Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 09:34 av Torbjörn

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 00:14 av Ymir

» En moders inverkan [P]
Idag på 00:14 av Nilo

» Förverkligade drömmar [P]
Igår på 23:52 av Nilo

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 23:34 av Nunam

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 23:26 av Achilles

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 23:23 av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 23:12 av Öhld

» Var tar jag vägen nu [Ö]
Igår på 23:06 av Poppel

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 4 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 2 Botar

Dalia, Mackie, Sigrid, Siyah


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Leóns Bror Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Leóns Bror Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Leóns Bror

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Leóns Bror    sön 19 feb 2012, 12:58

Hehhe.. Skulle fråga om någon var intresserad av att rolla Leóns "försvunne broder", eller försvunnen och försvunnen.. hon tror han är död liksom alla andra~
Har funderat på det ett tag nu och det skulle vara helt awesome om nån vore intresserad, så tänkte bara "Varför inte?". :> Såå.. León och hennes familj föddes ju i ett spanskt land där de hade de bra ett tag tills familjen blev anfallen av en björn där varav bara León och Afrodite överlevde.. och nu en till. Afrodite är nu också död för den som inte vet, tog självmord i Itrozo. Ja, mer historia kan ni enkelt läsa på Leóns press! ^^

Nu tillbaks till tråden igen. Ja, kommer ge personen nästan helt fria tyglar då det gäller hur ni vill göra honom, utseende, personlighet m.m.. Ni får välja också själv vad han har hållit på med i cirka.. 10-15 år sen olyckan. Och om han kommer till numoori som ny så kan han endast spanska. Han kommer också vara helt inferno och att han ska en kraft som eld är nästan ett måste! c; Han kommer vara cirka 20-25, alltså lika gammal som León.

Men, om du är intresserad så säg till men tänk endå igenom nooooga eftersom jag vill inte att denna karaktär bara ska lämna och damma. Att bara vilja spela honom för att det skulle vara coolt går jag heller inte med på. Men om du är intresserad så är det bara att börja planera men visa mig allt du har tänkt så jag kan ge mitt godkännande. PM eller skriv här om du är intresserad :)
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    sön 19 feb 2012, 16:46

Jag kan tänka mig att spela honom :D Fick lite idéer när jag såg den här tråden... ^^'
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    sön 19 feb 2012, 21:52

Låt höra :>
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    sön 19 feb 2012, 23:06

Well, jag har inte kommit på något såååå speciellt egentligen, heheh, bara lite sånt där basic ^^' Tänkte mig en stor/mycket stor hane då, färger inspirerade från moster Demethra, med ganska enkelt mönster - bara att pälsen övergår lite till rött längst nacken och svansen mm :) Utseendet håller jag på med att göra, men om du vill kan jag visa 'skissen' på pälsens design?
Personligheten... Tänkte mig en som är antingen stenhård eller likgiltig, vet inte riktigt än... I alla fall en kille som är ganska svår att komma nära vid första mötet, det kan ta några gånger innan man kommer förbi den personligheten han visar för allmänheten ;) Inte precis någon god varg, han skulle inte göra något för någon annan om det inte skulle löna sig för honom också, men samtidigt skulle han ju inte vara den som attackerar alla direkt utan att säga ett ord xD Fast samtidigt skulle de som står honom nära alltid ha hans tillit :)
När det kommer till attacken funderade jag lite och tänkte att eftersom León aldrig kollade upp hur det gick för familjen utan bara stack när hon insett vad som hänt, skulle han kunnat ha slagits med familjen, men svimmat av när björnen skulle ha slagit honom väldigt illa dant? Så han hade legat där avsvimmad och halvt död, hehe, bland de döda familjemedlemmarna?
Det här med hur länge han varit i Numoori tänkte jag att han skulle vara ganska så ny, men fortfarande ha lärt sig någorlunda mycket svenska/engelska under den tid han varit här. Han skulle nog inte kunna exakt alla ord, så ibland skulle han nog skippa översättningen, och han skulle nog ha en väldigt stark brytning eftersom han nyss lärt sig grunderna i språket :) Jag hade tänkt att han skulle kunna bara ha varit en vanlig friströvare så att säga, vandrat runt lite i hemlandet när han var mindre och sedan tagit sig till Numoori, i tron att alla i hans familj var döda, även León ^^

Hehe, det här blev lite längre än jag hade tänkt x3 Skulle du kunna berätta lite om hur gamla de var vid olyckan, hur föräldrarna var och sådant? :P
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 06:24

Jag tycker det hela låter rätt awesome! :D Ja vill gärna se skissen på pälsen eftersom jag inte riktigt förstog! :> Ja, under attacken var ju León inne i lyan och alla andra typ ute och lekte eller nått, och då hon kom ut såg ju alla ut att vara döda. Hmm.. Ja Afrodite och Alo var nog ett par rätt kärleksfulla föräldrar, iallafall Afrodite eftersom hon minns sin egna hårda uppväxt och ville ge sina egna valpar en bättre start! Sen Alo har ju 0 bakgrundshistoria och personlighet vet jag inte riktigt! c; Men jag tror att han var nog som Afrodite, kanske lite hårdare.

Eftersom deras första start var rätt bra så har nog valparna ha bra relationer med varan. Men León kan hetsa upp sig rätt snabbt så att se än till som överlevt kan nog göra henne lite upprörd, hehhe.... ^^' Men lite drama skadar aldrig! ;> Alo var ju också svart med röda tecken som León och Afrodite var somsagt lila, med tjock lila man och pannlugg. Så manar och sånt grejs är också tillåtet! c; Och ja, de var cirka.. 5-10m.å...? För minns knappt hur gammal jag hade León på då hon var liten, var något år sen och mitt minne kommer inte ihåg allt! ;D

Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 09:26

Jag sitter vid fel data just nu, så har inte skissen på hur jag tänkt pälsen här ^^' Men jag kan visa upp ungefär vad det var jag hade tänkt när jag är vid den andra datan?
Hehe, jag blev typ superpepp på en manlig inferno så fort jag började kladda lite på designen Cx Tänk dig en smexy spansk varg lixxom..?
Jag hade inte tänkt att han skulle ha någon särskilt megastor man eller lugg precis, men lite tjockare och längre päls vid nacken tror jag han kommer få =) Färgerna hade jag då tänkt skulle vara bruna och röda i olika nyanser, alltså ungefär samma färgskala som hans moster. Jag tror han ska få brun under- och bas-päls, med röda tecken då. Lite rött vid nacken och någonting på svansen, sen får jag helt enkelt se vad som tillkommer när jag gör själva bilden *osäker på hur den exakta teckningen ska vara*
Han kommer ju ha kraften eld, annars är han ju ingen inferno, och jag tittade lite i 'släkten' och både Demethra och León kan forma brinnande djur som de använder som attack? León orm, Deme groda och så... vore det inte kul om han också kunde göra något sådant? Typ att han kunde skapa en fågel av eld? ;D
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 14:14

Hahha ja, älskar värkligen deras släkt! ;> Men allt låter nog helt okey för min del, du måste lägga upp skissen så snabbt du kan! 8D Ja brinnande djur hade också Afrodite så det går väl i släkten så att säga.. så det skulle vara kul, kanske en örn eller en fenix? c;
En sak jag undrar, hur kommer hans relation till resten av familjen vara, eller relationer? Var har han som för tankar om dem? :)
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 16:29

*syrran sitter och spelar sims på datan med ritplattan så kan inte visa ääääään*

Någon slags örn vore coolt om han kunde skapa, aa ^^ Det här med relationer i släkten och sånt, jag är inte hundra på vad han ska tycka men tänkte mig i alla fall att han skulle ha haft ganska bra relationer med båda föräldrarna, kaaanske lite bättre till farsan ;D Jag vet inte riktigt vad som vore roligast att rolla, att han var ganska 'tight' med León eller att det var lite rivalitet mellan dem? Kanske lite rivalitet men samtidigt så tycker han att hon är helt okej? Vad tycker du? :P
Sen med moster Demethra och morbror Emon, har han ens träffat dem?
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 17:22

Nej, de har inte träffat Demethra eller Emon, han vet inte ens att de finns! ;P För Afrodite var inte så vänligt inställd mot sina syskon på den tiden. Så hon har inte berättat om dem.
Gärna skulle de kunnat vara/varit rätt tighta då León inte har så många att prata med.. praktiskt taget inget. Han skulle var bra för henne! :> Om du vill då ^^'
Hmm, så hur på 100 är det att du tar denne lille filur i dina händer? c; För jag vet nog att du kan ta honom, litar nog på dig! :) Och skulle tycka det vore så awesome
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 17:31

Jag tror jag är 99,99 säker, tror det enda som skulle kunna stoppa mig nu när jag börjat planera är att en meteor faller ner i mig och jag hamnar i koma xD Eller att du säger nej o.o
Namn har jag inte kommit på än... ska fundera lite på det ^^
Jo, sitter vid rätt data nu så håller på att rita (färglägga lineart eftersom jag är lazy xD) en bild på honom nu :D Har bara börjat på den bruna underpälsen, så tecken är bara skiss än så länge ^^'
Leóns Bror 20k1ut3
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 17:39

Ok O.O Men tycker den ser bra ut :D Du får ladda upp efter hand ju längre du blir klar ^^
Men vad tyckte du om min idé att de skulle varit rätt tighta han och León? ;>
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    mån 20 feb 2012, 17:54

Det vore kul, då skulle han kunna bli ganska glad när han inser att hans syrra lever xD Försöker komma på ett namn till honom fortfarande... det går inget vidare D:
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    tis 21 feb 2012, 11:10

Blev klar med bilden nu, blev nog helt okej ^^
Leóns Bror 2yphh5j

Han kommer heta Enrique då, ehm, ska jag ta och skapa honom?<3
Flor~
Flor~ 
Flocklös 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    tis 21 feb 2012, 15:49

OMG han är så snygg! :D xD <3 Ta och skapa honom med detsamma! :)
Tror du att du skulle ha lust att ha honom att träffa lilla León? Och Mirren då ;>
Enrique
Enrique 
Flocklös 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Leóns Bror    tis 21 feb 2012, 17:09

Här är han! <3

Oj, loggade in på laptopen nu och såg att bilden ser helt suddig ut på den här datan? Gwwaaaaah, ibland hatar jag elektronik >.<
 
Leóns Bror
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Min bror paddan [Mörkö]
» A family of little monsters [Pax till alla Leóns valpar och Leób]
Hoppa till annat forum: