Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 19 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vampyrer (Frågor och diskussioner) - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vampyrer (Frågor och diskussioner) - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vampyrer (Frågor och diskussioner)

Gå ner 
+10
Fatima
Ayira
Armageddon
Zayev
Erakan
Murderotic
Amanita
Dimitrij
Tavar
Locura
14 posters
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 29 nov 2012, 20:41

Det där med blod kan jag säga redan nu inte kommer funka, för Numooris vampyrer saknar blod, det fryser fast med tiden (de ruttnar inte som zombievargarna gör)
Det enda vampyrerna har som kan efterlikna blod är deras gift dom har i sig. Demetri mer eller mindre tvingar de han biter till att bli hans slavar, men det finns i dagsläget inget som SKA binda dem till den som biter. Men om ni tycker det verkar roligt och kanske vill införa det, kanske man kan diskutera fram något som funkar på det sättet som ni tänkt er ^^
Ayira
Ayira 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    fre 30 nov 2012, 11:04

Har också lite funderingar och förslag till vampyrerna... Eller nå sånt xD
Jo tänkte silver, är dom svaga emot silver? Tänkte det finns ju några få individer i landet som kan kontrollera silver/metaller. Tänkte vampyrer verkar ju tydligen vara svaga emot silver så frågan är ifall även Numooris vargar är det? :3 Sen funderade jag även lite grann på dessa träpålar som man spetsar igenom deras hjärtan med så dom dör.

Eller... Jag vet inte riktigt ^^'
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    fre 30 nov 2012, 12:43

Nu är ju inte jag i närheten av en admin eller någon som är allt för kunnig i Numooris vampyrer - men anledningen till att vampyrer i vår världs myter och legender gärna är svaga mot silver är för att metallen anses/ansågs helig. Jag tvivlar lite på att silver är heligt i numoori, så jag antar att metallen inte har någon större påverkan på dem?

Ville bara nämna det ^^;

*smiter*
Fatima
Fatima 
Död 

Spelas av : Mikkis | Död


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    fre 30 nov 2012, 20:39

Tänkte skriva här lite tydligare om vampyrerna, så som dom är i dagsläget. Finns det fler frågor eller förslag vill jag gärna ta emot dom!


Gudar :: Vampyrernas relation till Numooris Gudar är extremt dålig. De vampyrer som känner till sin förbannelses bakgrund avskyr Gudarna, men det är ju absolut inget måste då det finns vampyrer som inte vill vara just vampyrer. Men Gudarna skulle aldrig kunna hjälpa en vampyr på något sätt då denne är menad till att vandra död och betraktas som ren ondska då vargar vände Gudarna ryggen och bad Demonerna om hjälp.
Vampyrens bakgrund går ju ut på att helt vanliga vargar blir bestraffade av Gudarna då dem blivit nekad evigt liv och mäktiga krafter och istället vänder sig till ondskan. Hela "rasen" går ut på att ha makt, men det riktiga straffet som blev givet var att dessa aldrig mera skulle kunna vandra i ljuset. Vampyrerna på Numoori kan inte ta sig till heliga platser, kanske man ska lägga till flera områden där? Tex Byomifallet där vattnet sägs tillhöra Kaito mm. Kom gärna med idéer som kan passa in på historian.

Svagheter, krafter :: Angående eld, rinnande vatten och dylikt... Nej, dom har inte dessa svagheter "inbyggda", inget som kommer tilläggas heller då vampyren funnits ganska länge på Numoori och det blir fel i dess historia samt för de existerande karaktärerna. MEN! Jag själv har suttit och tänkt och funderat en massa kring det här fler gånger, då även jag vill slänga in rädslor och svagheter. Kanske man kan göra så att varje vampyr faktiskt har en svaghet/kraft som kan döda eller ge dom dödliga skador?
Altså; Alla vampyrer har sin egna svaghet, inte bestämt att ALLA ska vara svaga för tex eld. Sen svagheten kan man ju basera på vilken typ av kraft vampyren hade då den ännu var varg. Om man tex hade eld som varg så blir vatten extremt dödligt när denne blir en vampyr. Om ni förstår vad jag menar?
Ren solljus skadar alla vampyrer och är en säker död. Vargar med ljusets krafter kan förblinda vampyrer och skada dem rejält (kan leda till död).
Angående mentala krafter och liknande så är det nästan samma sak här. Vampyren är skapad för att stå emot all kraft, och att rota i en vampyrs sinne är omöjligt för en levande att göra då vampyren är död, fast i tid och rum. Vampyrens kropp är som is och inga organ fungerar (det enda dom har kvar ifrån livet är sina egna tankar och det håller dom väldigt tätt om) Vill man rollspela sin vampyr att den inte kan stå emot mentala krafter så får man det. Dock kan även en vampyr klanta sig, speciellt om denne fortfarande är ung, och råka släppa taget om sitt egna sinne och därför göra sig själv till ett offer för vargar med mentala krafter. Vilket säkerligen skulle skrämma skiten ur vampyren, eftersom någon är och förvrider det enda levande de har kvar.
Det finns ju även vampyrer som har krafter, men då krävs det att ens vampyr är gammal, runt 100 år. Vampyrer med krafter kan använda dom emot både vampyrer och vanliga vargar. En vampyrs kraft är flera gånger starkare än ens vargs kraft och har därför en effekt på andra vampyrer också.
För att göra det hela lite roligare kanske vi kan ändra lite på det där och kanske försöka införa att en vampyrs skapare kan ge en kraft till sin skapelse? Tänkte mest på att det inte finns så många gamla vampyrer längre. (dock kommer ju detta inte förslag att försvaga vampyren, snarare göra dem starkare ehm.. så lite tankar från er vill jag ha där!)

Blod, skapande, slavar :: Som jag nämnt tidigare är vampyrens kropp helt död. Dom saknar organ och annat dylik, och kan därför inte blöda. Under det första dagarna som vampyr har det kvar sitt blod i kroppen men det ersätts snabbt av ett gift vilket gör att den första veckan är hemsk och plågsam. Att skapa en vampyr kan man göra på två sätt. Att först tömma sitt offer på blod är vanligast, vilket kan leda till en otrolig smärtsam död för offret. För att lyckas med att skapa en annan vampyr måste jägaren vara snabb med att införa lite av sitt egna gift via tänderna i offret (dock kan offret inte vara död då detta sker, så man måste göra det i tid)
Det andra sättet skiljer sig inte mycket ifrån ovanstående, förutom att offret låter vampyren bita, då brukar det gå till så här; Vampyren tömmer inte vargen på blod, då det orsakar en sådan hemsk smärta, utan ger bara ett bett. Dock, vad många inte känner till (om man inte sett det förr) är att detta egentligen är det mest plågsamma. Att bli frivilligt biten ger vargen en långsam men otroligt plågsam död. Vargen blir snabbt sjuk, känner sig svag och får obeskrivliga smärtor som kan uppstå utan orsak mm. Ibland kan det ta flera dagar innan giftet ersatt allt blod och verkligen "dödat" offret.
Ger en vampyr inte tillräckligt med gift så dör vargen, utan att omförvandlas till en vampyr. Därför kan kvicka hugg ifrån en vampyr vara extremt dödligt för en varg. Numooris vampyrer är inte som i Twilight.. Här är dom som svagast när dom är nyskapade, och starkare ju längre det vart vampyrer. Dock är hungern extremt stark när de genomgått sin förvandling och det är inte helt ovanligt att en nyskapad vampyr svälter ihjäl.
Ja det finns även veg-vampyrer som inte dricker vargblod, vilket funkar alldeles utmärkt. Dock kan dessa vampyr aldrig känna sig tillräckligt mätta.

Att skapa en slav ligger inte i deras sanna natur, utan det är enbart för att känna sig lite mäktigare än vad dom redan är. Mattiz gav ju förslag på att om vampyrer delade blod blev dom som "ett" eller hur man ska säga, och har tänkt på det också. Dock fungerar det inte då det inte finns blod... Kanske vi ska använda giftet som "blod" istället? Liksom min egna vampyr, han är en psykopat som älskar makt och tvingar alla han biter att bli hans slavar, även de som hans offer biter. Dock kan han ge frikort och släppa vissa fria, som han gjorde med Locura innan hon återvände.
SÅ GE MIG IDÉER OCH FÖRSLAG DÄR OCKSÅ! xD Ska vampyrer bli bundna till det som biter dom? Blir det någon effekt om deras "mästare" dör? Om detta införs, ska vampyrer endast kunna bli fria om "mästaren" beviljar det?

Egenskaper, doft :: Något de alla delar är ju snabbhet, smidighet (ja ni vet allt det dära) men nej, det gör inte en vampyr helt ljudlös. Det är något man får träna sig till. Med tiden lär sig en vampyr att hantera sina gåvor och utnyttja de till fullo. Men även vampyrer kan klanta sig.
En vampyr som vart död ett tag saknar sin egna doft, men en vampyr kan dra på sig dofter från olika saker som tex andra vargar, områden, blod mm. Men själva vampyren har som sagt ingen egen doft som kan kännas igen, bara i början under vampyrismen.


Sen tänkte jag lägga upp några frågor här där jag ger snabba svar :3

- Som att en äldre vampyr kan kanske "Mind controll'a" en yngre vampyr?
(Äldre = starkare?) >> Bara vampyrer med dess kraft kan kontrella en vampyrs sinne. (läs mer ovan)

- Att om en vampyr ger en vanlig varg ens blod, helas de? Undertiden som vampyrens blod är i vargens system så har de en slags kontakt? >> En vampyr har inget blod, och kan bara hela sig själva. Kanske kan man göra så att vampyren kan hela andra också (bara andra vargar och inte vampyrer)? Hur det skulle gå, vet jag inte.. Kanske genom tårar som en fenix ;>

- En vampyr ger en annan vampyrs blod/Tvingar så skapas en slags slav? Lojalitet till den vampyr som gav blodet. >> Vampyrer har inget blod. (finns skrivet i ovanstående text)

- Det vore coolt ifall kroppsdelar kunde fortsätta leva och försöka ta sig till varandra efter avhuggning (förutom skallen då.) >> Detta kanske inte är en fråga, utan mer som ett förslag, men tar upp det ändå :> Svaret är nej. När en vampyr förlorar en hel kroppsdel så är den borta, det växer inte ut något nytt. Dock läker såret så det inte blir ett öppet hål.

- Kan vampyrerna i numoori ta formen av andra varelser? Så som fladdermöss, råttor eller liknande djur som gärna anses "onda" i vampyrmyter? Kan kanske en äldre, erfarnare vampyr kontrollera dessa "onda" djur (alltså, de är ju inte onda, men sågs gärna som onda eller olycksbringande förr) och ha dem som spioner? >> Nej, inte i dagsläget. Men det var en mycket intressant och rolig idé. :3 Kanske att alla vampyrer kan bli tex en råtta eller fladdermus, men att enbart äldre kan kontrollera dessa djur? Förslag?

- Gäller något i stil med "tröskel-regeln" för numooris vampyrer? >> Endast på heliga platser. Men har själv rollat min vampyr att han inte kan beträda ett område där en troende varg lagt sin bön. Kanske ska vi införa att vampyrer inte kan komma i närheten av "välsignade" lyor/sällen?

- Jo tänkte silver, är dom svaga emot silver? >> Nej, inte generellt.

- Kan giftvargar eller vargar med gift ha en effekt på vampyren? >> Nej, vampyrer är döda varelser och har inga organ eller liknande som kan drabbas utav andra gifter. Dock påverkar en vampyrs gift tex en giftvarg, men dessa vargar har större chans att överleva ett vampyrbett.


Obs: Har märkt att många glömt bort att vampyren faktiskt är en död varelse som inte har blod eller behöver andas. Dock så fejkar många vampyrer sina andetag och drar på sig en annans vargs doft för att verka mer levande och locka till sig byten.
Sen kan en varg och vampyr aldrig alliera sig med varandra, det har alltid vart ett starkt nej. Men vampyrer kan erbjuda tjänster om de får något i utbyte ;>

Jag hoppats att jag kunnat klarna upp det för er som rollspelar vampyrer, eller kanske vill göra det i framtiden. Är saker och ting fortfarande oklart eller om det finns flera funderingar är ni alla välkomna att posta det här. Tar även emot och diskuterar förslag med er alla!


Senast ändrad av Fatima den lör 01 dec 2012, 00:25, ändrad totalt 1 gång
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    fre 30 nov 2012, 23:48

Tackar tackar för det svaret! Det redde ut en hel del av mina funderingar, så jag känner mig mycket mer klar på hur jag ska rolla Locura i vissa lägen!

Tycker också att en del förslag är intressanta och skulle vara roliga att införa. Tröskel-regeln är awesome tycker jag, men den kräver dock att det finns lite fler heliga ställen som vampyrer då faktiskt inte kan beträda. Annars finns det som ingen större anledning att ha den regeln. Det blir ju roligare ifall det finns lite förr ställe som de inte kan beträda (:

Gällande detta att vampyrer ska kunna byta skepnad är en intressant idé men känner personligen att detta inte är något för Locura. Kanske att man kan ha det som en liten extra kraft eller så?
Men som sagt, bara för att hon har den egenskapen behöver hon ju inte använda den. Jag bara tänker lite högt (:
Fatima
Fatima 
Död 

Spelas av : Mikkis | Död


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 01 dec 2012, 00:23

Glömde en viktig fråga som många har ställt till mig förut. Kommer lägga till den frågan och svaret i ovanstående inlägg, men även här;

- Kan giftvargar eller vargar med gift ha en effekt på vampyren? >> Nej, vampyrer är döda varelser och har inga organ eller liknande som kan drabbas utav andra gifter. Dock påverkar en vampyrs gift tex en giftvarg, men dessa vargar har större chans att överleva ett vampyrbett.

Locura: Vad bra! Har du mer frågor eller förslag, är det bara att skriva det här. Eller om någon annan kanske vill ifrågasätta något så kan ni också göra det :3
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 01 dec 2012, 12:25

Läst igenom ditt inlägg Mikkis, och har lite synpunkter 8D

Vad gäller att läka andra: om vampyrerna inte har något blod utan bara ett gift kan man kanske säkert anta att det är den enda vätskan de har i kroppen (rent logiskt i min lilla hjärna), så då borde även tårar vara gift. OM de skulle kunna hela andra med en liten mängd gift, t.ex i form av tårar i det här fallet, kanske detta inte kan komma helt gratis? Kan tänka mig att det är ganska smärtsamt att få gift i sig ._. Har aldrig provat, så jag kan inte helt uttala mig om det o:) Men det vara bara en liten tanke c:

Håller med om att förvandlas till ett djur är ett intressant förslag 8D Vad gäller en åsikt om det ska införas eller inte känner jag mig väldigt neutral, men jag tycker nog att om den införs så tycker jag att det är en sak man lär sig (och kanske kan man inte lära sig själv utan måste ha en lärare?) med tiden och att bara äldre vampyrer kan kontrollera djuren i fråga.
Förslag: De äldre vampyrerna kan bara kontrollera det djur de kan förvandla sig till? Om man utgår från att man bara kan lära sig att förvandla sig till ett djur 8P

Hurrhurrhurr.. vad var det mer jag tänkte på... JO!
Det där med slavar! Jag kan tänka mig att "mästaren" och "slaven" får ett visst band mellan sig, men att det inte måste innebära att offrena blir slavar. Kan nog tycka att det är en smaksak för vampyren i fråga. Vad gäller effekt om "mästaren" dör så tycker jag nog att dess skapelser ska kunna känna det eller märka det på något sätt men att det inte är förödande för dem.

Tänker avsluta med en fråga: Det stod innan en vampyr är väldigt svag när den precis blivit förvandlad, men hur är det med självbehärskning? Kan tänka mig att de flesta nyskapade vampyrer löper amok i brist på kontroll.. Men det är bara min egen tanke 8P



...jag känner att jag bara blir mer och mer sugen på att fråga om en vampyr ._.
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 01 dec 2012, 17:30

Uppskattar alla förslag och synpunkter jag kan få! Kommer noggrant gå igen de när jag ska skriva den nya texten till vampyrerna, så jag hoppas att flera svarar på den här tråden. :)

Vad gäller vätska i kroppen så ja, det enda dom har är ju gift, så skulle dom kunna läka med tårar kan det uppstå tragiska följder för vargen.

Fråga om självkontroll: Det är helt upp till spelaren själv och situation. Om den nyskapta har sin "mästare" som stannar kvar hos den nyskapta är det nog ingen större fara. Men man kan nog tänka sig att en ny ensam vampyr inte riktigt förstår sin plats eller uppgift vilket nog får många att tappa kontrollen och förlora sig själv.
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 01 dec 2012, 21:34

Hur många mästare respektive slavar finns det i dagsläget?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 01 dec 2012, 22:16

Tavar: Det beror på om den som biter väljer att behålla sina offer som slavar eller ej. Tanken är ju att Demetris crew skulle vara en slags vampyrflock under slavliknande förhållanden medans Amanita var en frigående som inte såg samma saker som Demetri och Zafrina gjorde. I dagsläget har det kommit flera vampyrer och saker och ting har förändrats. Några vampyrer har blivit inaktiva och några står på väntlistan att få spela en, så kan inte säga exakt.. Tavar och Locura står för tillfället under Demetri och hans psykopati. Val och Amanita är frigående. Ayami, eller vad hon hette, ska också räknas till slav. Jag har mailat henne men ej fått svar på flera månader så jag har räknat bort henne. Dock har jag planer på att låta Demetri släppa Tavar och Locura för att inskaffa sig ett nytt team ;>
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 01 dec 2012, 22:51

Om han släpper dem slipper de ju göra revolt och då slipper de bli slaktade 8D
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    ons 05 dec 2012, 19:17

Alltså, Demetri är så hatisk av sig att jag nästan känner mig ledsen medan Locura ÄR ledsen, för att inte tala om frustrerad. Men han är ändå typ awesome, hihi! Har svårt att bestämma mig för om jag ska ogilla honom eller älska honom, precis som Locura har :'D
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 19:19

Kom på en sak som jag och MP kom att tänka på tidigare under dagen.. När vampyrerna är hungriga? Finns det någon bestämd färg deras ögon antar då? Och finns det en bestämd färg de antar när de blir förvandlade? För i min värld så behåller en vampyr sin vanliga ögonfärg även när de blir vampyr och när de blir hungriga blir de röda. Men jag vet inte hur det är hos Numooris vampyrer.
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 19:39

För Tavar är det iaf så att hans ögon blir mörkare ju hungrigare han är. Tills de är svarta. De blir ljust, nästan lysande röda när han druckit.~
Men det är ju som jag såg på saken då ingen sagt något till mig xD

Edit; Och han hade gröna ögon som levande..
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 19:54

Azazel: En vampyr har sin vanliga ögonfärg och vid hunger blir dom röda. (ingen annan färg)

Locura: Man måste älska Demetri! Når man fram till honom skulle han vara en awesom vän eller pojkvän!
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 19:56

Okaj 8D Men du Mikkis, kolla igen vem det var som frågade ;D Virrpanna! xD
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 19:57

Men... Men... Betyder det att Locura egentligen inte ska ha röda ögon? D: Utan att de egentligen ska vara gröna som de var från början?

Och du Mikkis, I've tried... Att nå fram till Demetri är som att... Jag vet inte vad xD Han är bara sååååå hatisk. Oavsett. Haha D:
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:04

Mikkis: Samma som Locura! D:
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:05

Jag tror inte de kan tvinga er till att göra det 8P Ni visste inte, svårare än så vart det ju inte 8D
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:13

Haha förlåt är inne på mobilen... ._.

Men jag har för mig att det står i vamoyrtexten att dom bara får ändrad ögonfärg vid hungern..
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:14

Okej 8P

Jahaja, där ser man 8P Har faktiskt inte läst där ^^'
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 08 dec 2012, 11:56

Jag har läääääst, det står att deras ögon blir röda vid hunger. Meeen, det står ingenting mer direkt om vad som gäller angående ögonfärg.
Dock känner jag att jag nu vill ha tillbaka Locuras gröna ögon... D:
Hah!
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 14:52

*petar upp tråd*

Vill ha förslag på vad som skulle vara kul att införa, samt hur det skulle fungera!
tex det där med att bli inbjuden-regeln tycker jag är intressant. Skulle det bara gälla revir, eller hur tänks det kring det?

KOM MED FÖRSLAG och beskrivning hur det skulle fungera. :>
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:02

En sak som jag skulle vilja peta upp igen var förslaget som Mikkis hade om att varje specifik vampyr ska ha en specifik svaghet. Dvs som min Locura har elden som en rätt stor svaghet, även om jag nu har insett att andra vampyrer inte har det. Det vore en ganska rolig grej att spinna vidare på, eftersom att det faktiskt kan utvecklas till något riktigt intressant. Ska denna svaghet då baseras på vampyrens ursprungliga ras? Dvs, Locura var/är en giftvarg i grund och botten, ska hennes stora vampyrsvaghet komma från den grunden?
Bara lite finurliga tankar såhär...

Sedan tycker jag också om det här med bli inbjuden-regeln. Dock tycker jag inte att det ska gälla revir direkt, eftersom att det skulle betyda att t.ex hela Kaiwood skulle vara off limits. Så lite mindre områden, ex lyor eller samlingsplatser som verkligen kan ses som mer specifika hem för vissa vargar. Om ni förstår vad jag menar?

Hihi, ja ^^
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:10

Jag gillar det också, skarpt mycket. Fast att den skulle bero på den ras dom är skulle nästan bli tråkigt, då vampyren skapades för att övervinna sina svagheter. Svartvargarna bad gudarna om evigt liv och makt. Så demetri tex, gammal vren, ska ha lärt sig att bemästra sin rädsla för eld men istället fått det ersatt av något annat, en annan svaghet osv. Kanske att vampyrerna själva inte vet om vad tills dom själva bemöter det? :3

sen det där med att bli inbjuden kan dom ju lura till sig, om man är lite charmig. diskuterar även med Mivvie om det just nu via skype :>
 
Vampyrer (Frågor och diskussioner)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Frågor om Lavaöknen
» Fundering angående vampyrer
» Numooris vampyrer, kolla hit!
» It Will Be Blood (Vampyrer, joina)
» Frågor om Benkusten
Hoppa till annat forum: