Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Astrid, Timoteij


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
- Achangra - Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
- Achangra - Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 - Achangra -

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: - Achangra -    sön 17 jul 2011, 22:54

Achangra - a strong and beautiful heroin.

Namn: Achangra | Täcknamn: Jira | Kön: Hona
Mor: Nisha | Far: Sleazoid | Syskon: Wami, Chayan, Himalaya, Havanah mf
Lojalitet: Sig själv och ingen annan | Flock: TBB | Rang: Hög
Typ: Ond | Kraft: Gift | Personlighet: Manipulativ
Psykisk hälsa: Utmärkt (med egna mått mätt) | Fysisk hälsa: Bra


- Achangra - Jira

Achangra har en slank, nästan mager kroppsbyggnad och kommer nå en storlek av medelstor. Hon har ärvt mycket av sitt utseende från modern, därtill de skruvade öronen. Tungan, tandköttet, ögonen, nosen och trampdynorna innehar en mörkt lila färg och på väntra höften finns en vit döskalle avtecknad. Den unga honan är något av mammas favorit, något som kan ha mycket att göra med hennes starka krafter. Hon har fått smeknamnet Jira - related by blood - och får hård träning av modern. Kraften har hon haft sedan födseln, och den är en naturlig del av henne med tanke på hennes giftvargsblod. Det faktum att hon är Nishas favorit sänker inte hennes status bland syskonen, utan de står alla varandra så nära som psykotiska mördare kan göra. Något som kan ha mycket att göra med att de uppfostrats enligt TBBs principer, en ständig kamp för rang och bekräftelse utan våld. Man visar sig via träning, styrka och lyckade uppdrag. Tack vare sitt naturvargsblod känner Jira också en närhet till naturen, och hon är en utmärkt trädklättrare. I egenskap av 25% skuggvarg trivs hon också bäst i mörker, och har en lätt svaghet för ljusattacker. Ingen av dessa egenskaper är nog för att räknas som krafter dock. Som person är Jira svårbenämnd. Hon är elak, hon är slug, hon älskar - eller gillar iallafall - sin familj men sätter alltid sig själv först. Skulle inte tveka en sekund på att svika de hon älskar om de skulle gynna henne själv. Hon manipulerar ständigt sin omgivning och man kan aldrig riktigt lita på henne, detta är dock inget hon låter någon veta - vilket leder till att en hel del personer faktiskt skulle kunna lägga sina liv i hennes händer.



Jira har gift i blodet, eller snarare giftimmunitet. Detta gift gör inget mer än får henne att smaka äckligt (det är verkligen inte trevligt att bita henne, hon smakar riktigt avskyvärt) och ger en svag yrsel/huvudvärk, dess främsta syfte är att göra henne själv immun mot sina starkare gifter och är en del av henne som giftvarg. Detta gift ger också blodet en lite mörkare färg och är ett av få gifter som hon utvinner ur sig själv.
Hon har ganska nyligen lärt sig att spruta ut gift i gasform, eller det är egentligen inte en gas utan aerosol, dvs mycket små partiklar (som en dimma/rök) och kan göra detta med de flesta av sina gifter. Hon kan helt enkelt välja i vilken form hon vill att giftet ska vara, så hon kan få ut det i blodomloppet, har giftkörtlar bakom huggtänderna samt kan spruta gift i både vanlig och aerosol form.

Hennes olika gifter
Solanin: ett gift som hennes kropp tillverkar från potatisväxter. Giftet är från början ett skydd från bakterier och svampväxter men orsakar i större doser celldöd (nekros) iom att en kemisk obalans bildas i offrets kropp.  Detta leder till inflammation.
[Exempel på nekrotiskt sår efter giftigt bett, titta inte om du är känslig!]
Muskarin: ett gift som hon producerar av svampar, främst flugsvampar. Förgiftningen inleds ofta med ökad salivutsöndring och tårflöde inom ca en kvart. Detta följs av buksmärtor, svårighet att fokusera, illamående och diarré. Om höga doser av giftet tillförs direkt in i blodomloppet kan det få betydligt större effekter, främst på hjärnan men också på hjärta och muskelatur. Man kan få (tillfälliga) minnesproblem och extrema problem med fokusen, så man knappt kan fästa blicken. Nervsignaler kan stängas av och inte komma fram, alltså kan man inte längre styra sin egen kropp till 100%. Vid sällsynta fall kan förgiftningen leda till offrets död, då så gott som alltid pga hjärt- eller andningkollaps. Atropin fungerar som motgift mot detta då dess symptomer är de motsatta.
Tetradotoxin: ett mycket farligt nervgift som hon tillverkar från olika paddor och fiskar, vilka får i sig det från bakterier i sin föda. Giftet börjar verka nästan omedelbart och symtomen ökar succesivt i styrka, inom 30 minuter (i vilopuls) så börjar kroppen domna med bettet som utgångspunkt. Sedan drabbas offret av yrsel, huvudvärk, kräkningar och magplågor. Hjärtrytmen påverkas och andningen blir tyngre till dess att offret har avlidit. Talet blir ofta sluddrande men medvetandet kan vara helt klart fram till alldeles innan döden. Det finns inget känt motgift mot detta gift.
Det här giftet är det som tar mest kraft att tillverka och det är även riskfyllt för henne själv då det finns risk att hon själv påverkas av förgiftningen trotts sin immunitet då det inte finns något försvar mot detta gift. Hon har en nedsatt känslighet för det men kan inte förtära större mängder av paddor/fiskar utan att själv bli förgiftad, detta leder till ytterligare komplikationer med att tillverka giftet. Paddorna och fiskarna som hon tillverkar giftet ifrån är också svåra både att hitta och fånga. Detta är ett av få gifter som bryter ner henne då hon förvarar det i kroppen och hon bör därför vara försiktigt med att producera det i onödan.
Atropin: ett gift som utvinns ur växter likt Solaninet. Det är ett av de enklaste giften att utvinna men det krävs i sin tur stora doser för att ge en avsevärd effekt. Giftet verkar retande på hjärnan och framkallar hallucinationer, upprymdhet och raseri. Riktigt höga doser kan leda till medvetslöshet eller till och med döden. Det fungerar också som motgift mot de flesta av hennes nervgifter och ökar hjärtrytmen, vidgar pupiller, tar bort spasmer mm, den har också en hämmande effekt på saliv- och magsaftproduktionen.

Den största svagheten med hennes kraft är att den kan ta slut. Hon måste vara sparsam med den då de flesta av hennes gifter inte tillverkas i henne och hon därför har ett begränsat lager med gift åt gången. Hon är också väldigt beroende av de växter och djur som hon tillverkar gifterna från.


Senast ändrad av Achangra den lör 26 nov 2016, 17:54, ändrad totalt 10 gånger
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: - Achangra -    sön 27 maj 2012, 14:43

Nisha - Mor
Du är en mycket respektabel hona, jag ser upp till din rang och styrka. Skulle det finnas kärlek inom mig så skulle du få den. Heder åt dig, min kära moder, du är saknad.
Gillar skarpt, hedrar, RIP

BloodBlossom - fd. Ledarinna
Eder storhet och styrka var oslagbar, även i svårigheternas tid så visade ni stort mod och anledning till respekt. Er kraft och ert rykte gynnar också mitt syfte, ni var en god ledare, men inget mer.
Respekterar

Kaiwami - Syster
Jag saknar våra stunder men hoppas för din egen skull att det är döden och inget annat som skilt oss åt!
((Syster, lilla lillasyster, vad hände med att alltid stå varandra nära, rygg mot rygg i alla strider? Jag kan inte förstå att jag slösade min energi på dig... Glöm aldrig att det var mig mor valde!))
Sörjer (Svikare, avskyr)

Chayan - Bror
Du var det syskon jag hade minst hopp för, och se hur det gick för det andra. Det är dags att hävda sig kära broder, det nu eller aldrig!
Bror, tveksamt gillande

Sleazoid - Far
Blott små sagor. Ni är fienden och vi alla vet om det, steg och hjärtslag är räknade - jag har en känsla av att jag är född av en orsak.
Bistert ogillande

Shiva - Flockbror
kommentar
Roande

Tenána - Flocksyster
Du börjar skingra mina tveksamma tankar, detta kan utvecklas till något högst intressant.
Uppskattar

Namn - Relation
kommentar
tycke
 
- Achangra -
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Frusna löv (Achangra)
» Walk my way [ACHANGRA]
» (Avslutat) Förlidna - Achangra, Nardol
Hoppa till annat forum: