Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
T A L A T H I A  Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
T A L A T H I A  Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 T A L A T H I A

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Talathia
Talathia 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: T A L A T H I A     fre 09 dec 2011, 01:19

T A L A T H I A  2yzdaib
__________________________
Fight for your right;
to do what is right.
Be good and fair.
And life will be
good and fair to you.
Can not you see that it is wrong?
Can not you get it right?
What is it with you all?! - Stand up!
Get up and get new life.
Join us
and follow the bright path.
Together
we will crush the evil.

_____________________


Voice: https://www.youtube.com/watch?v=USH3F4JjkBs

A K T U E L L T

K O R T F A K T A
Med artig ton möter hon främlingar och hon är väldigt öppen och lätt att prata med. Hon ler ofta. Forna medlem av Howaido-Chi, men lämnade dem innan de försvann från Numoori. Nu är hon på jakt efter likasinnade, goda vargar som vill förinta ondskan.

Hon är ej stridstränad och har aldrig slagits på riktigt. Hon har alltid sett det som en onödig färdighet, ondska ska inte lösas med våld utan med diplomatiska lösningar, har hon sagt. Men nu har hon börjat inse att det faktiskt kan vara livsavgörande att kunna strida ordentligt, så hon har precis börjat sin träning.

H I S T O R I A
Talathia föddes i Björkskogen, hon och hennes bror Thalakiro lekte bekymmerslöst i den lilla gläntan om dagarna när deras mor var på jakt. Deras liv verkade vara utan sorg och ondska. De levde, lyckligt ovetande om krig och brott som hände ute i den stora världen. Deras mot uppfostrade dem till att bli goda och att dyrka gudarna.

De var bara barn den dagen då hon plötsligt inte kom hem efter jakten. Dagarna gick och de började sakta förstå att deras mor inte skulle komma hem igen. De hade ett val, att stanna kvar och svälta ihjäl, eller att överleva. De båda valparna lämnade försiktigt den trygga lyan och kröp ut, redo att möta världens alla faror.

De två syskonen höll ihop i vårt och torrt. Tills den dagen då Thia mötte Shinsei och Maya. Snabbt fattade hon tycke för de två honorna, hon hade aldrig innan träffat någon som gick efter samma filosofi som henne. Hon blev medlem i deras lilla flock, Howaido-Chi och livet lekte igen. Men Thalakiro ogillade hennes val av flock och det tärde på deras vänskap. De gick sakta åt skilda vägar och deras relation försämrades utan att de lade märke till det. De slutade träffas och en tid senare fick Thia veta på andra vägar att Kiro hade hittat en hona och skaffat sig en flock. Hon var glad för sin brors skull, men samtidigt gjorde det ont i henne att han inte hade meddelat det till henne. Några månader senare var han död. Brutalt krossad av en ond flock. Och Thia fick inte ens säga adjö.

Vetskapen om att hennes bror dött i tassarna på en ond flock fick henne bara att tänka ännu mörkare tankar om de onda. Hon hatade dem, även om hon undertryckte sina känslor för flocken. Hon skämdes, för hon ville inte vara fylld av så mycket hat. Det var mot hennes normer. Hon trodde inte att hon kunde fyllas med mer hat, men hon hade fel. En dag stötte hon på en brun hona, Sarabi från Devils. Deras möte skulle bli ödesdigert för Talathia. Den unga bruna honan hånade henne för hennes goda filosofi och berättade skadeglatt om hur många vargar hon och hennes flock hade skadat och mördad för nöjes skull. Thia hade inte lyssnat på hennes skitsnack, om det inte vore för att hon i en mening nämnde Zuleika, hennes mors namn. Och det var på det sättet hon fick reda på varför hennes mor hade försvunnit och vem som hade mördat henne. Tramptass. Hennes morfar.

Med den vetskapen lämnade hon H-C för att finna någon som delade samma tankar som hon. Att skapa fred mellan flockarna. Men fred skulle aldrig vara möjligt om inte de onda försvann.

En natt stötte hon på en mystisk hane som på något sätt hon knappt förstod själv, attraherade henne. Det resulterade i en liten ensam valp två månader senare. Men Teck såg hon aldrig mer och inte sörjde hon för det. Valpen, som hon döpte till Theia (Mix av Teck och Thia), var den vackraste skapelsen i världen och hon älskade henne över allt annat. Hon uppfostrade henne så gott hon kunde i läran om livet och godheten och den eviga kampen mot ondska. Några år senare mötte de två Stripe, en varg med samma filosofi som de själva. Talathia var lycklig. De skapade tillsammans flocken Pravada vox som nu leds av Stripe och hennes dotter.

Strax efter att flocken skapades gav sig Thia ut på en resa, hon ville utveckla sin kraft mer och jakten på läromästare och kunskap lockade henne längre och längre bort ifrån Silverpile och flocken. Tiden gick och flocken hörde inget ifrån henne. Ett år senare var hon tillbaka i Silverpile, med betydligt starkare krafter än förut.


K R A F T E R
elektricitet
Information kommer...

Helande
Hon kan hela mindre sår och skador snabbt och utan besvär. Benbrott och djupa, infekterade sår kräver mer energi och tid. Psykiska sår är invecklade att hela och en kraft hon är ganska ny på, hon lär sig fortfarande och sakta men säkert möter hon framgång. Hon kan ej hela sina egna sår.

R E L A T I O N E R
» Zuleika » flocklös » mor » Jag saknar dig, mor. R.I.P
» Shack » flocklös » far » Jag spottar på dig.
» Tramptass » devils » morfar » har du ingen skam i kroppen? Jag vill se dig död.
» Thalakiro » IsilAnar » bror » varför var du tvungen att försvinna?
» Sarabi » devils » främling, ogillar » jag är trots allt tacksam för att du avslöjade sanningen för mig, men tro inte att jag gillar dig för det, hynda.
» Medlemmar i Howaido-Chi » H-C » vänner » Tack för tiden tillsammans.
» Sleazoid » Qu » främling » Du bekräftade det jag fruktade. Du ska ha tack för din ärlighet.
» Teck » TDN » Du är fadern till mitt barn, men du är inte mer än en främling för mig.
» Theia » Pravada Vox » Min dotter, jag är stolt över dig. Jag älskar dig av hela mitt hjärta.
» Tinkety » IA » Trevlig liten hane.
 
T A L A T H I A
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: