Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 12 gäster.

Umbriel


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Angelus, shadows and black magic | Made by Emmsa Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Angelus, shadows and black magic | Made by Emmsa Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Angelus, shadows and black magic | Made by Emmsa

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Angelus
Angelus 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Angelus, shadows and black magic | Made by Emmsa    lör 30 jul 2011, 15:32

bild kommer häääääär.
lalallala
lalldjgkfkjag
yeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaah ;D


Angelus ~
Proud member of Treontha.


Medusa - You got me.


Personlighet -
Precis som de flesta andra vrener så bär Angelus på en otrolig stolthet. Han anser att blodet som rinner i hans ådror är ädelt och att hans släkte står aningen högre än de andra raserna i Numoori. Ett typiskt sätt för en vren att se på saker och ting, också en sak som har gjort att han inte har blivit omtyckt av en del vargar i detta land.
Dock är Angelus ingen slagskämpe, inte heller en varg som gillar att se andra lida eller njuter av att göra dem illa. Nej, han är en stillsam varelse med bestämda åsikter - Inget mer. Dock uppfattar många honom som både kylig och en aning rasistisk. Detta på grund av hans bestämda åsikter om vilka raser som är mer värda och att blod inte bör blandas. Men trots detta är han ingen ond varelse, endast en enkel vren som trivs med att sköta sitt egna medan andra sköter deras. Att kalla honom god skulle dock inte heller vara särskilt passande, för vrener är varelser som kommer från mörkret och inte riktigt kan räknas till den sidan som slåss för ljus och kärlek. Angelus tillhör den neutrala sidan, om man ska dela upp vargar på det viset.

mer kommer...


Krafter -
Skuggorna ;; Detta är hans primära kraft. En kraft som han uppskattar och värderar mycket högt. Skuggorna har följt Angelus genom hela hans liv och han kan knappt tänka sig en tillvaro utan dem. De är en del av honom, hans följeslagare och vänner.
Till en början, under ungefär 25 m-år, var de inte mer än tystna skepnader som löd hans minsta vilja. Men i samband med att han gick med i Treontha blev de mer än så. De tidigare livlösa formerna började viska åt honom och röra sig lite som de själva ville - Nästan som om de fick eget liv. Språket de talar är latin, och de enda som kan höra dem är Angelus och vargar som även de har skuggor som talar med dem.
I början visste han inte vad han skulle tro om denna underliga förvandling, det kändes nästan som om de inte längre var en del av honom utan levande varelser som gjorde individuella val. Men efter en tid då de tveklöst följt honom utan minsta tvekan så ser Angelus inte längre något konstigt med det hela. Nu mera kan han inte tro annat än att denna underliga vändning för hans skuggkraft är en gåva från Gudarna. Och allt man får av De högre makterna ska man värdera.

Svart magi ;; Detta är hans sekundära kraft. Och den har inte så mycket att göra med magi som man kan tro att den har. Den inriktar sig mer emot stämningar, och då negativa sådana. Han kan skapa oroväckande stämningar och drar åt sig energi från negativa känslor. Detta är en sak som han känner väl till, även om han ganska nyligt har upptäckt denna kraft. Det är en förmåga som Angelus har fått ärva från sin moder, och hon talade ofta om sina förmågor.
Men det är inte allt som den svarta magin kan göra. Den ger honom även möjligthet att materialisera sina skuggor, få dem att anta fasta former. Någonting som han till viss del ser som skrämmande eftersom att de kan orsaka skada, men inte ta någon själv. Men samtidigt är det även fascinerande, och han kan inte låta bli att utforska denna nyupptäckta kraft.


Relationer -
Flocken -
Murderotic - Trots din unga ålder tvivlar jag inte på din förmåga att göra det rätta. Därför är det med stolthet jag kallar dig ledarinna och lägger mitt liv framför dina tassar.
Medusa - Du är bland det vackraste jag någonsin har sett, du är skönhet personifierad. Jag önskar bara att jag skulle våga säga dig som det är. Du äger mitt hjärta, ovillkorligt.
Nikita - Trots att du har gett mig hårda ord har du också gett mig stor visdom. Jag tackar dig för den träning du har gett mig, och jag ger dig förevigt min största respekt.
Acier - Tiden kommer, min vän. Tiden då en av oss kommer att falla. Att trampa på en vrens stolthet är inte något jag kan se som en lek, jag kommer att få min hämnd.

Övriga -
Hinata - Du var en del av något bra, en gemenskap som du borde ha värnat om. Det verkar som att även de trevligaste kan svika utan ånger.

mer kommer...


Tidslinje -
-* Time to let the heart tell its words - Itrozo - Medusa [PAUSAT]
-* What game do the Gods play with us? - Silverpile - Murderotic [AVSLUTAT]
-* Ett möte bland silver - Silverpile - Ayame [AKTIVT]
-* En skugga till? - Itrozo - Shikage [AKTIVT]
-* ... - ... - Diablo [EJ SKAPAT]
 
Angelus, shadows and black magic | Made by Emmsa
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» made by emmsa
» Locura, my lovely bloodsucker| Made by Emmsa
» Once again I'm here [ANGELUS]
» Just like magic [P]
» Vârcolac :: Step out of the shadows, and tell me who you trust ::
Hoppa till annat forum: