Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tiden sprang iväg [Thrar] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tiden sprang iväg [Thrar] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Tiden sprang iväg [Thrar]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Tenn
Tenn 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Tiden sprang iväg [Thrar]    ons 12 jun 2019, 20:09

Allt eftersom tiden hade passerat så hade Tenn växt. Benen hade långsamt blivit mer proportionella mot kroppen, och de stora tänderna började sakta men säkert se mer hotfulla ut än skrattretande. Han hade ärvt sin fars kroppsbyggnad, och tillsammans med träning så blev han allt större och större - inte bara i mankhöjd.
     Tiden hade sprungit iväg, och det hade Teck och Turbo också. 
     Det var inte bara Tenns utsida som förändrats. Han var arg, nästan konstant. Arg på Achilles, arg på hur Qu hade skött det, men mest arg på Teck. Han skulle ju komma tillbaka, men det blev allt mer uppenbart att så inte var fallet. 
     Det var med sorg som Tenn accepterat att Turbo troligen var död - hon hade varit så ung när hon försvunnit, ett lätt byte för räven - men han kunde inte släppa sin pappa. Där fanns bara ilska, ett undermedvetet molande som tärde på honom. Det goda humöret som en gång varit hans kännetecken smälte sakta, och Tenn blev en ihopbiten ungvarg.
     Det var en ljummen vårkväll som Tenn bestämde sig för att det var nog nu. Han sökte upp sin mamma.
     "Mamma", sa han, väntade på att Thrar skulle uppmärksamma hans närvaro. Det blev tyst i några sekunder medan Tenn samlade sina tankar, försökte sätta i ord det han ville få fram.
     "Jag vill hitta ett nytt syfte. Jag kan inte bara sitta här och vänta på att de ska komma tillbaka, när vi alla vet att de är-" Han avbröt sig precis innan de elaka orden läckte ut. Många hade gett sig av den närmsta tiden. Egentligen var det inget speciellt med honom - men Tenn ville vara tydlig med att han kanske inte kom tillbaka. Han ville vara tydlig med det som hans far inte haft ryggrad nog att säga. "Jag vill gå min egen väg. Om jag skulle hitta dem så kommer jag tillbaka, men... räkna inte med det." Tenn var färdig med Qu och deras kurande i Byoomi. Familjen var det enda som han hade att hämta här, och alltfler av dem gav sig av. Så varför skulle inte han?
 
Tiden sprang iväg [Thrar]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Thrar - GreyCaterpillar
» Be our guest [Thrar och Teck, P]
» [Avslutat] ÄNTLIGEN DÖD PÅ RIKTIGT - Thrar
» Vad tiden bär med sig
» Stick iväg, främling
Hoppa till annat forum: