolstarten till er alla!~ C':
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    tis 20 aug 2013, 19:22

Än en gång beundras jag över hur långt du skriver, haha x) Om jag skulle försöka skriva sådär långt skulle min hjärna torka ut eller någonting. Men nu till saken.

Jag vet faktiskt inte alls hur det kommer bli, detta är bara hur det kanske kommer att bli. De flesta jag har stött på säger att just åttan är så hemsk, men jag vet ju inte alls hur det är. Kanske tycker jag att åttan kommer vara hur svår som helst, eller så kanske den inte är det. Det får jag vänta och se helt enkelt C:
avatar
Paletearz 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    tis 20 aug 2013, 20:02

jag börjar också åttan haha ;u;
lycka till! :D
vet inte om det kmr va jobbigt men jag tror att det kommer va det ;___________________; alla säger ju det så
men aja lycka till igen :D
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    tis 20 aug 2013, 20:09

Vad kul! Jag har sett att det är många som börjar åttan här, wohoo x)
Säger detsamma till dig, lycka till nu! C:
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    tis 20 aug 2013, 20:43

har också börjat åttan men man blir helt nervös när folk säger att åttan är jätte svår och jobbig.
Jag hoppas att åttan blir lätt.
avatar
Shady 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    tis 20 aug 2013, 20:52

Jag säger att åttan var nästan exakt som sjuan, och Nioan(som jag fick höra var hemsk) är inte heller så hemsk som alla tror, det kommer gå jätte bra om ni bara andas och pluggar på så som ni ombes och lyssnar :3
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: då alla säger åttan är så hemsk.    tis 20 aug 2013, 22:41

Jag säger som flera innan mig här, att jag inte tyckte 8an var direkt annorlunda än de tidigare åren. Jag har gått ut såväl högstadiet och gymnasiet som ett år på folkhögskola, och ska börja på Universitet om några dagar nu (flytta till Gotland, hela linjen på engelska, huffhuff). Jag tyckte inte att varken 7an, 8an eller 9an var särskilt svår jämfört med varandra.

Jag minns dock att många på min dåvarande skola klagade över att 8an var tråkigast, då det var ett "mellan-år". Mellan att börja högstadiet och sluta det. Men för min del kändes det som alla andra år. Gymnasiet var samma, kände inte att 2an var särskilt jobbig jämfört med 1an och 3an, och 3e året var betydligt tyngre då jag hade en hel animerad kortfilm att få klar på ett halvår-ish.

Jag tror att så länge ni alla går in för det med rätt inställning så går det bra och kan bli roligt C:

Lycka till små folks <3
Fridens liljor~
 
då alla säger åttan är så hemsk.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: