Pågående Event
Senaste ämnen
» I dimmornas land [Gwen]
Idag på 23:01 av Gwenhwyfar

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Idag på 22:52 av Yaroslava

» Tappad aptit [P]
Idag på 20:33 av Astrid

» Uppviglare [P]
Idag på 20:13 av Tora

» Iskonst (Ö)
Idag på 19:44 av Naphula

» Ljuslan: One true love [P]
Idag på 19:43 av Tilaqiia

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster. :: 3 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Royal advice [Grendel] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Royal advice [Grendel] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Royal advice [Grendel]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Royal advice [Grendel]    ons 15 jan 2020, 18:21

Som hon gjorde då och då hade hon tassat in Civitas centrum och knackat på hos ledaren, hennes morfar. Med ljus och artig stämma hade hon frågat om han hade tid ett tag varpå han som vanligt svarat någon version av "självklart min flicka". Precis som blivit deras rutin dem gånger hon kom för att umgås på tu man hand med Grendel hade de genast börjat röra sig till hans privata lilla trädgård. Nu satt de inte långt ifrån varandra och pysslade med varsin sektion av en rabatt. Enda sedan Malva upptäckt sin växtkraft hade morfadern hjälpt henne att träna den, men det var inte förrän nyligen hon fått äran att pilla med växterna här inne. Hon ansåg det riktigt hedrande och tog sig aldrig några större friheter med sina kreationer här. Bara det enkla arbetet med att ta bort ledsna blad, rensa ogräs och ge extra växtkraft till vissa sorgsna individer. Det var lugnande att ständigt ha något att pyssla med och det gjorde att alla konversationer flöt enklare. Men även i denna miljö kände Malva ett korn av tveksamhet inom sig.
"Morfar..?"
Sade hon till slut i en frågande ton och sneglade mot honom. Det var dags att ta mod till sig och börja prata om det hon verkligen behövde hjälp med, oavsett hur trevligt det var att prata om rosorna och syskonens mående.
"Jag undrar om du kan ge mig lite råd? Både som min morfar och som min ledare."
Hennes blick var ovanligt tveksam, hon som annars alltid utstrålade en kaxig självsäkerhet. Tydligt bedjande och viss förtvivlan kunde synas i dem silverblå irisarna.
"Jag vet inte var min fortsatta utveckling skall ta mig, vad jag vill inrikta mig på."
Hon suckade och rynkade sin panna något.
"Jag är både intresserad av växter och hantverk, av skådespeleri och körsång och av att bidra med information till dig och Tenebris. Det skulle vara en ära att bli lärjunge till vår Spionmästare Gehenna och följa i min moders fotspår, men jag kan lika tydligt se mig själv som en av värdarna för Skuggfalls skåde- och gladitorspel under Nilos övervakan."

Det var tydligt att Malva funderat mycket på detta och inte visste hur hon skulle ta sig vidare.
"Vad jag egentligen undrar är kanske vad Tenebris skulle gynnas mest av? Eller om jag kanske kan gå mer än en väg samtidigt, eller om det vore dumt att sprida ut min potential istället för att helhjärtat dedikera mig åt ett syfte?"

Att hon hade potential var det uppenbart att hon inte tvivlade det minsta på, oavsett vad hon valde, men det var likväl uppenbart att hon var osäker och sökte ärlig och handfast rådgivning.


[Privat med Grendel]
 
Royal advice [Grendel]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» A royal "I need you" by force
» Royal Flush - B A B Y
» [Avslutat] Till dödslistan - Royal Flush
» Min svaghet [Grendel]
» Att stjäla ett liv [Grendel]
Hoppa till annat forum: