Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 12:20 am av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 12:14 am av Ymir

» En moders inverkan [P]
Idag på 12:14 am av Nilo

» Förverkligade drömmar [P]
Igår på 11:52 pm av Nilo

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 11:34 pm av Nunam

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 11:26 pm av Achilles

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 11:23 pm av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 11:12 pm av Öhld

» Var tar jag vägen nu [Ö]
Igår på 11:06 pm av Poppel

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 4 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 2 Botar

Mackie, Sigrid, Tolir, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Det är framtiden vi skådar [Liv & Matvei] Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Det är framtiden vi skådar [Liv & Matvei] Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Det är framtiden vi skådar [Liv & Matvei]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Loke
Loke 
Vampyrjägare 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Det är framtiden vi skådar [Liv & Matvei]    sön jun 14, 2020 6:42 pm

Månen kastade sitt bleka ljus över dalen och dess invånare. 
Loke hade separerat Liv och Matvei från gruppen, som varit engagerad i övningar om samarbete och koordination. Han hade kallat dem till sig och vänt ryggen till. Under tystnad hade alla tre vandrat längst med en mindre stig, där han själv fått huka sig flertalet gånger för att undvika lågt hängande grenar, och tillslut hade de kommit fram till en glänta som öppnat upp sig med en blank sjö i dess mitt. 
  “Kom,” manade han samtidigt som han tog de första stegen ner i vattnet. Det var kyligt, men inte något märkvärdigt. När han stod med vatten halvvägs upp till knän och armbågar vände han sig mot dem med ett allvarsamt uttryck i sitt anlete. Han öppnade munnen som för att tala men hejdade sig. Loke betraktade de två ynglingarna och kort därpå flöt ett varmt leende ut över hans läppar. Han kunde inte dölja den stolthet han kände inför deras prestationer. 

  “Jag antager er.” De gula ögonen sökte sig först till Liv. “Liv Hedvig.” För att sedan vandra till sin sons mörkare anlete. “Matvei Aldo.”
När de båda ynglingarna börjat skratta och stoja runt i vattnet av lättnad passade Loke på. Han reste sig upp på bakbenen och slog med kraft ner framtassarna i vattnet framför sig. En våg reste sig och slog in i de båda antagna ynglingarna, som nu stod blöta från tass till topp. Loke försökte hålla minen men började skratta hjärtligt och drog kvickt in dem båda i en blöt omfamning. "Jag är stolt över er."
Matvei
Matvei 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Det är framtiden vi skådar [Liv & Matvei]    tor aug 27, 2020 3:47 pm

Matvei hade följt efter fadern utan protest, och utan att ifrågasätta. Det var inget ovanligt för noviser under prövning att få plötsliga ändringar i sina uppgifter. Det hindrade honom dock inte från att vara nyfiken. Det var med en byggande spänning och delade blickar med Liv som han klev ut i gläntan vid sjön. Loke klev ut i vattnet, och de båda ungdomarna följde efter. Så vände Loke sig om för att se på dem med allvarlig uppsyn, och för ett ögonblick undrade Matvei om han råkat göra något fel. Rädslan blev dock inte långvarig. Faderns leende var varmt och stolt.
     "Jag antager er."
Matvei Aldo. Nervositeten som hållit honom i sitt grepp släppte, och gav plats för en sprudlande lättnad och uppjagad glättighet. Han kunde inte hålla sig stilla. Med höga, glada rop kastade han sig runt i vattnet tillsammans med Liv. Liv Hedvig. Och han var Matvei Aldo.
     En kaskad av vatten slog över dem, och de sveptes in i Lokes blöta famn. Matvei gjorde ett försök att åla sig fri från omfamningen, men det var mer av faktumet att han hade så mycket energi som behövde komma ut än något annat. Det här var bara början. Han visste det. Men just nu så kunde han inte vara stilla. Just nu kändes det som att han skulle skratta och vara lycklig för alltid. Här, med sin vän och fadern vars stolthet praktiskt taget lös ur honom. Han hade klarat den första stora utmaningen, och just nu kändes det som att han skulle klara allt.

[Ett litet svar <3]
 
Det är framtiden vi skådar [Liv & Matvei]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Kallsup [Matvei]
» Matvei | Tidslinje
» Om du Använder Huvudet [Matvei]
» Ett täcke av månljus [Matvei]
» Mot framtiden [Molok]
Hoppa till annat forum: