Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 00:20 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 00:14 av Ymir

» En moders inverkan [P]
Idag på 00:14 av Nilo

» Förverkligade drömmar [P]
Igår på 23:52 av Nilo

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 23:34 av Nunam

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 23:26 av Achilles

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 23:23 av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 23:12 av Öhld

» Var tar jag vägen nu [Ö]
Igår på 23:06 av Poppel

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Yargol, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Stulen värme Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Stulen värme Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Stulen värme

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Vargon
Vargon 
Antagen 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Stulen värme    fre 12 maj 2023, 12:25

Titanias och Janos försvinnande hade lämnat Vargon ofokuserad och i sorgligt skick. Han försökte hålla sig sysselsatt med förhoppningen att de vuxna Jägarna visste vad de gjorde. För disträ för att träna och traggla böner fann han mest ro i sitt smide och hantverk. Där hade han kontroll, en känsla han inte kunde påstå att han kände resterande timmar av dygnet.
    Efter dagar av rastlös sömn var den provisoriska arbetsytan han satt upp i en enda röra – en ovanlighet för honom – med påbörjade föremål och kasserade idéer utspritt över de slitna plankorna. Han hade inte sovit mycket och efter att ha gjort om samma metallänk en för många gånger slumpade han till slut ihop med huvudet vikt under sig. Härjad av drömmar och omringad av skrot. Han vaknade först när Natascha passerade. Vad hon sade kunde Vargon inte uppfatta över sitt sömndruckna jag, och avfärdade situationen och vad än hon sagt med en axelryckning.
    "Råkade visst somna", var allt han sade.
    Ingen av dem kommenterade det ytterligare, om än han tyckte sig skymta vad han bara kunde tolka som medlidande i flocksysterns blick. Han stannade henne innan hon kunde gå vidare.
    "Innan du går. Här—testa en sak åt mig är du snäll." Han bar fram vad som liknade ett halsband med breda, rektangulära länkar vars ändar avslutades i vassa, utåtstående taggar. Det var ingen fin skapelse men det hade heller aldrig varit tanken. Han trädde det över vikaanens huvud, bara för att ge upp när hornen kom i vägen. Det var lättare att klä det runt halsen direkt. Väl fastspänt hängde det löst och alldeles för stort runt halsen.
   "Måste ta in det något. Säg till om något sticker." Vargon gick närmare och plockade bort länkar för att sedan fästa halsbandet på nytt. Nu så pass åtsittande att det nästan doldes av lockarna som letade sig mellan hålrummen. Han tog ett steg bakåt och synade sin skapelse.
   "Det är inte helt färdigt än. Behöver göra några fler justeringar." Vikaanernas halsar var långa, noterade han. Han behövde göra halsbanden bredare om de skulle komma till nytta.
    Sömnbristen gjorde honom slö och efter att ha fastnat med blicken på halsbandet ett par ögonblick för länge harklade han sig. Trots sitt gängliga yttre tornade han med sin höjd över henne på ett sätt som han inte gillade. Med bara ett steg mellan dem var han fortfarande lite väl nära och backade ett halvt steg till för att ge Natascha utrymme.
   "Halsen är ett av de viktigaste ställena att skydda. Ska skydda mot vampyrer. Det är tanken i alla fall. Var meningen att jag skulle bli klar med dem tidigare—" Innan Titania och Janos försvann. "—men det blev inte av. Tänkte försöka färdigställa dem någon natt här framöver", babblade han osammanhängande.
    "Här—låt mig hjälpa dig av med det."
    "Aj—"
    "Förlåt, det var in—"
    "Nej nej, det är okej. Be inte om ursäkt."
    Leendet han gav henne var trött men genuint. Han hade ingen ork att invända. "Okej. Tack, Natascha."

[Ensamt roll mellan Vargon och Jägarnas npc Natacha.]
 
Stulen värme
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» En Stulen Stund [P]
» Värme [Blindir]
» Med värme inom mig, går jag i mörkret [Cerulean]
Hoppa till annat forum: