Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Ang. Kraft. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Ang. Kraft. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Ang. Kraft.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Lelirium
Lelirium 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: [Avslutat] Ang. Kraft.    mån 25 jan 2016, 23:03

Hej Crew!
I samband med zombie eventet så har jag en fråga som rör min karaktär Lelirium. c:
Det är ju så att hennes kraft är energi. Hon samlar ständigt energi från sin omgivning, både från växter och andra djur, vilket gör att hennes energireserver aldrig töms -vilket har både för och nackdelar såklart. Detta är någonting som hon inte är medveten om, och hennes kraft drar ständigt till sig energi för egen vinning, vilket resulterat i att hon är en ytterst eftertraktad värd för sjukdomar, infektioner, virus och bakterier. De klistrar sig fast i den vägg av energi som alltid ligger runt henne, och livnär sig på det rika energiflödet. Detta är också någonting hon själv inte är medveten om, det är ju mer något av en sidoeffekt av hennes kraft, och av någon anledning angriper de här sjukdomarna aldrig henne. Utan de ligger och gottar sig tills dess att hon befinner sig i närheten av någon som är extra mottaglig för infektioner eller liknande, och hoppar då över till den individen.
I informationen om eventet står det att man kan delta och låta sina karaktärer ställas inför zombies utan att de nödvändigtvis behöver bli infekterade och själva förvandlas till varelser som hungrar efter hjärnor. Vilket leder mig till min fråga.
Skulle det vara ett alternativ att Lelirium möter en zombie som hon tvingas döda, och på så sätt kommer väldigt nära i kontakt med detta virus, men att det då fastnar i hennes energi utan att det bryter ut inom henne? Vilket gör att hon bär med sig viruset och kan då råka infektera andra om någon skulle råka bita henne (observera att hon inte kan smittas med att själv bita någon annan), precis som en värd av viruset - men hon är själv inte medveten om det.

Såg detta som en chans att leka med möjligheterna hennes kraft ger henne, och delta i eventet! Men vill självklart kolla först så att det är okej. 8D

(hoppas jag skrev i rätt forum..)
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ang. Kraft.    ons 12 okt 2016, 00:37

Hej hej!
(jag tolkar detta som en fråga mer än ett tillstånd då den är under frågor-forumet)

Vi har pratat kring detta och skulle säga att det inte är okej. Kraften i sig är okej, det här med att bära runt virus osv, men Zombie-viruset är för starkt för att bära runt på utan att påverkas av det, och blir en lite för oschysst "sköld" mot andra karaktärer i rollspelssituationer, eftersom att rollspelarna kommer veta att "min karaktär kan bli en zombie om jag biter henne". Det blir nog mer hämmande än roligt är vi rädda för.

Fridens Liljor
~ Lin med Crew

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Ang. Kraft.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Kraft] KRAFT! [som jag tror ni aldrig skådat förr... ;)]
» [Avslutat] Kraft -------
» Kraft-ahoy!
» [Avslutat] KRAFT/UTSEENDE
» [Avslutat] Tillstånd om kraft.
Hoppa till annat forum: