Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 11:59 pm av Yaroslava

» Uppviglare [P]
Igår på 8:30 pm av Tora

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 8:25 pm av Tora

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 8:19 pm av Tora

» (Avslutat) Tillstånd om Aspekt: Demonen Durano
Igår på 4:56 pm av Sleazoid

» (Avslutat) Andeo Niara
Igår på 4:55 pm av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 11:33 am av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 11:14 am av Aegir

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
sön maj 12, 2024 4:37 pm av Sigrid

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Maddox


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Volvovalpar Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Volvovalpar Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Volvovalpar

Gå ner 
+4
Gary1
Airi
Nephania
Volbara
8 posters
FörfattareMeddelande
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Volvovalpar    tis maj 26, 2020 8:21 pm

VALORIA OCH VOLBARA
Vet inte hur seriösa folk är men ja let’s give it a try!

Valoria och Volbara utvandrade under 2014 och har hållit ihop som ett par sedan dess. (kan ha varit mycket drama där vem vet) Den här kullen har dock redan fötts, så de kommer att startas som tonåringar/äldre tonåringar alternativt unga vuxna (lite beroende på vad ni som spelare känner för). Tanken är att de återvänder tillsammans med sina föräldrar :)

Släkt de har i Numoori är bland annat Bambra, Blair och Molok som är deras kusiner, och Bael som är farbror! Om ni ville veta det :)
Marjo kommer inte att ta en valp, men Cat kommer möjligtvis att göra det!

(Bilderna på karaktärerna är gjorda av Kreft <3 Stort tack!)

Valoria:
Volvovalpar Volbar11
Personlighet: Som ung var Valoria en tjej med kort och hett temperament. Hon hade tillitsproblem och den enda hon egentligen litade på var sin bästa vän Volbara. Som vuxen har hon fortfarande svårt att lita på andra, men i betydligt mindre grad än förr. Hon har fortfarande ett ganska kort stubin, och är långsynt. Annars väldigt kärleksfull mot Volbara och sina barn. Kanske lite väl överbeskyddande, men också lite busig och barnslig.
Krafter: Elektricitet, kraftfält
Utseende: Renrasig fakarg. Turkosfärgad päls i olika nyanser med inslag av gult i ansikte och öron.

Finns många krafter och färgkombinationer som kan tänkas ha funnits i Valorias familj, så har ni idéer är det bara att bolla. Eftersom de är fakarger finns det definitivt förmågor som luft, vind och dylikt!


Volbara:
Volvovalpar Volbar10
Personlighet: Volbara är edgy :tm:. (Kommer inte ens ihåg om han hade någon personlighet så det här är en efterhandskonstruktion :) /Marjo) Chill, lugn, tålmodig, höll Valoria level liksom. En god farsa, men var förmodligen den föräldern som sa ‘nej’ oftare än ‘ja’.
Krafter: Eld, luft
Utseende: Renrasig fakarg. Fluffig. Huvudsakligen vit med mörkbrun teckning över ryggen. Vingarna och utseendet är till viss del inspirerade av fågeln fiskgjuse. Ur hans nacke växer långa, bjärt röda fjädrar. Och TYDLIGEN skrev jag 2014 att Volbara blir helt vit under vintern??? Idk? Sure? Så vill ni köra på nåt sånt också så… go wild???

Men i övrigt… Volbaras familj var ganska whack designmässigt om jag minns rätt. Bael är ju ett exempel man kan gå på (mycket bruna färger och fluff), men sen har jag för mig lillebrorsan hade bjärt gröna fjädrar? Iallafall, jag är väldigt öppen för allt möjligt. I släkten går även krafter som helning, is, elektricitet, snabbhet etc… är öppen om ni skulle ha något särskilt ni vill spela på.

Om valparna
Vi har inte så mycket krav från er som spelare. Era karaktärer kommer vara så pass stora att de kan gå och utforska Numoori som de vill, gå med i flockar, kaosa runt etc. Som ni vet så är Volbara och Valoria i Numoori igen för att avsluta historia, men det betyder inte att familjen inte kan leva vidare! Så väljer ni att spela en valp vill vi gärna att ni:
  • Har plats i karaktärslistan när det är dags såklart!
  • Har ett karaktärskoncept du faktiskt vill spela på, och inte bara hakar på pga karaktärens utseende/familj
  • Döda inte din karaktär på direkten pls. Tappar du intresset/blir inaktiv tar vi gärna tillbaka karaktären och adopterar ut den till någon annan.
  • Storleken bör vara medelstor


Utöver det har vi ett namntema vi gärna ser att ni följer! Temat är *trumvirvel* forna Egypten!
Det är ett ganska brett namntema och finns många olika namn att välja på, allt från mytologi och gudar till faraoners/vanliga namn. Här nedan har vi listat några exempel.

Egyptiska gudar
Aten
Bastet
Heqet
Horus
Khonsu
Nephtys
Sekhmet
Sobek
Wadjet

Egyptiska faraoer/övriga namn
Akhenaten
Cleopatra
Didia
Khufu
Nefertari
Ramses
Seti

Det finns så många namn, så ni måste inte nödvändigtvis välja något ur listan hehe. Men följ gärna temat!

Med det sagt, när spelare till kullen valts diskuterar vi mer än gärna hur deras liv kan ha sett ut utanför Numoori, vad de gjort, ev. religion, relationer sinsemellan. 

Så! Fridens på er!!! Och kontakta oss gärna om du har frågor. Vill du bolla idéer är vi självklart game också.

/ Marjo och Cat


Senast ändrad av Volbara den tis maj 26, 2020 8:38 pm, ändrad totalt 1 gång
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    tis maj 26, 2020 8:27 pm

Sen gick jag bananas och gjorde lite slarviga designer HEHE feel free att snatch en :)

Volvovalpar X2fy2c1

Volvovalpar FxrHPCKg

Volvovalpar GNtDZCg
Nephania
Nephania 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    tis maj 26, 2020 8:42 pm

Jag behöver egentligen inte fler karaktärer, men GODDAMN jag tänker ändå kasta mitt intresse på er! Har typ ingenting, meeeeeeeen ja... Bollar gärna idéer :D

Namn: Sekhmet, Nephthys
Kön: Hane
Kraft:
Personlighet: Tänker mig att han möjligtvis har ärvt Valorias hetsiga humör, vilket gör att han handlar innan han tänker. 'Förlåt' är ett jäkligt svårt ord att säga.
Utseende:
Övrigt:

Uppdaterar här allt eftersom.
Airi
Airi 
Crew
Durres vittne 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    tis maj 26, 2020 9:04 pm

Såatte, jag ska inte ha en. Men gjorde en väldigt snabb design. Fritt fram att norpa om nån vill använda här leggy


_________________
They can take your world.
They can take your heart.
Cut you loose from all you know.
But if it's your fate...
Then every step forward, will always be a step closer to home.
- Kingdom Hearts 3
Gary1
Gary1 
 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    tis maj 26, 2020 11:12 pm

Ingen väntade sig mig här ellerhur? Nä tänkte väl det Sip

Namn: Wadjet
Kön: Hona
Kraft: Elektricitet, Formskiftning (orm)
Personlighet: Gör lite som hon själv vill och lyssnar helst inte i första taget. Tenderar att leka lite för hårdhänt. Fräck, tar gärna för sig. Påtvingar mer än gärna sina åsikter på andra och kan vara lite för ärlig ibland, tål inte mentalt svaga individer. Stygg och gör ofta hyss, gillar att skrämma andra. Tycker om utmaningar och att tävla. Klarar inte av trånga utrymmen.
Utseende: Wadjet har ärvt sina föräldrars spikiga nackpäls samt benfluff. Vid ryggslutet är pälsen längre och står precis som i nacken, istället för en svans pryds baksidan av stjärtfjädrar (sådana som Volbara har i nacken) där de som ligger underst är vita. Klicka här och här för bilder <3


Senast ändrad av Gary1 den mån jun 01, 2020 11:15 am, ändrad totalt 5 gånger
Delshay
Delshay 
Vampyrjägare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    ons maj 27, 2020 4:30 pm

Namn: Khonsu
Kön: Hona 
Krafter: Elektricitet?
Personlighet: Har en relativt mild personlighet, men är väldigt målmedveten. Kan vara bufflig och har väldigt bestämda åsikter. Knuffas och brottas gärna med syskonen. 
Utseende: Funderar på något som liknar Marjos andra design! Vitt och gult. Gillar tanken på att hon ska ärva föräldrarnas benfluff.

Kommer mer sen :)
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    ons maj 27, 2020 6:42 pm

Namn: Ramses
Kön: Hane
Kraft: Elektricitet,
Personlighet: Mestadels lugn, tänker igenom sina alternativ före handling. Familj är det viktigaste och han vill försöka hålla alla sams. Överbeskyddande.
Utseende: ska kladda sen >u>
Övrigt:

Bara lite tankar kommer uppdatera med tiden!
Solviva
Solviva 
Antagen 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    fre maj 29, 2020 2:58 pm

JAG VILL
Ni fattar inte hur mycket jag vill
Tog inte en valp ur Kullen med Blair Bambra och Molok för att jag väntade på denna, MEN NU ÄR DEN HÄR och jag KAN INTE
grinar


Gjorde en design ändå... Håll till godo.
Volvovalpar Volvo

Edit: Låtsas att jag är lika bra på vingar som Kreft och att ränderna ser ut mer som hans.
Saturn
Saturn 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    lör maj 30, 2020 10:33 pm

Jag är intresserad!

Namn: Cleopatra
Smeknamn: Cleo
Kön: Hona
Utseende: Lik Valoria till utseendet men med lite av Volbaras extravagans. Benfluff!
Personlighet: Lite delad typ. Hon kan visa prov på enormt tålamod, särskilt mot familjen. Men mot främlingar är hon lite mer korthuggen. Hon är inte den som kallpratar utan vill helst att ett möte ska vara intressant från början om hon ska välja att stanna. Inte särskilt lättretlig så stubinen är lång, men det beror ändå på situationen. Hon kan verka snorkig och har lätt för att se ner på andra, speciellt om de inte besitter, enligt henne, en tillfredsställande intelligensnivå. Väldigt barnslig, pure och naiv som valp.

Pillar med bild
Volbara
Volbara 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Volvovalpar    tor jun 04, 2020 9:01 am

De vart lite snabba ryck med den här kullen, men jag och Cat har bestämt nu att alla som ansökt i tråden får en valp om de vill! Så det är fritt fram nu att skapa om man fortfarande är intresserad, men känn ingen stress att få klart er karaktär eller så. <3
 
Volvovalpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: