Pågående Event
Senaste ämnen
» I dimmornas land [Gwen]
Igår på 23:01 av Gwenhwyfar

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 22:52 av Yaroslava

» Tappad aptit [P]
Igår på 20:33 av Astrid

» Uppviglare [P]
Igår på 20:13 av Tora

» Iskonst (Ö)
Igår på 19:44 av Naphula

» Ljuslan: One true love [P]
Igår på 19:43 av Tilaqiia

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Igår på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
lör 18 maj 2024, 20:55 av Midir

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillåtelse för Ny flock Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillåtelse för Ny flock Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock

Gå ner 
+2
Dallas
Renn
6 posters
FörfattareMeddelande
Renn
Renn 
 

Spelas av : WeeWee


InläggRubrik: [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock    sön 01 jul 2012, 17:29

Vi är en grupp som har diskuterat lite fram och tillbaka på Hananyas idé angående en ny flock, Sanguis, vi vill skapa. Flockens syfte är att hjälpa andra flockar på diverse sätt genom att låna ut sina krafter i strid. På så vis blir det lättare för svagare flockar att kunna ta ställning i Numoori, trots att de kanske inte i normala fall skulle ha en chans i strid mot de starkare flockarna. Även de starkare flockarna kan använda sig av Sanguis om de själva inte vill få sina tassar smutsiga, eller för att dölja att det var de som exempelvis ville ha en varg dödad. Självklart kan de även hjälpa enskilda vargar, men detta händer sällan då dessa oftast inte har något intressant de kan ta som pris.

I utbyte mot att Sanguis hjälper en flock tar de 'byten' från flocken i fråga. Bytena är olika beroende på vad flocken har att erbjuda, men kan bestå av allt från information (som kan behövas till andra uppdrag) till valpar (att träna till soldater i Sanguis).

De huvudsakliga uppgifter Sanguis tar emot handlar om att använda sin fysiska kraft för att strida mot eller försvara andra vargar, eller att införskaffa information till en fientlig flock. De tar även emot andra uppgifter, bara flocken som ber om hjälp är villiga att betala. De är väldigt öppna när det gäller affärer, och tackar sällan nej om de blir erbjudna något de vill ha. Större och svårare uppdrag kostar mer, medan ett lättare inte har lika högt pris.

Flocken har en stark hierarki där det är alfan som tar hand om affärerna genom att ta emot uppdrag och diskutera fram ett pris. Därefter meddelas resten av flocken vad de fått för uppdrag, och det är betans uppgift att se till att uppdraget genomförs på ett korrekt sätt. Detta genom att antingen delegera uppgiften till de hen anser mest passande för uppdraget, eller genom att själv ta med vargar för att utfärda uppdraget. När uppdraget är genomfört är det åter betans uppdrag att göra alfan medveten om detta, och alfan som meddelar klienten hur uppdraget gått.

När Sanguis väl tagit emot ett uppdrag är de trogna sin klient till slutet, men när ett kontrakt väl gått ut kan de lika snabbt stå på fiendens sida, om det skulle visa sig att dessa var intresserad av Sanguis' tjänster.

Flockens medlemmar
Alfa - Renn
Beta - Lainadan
Soldater - Hananya, Dallas, Arrok (ej skapad ännu)
Rekryter - inga för tillfället
Omega - ingen för tillfället


Senast ändrad av Renn den ons 18 jul 2012, 13:12, ändrad totalt 3 gånger
Dallas
Dallas 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock    sön 01 jul 2012, 17:42

Det är en helt awsome idé och jag är jätte jätte jätteintresserad som jag sagt till er i chatten. Men är ännu inte säker på vilken karaktär som skulle passa. :3 Men jag hör av mig om det i alla fall. ^^ Och håller tummarna för det här. 8D
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock    sön 22 jul 2012, 13:34

Vill bara säga att vi tycker det är en intressant idé som vi har diskuterat en del, men kan inte ta beslut för tillfället, men vi har av oss så fort vi gjort det. Både jag och mikkis har haft mycket privat vid sidan av, men vi ska ta tag i det här.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Imani
Imani 
 

Spelas av : Kangis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock    lör 01 sep 2012, 15:31

För det första; Ursäkta min frånvaro på Numori, har asmycket i skolan då jag ska ta igen nästan ett helt år samtidigt som vanliga skolplanen. Sen så träffar jag en hane lite, hehe, så har fullt upp när jag är ledig med. För att inte prata om utelivet.

Nog om det.

Det finns fortfarande stort intresse om denna flock från åtminstone min sida, har inte hört med de andra. Vet att ni har mycket, men tänkte bara så att ni kära admins vet! :D Pöss Miv och gänget!
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock    lör 01 sep 2012, 16:17

jag är som sagt fortfarande fett på 8D dock kommer jag inte skapa Arrok förrens jag vet om flocken kommer skapas eller ej ^^
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock    lör 01 sep 2012, 17:04

Imani: Är det du som är Renn eller vadå? D; *förvirrad* Och är Renn aktiv, lr inte? D: *ännu mer förvirrad*
Renn
Renn 
 

Spelas av : WeeWee


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillåtelse för Ny flock    lör 01 sep 2012, 17:06

Imani är inte Renn, och Renn är aktiv igen nu när hennes jobbarkompisar är tillbaka på jobbet och hon slutar tjäna pengar ^^ (woho, det äger att vara vikarie...)
 
[Avslutat] Tillåtelse för Ny flock
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillåtelse för varg
» NY FLOCK!!
» [Avslutat] Flock??
» Söker en flock att gå med i
» Söker flock???
Hoppa till annat forum: