Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Order Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Order Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Order

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Order    sön 08 okt 2017, 11:15

[Reserverad för Iro.]

Shiva hade kallat på den senaste rekryten, och nu kunde han se hur Cy troget kom vandrandes tillbaka med Iro i släptåg. Tillsammans med den gamla hanen, vilken alltid varit en trogen rådgivare, hade Shiva diskuterat framtiden för flocken och de hot som skulle kunna komma upp. 
Självklart hade den äldre tagit upp Draugai, och Shiva hade förstått hans oro. Det var då tanken hade väckts. De hade ju faktiskt en lovande, ung hane som inte skulle förknippas med TBB ännu. Så varför inte?
Därför hade Cy hämtat den unge, som nu stod framför Shiva med den där lustiga blicken i ögonen. Återigen var det som att Iro ville buga sig inför honom, men Shivas ord verkade ha satt sig hos hanen och denne hindrade rörelsen. Det fick Shiva att le förnöjt. Det var roande att se hur tafatt den unge fortfarande var omkring honom och i flocken. Han hade nog inte riktigt hittat sin plats. Men det skulle han få tid att göra senare.
"Var hälsad." Det hördes på Iros röst att han försökte vara formell. Även om Cy inte var den som visade många känslor kunde Shiva se en svag ryckning i den äldre hanens mungipa från ett tillbakahållet leende. Det verkade som att inte bara ledaren fann den unga rekryten som aningen roande.
"Iro," började Shiva med ett brett leende. "Jag hoppas att du trivs i flocken hittills, och jag hoppas att du faktiskt en dag kommer känna dig bekväm med att vistas här."
Han skrattade till, men fortsatte sedan att prata, utan att riktigt ge Iro en chans att svara på hans uttalande.
"Men det kommer inte bli idag du finner den platsen. Nej, jag har en annan sak som du måste göra åt mig, för flocken och för Moriko."
Han tystnade, leendes, väntade på den unga hanens svar. Cy var tyst, väntade han också.
Iro
Iro 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Order    sön 08 okt 2017, 16:36

Han hade ingen aning om vad Shiva ville honom och Cy hade vägrat berätta, trots att Iro tjatat på honom hela vägen. Cy hade tillslut gett honom en skarp blick och sagt åt honom att hålla truten. Iro hade förstått att de närmade sig Shiva och lät bli att fortsätta tjata på den äldre hanen.
Han stannade bredvid den äldre hanen och ryckte till som om han var på väg att sjunka ner i en bugning. Desperat kämpade han för att komma ihåg allt som Shiva sagt till honom när han blivit intagen i flocken. En aning stressat svalde han - varför var munnen så torr? -  och sa:
"Var hälsad." rösten var inte så stadig eller djup som han önskat, men det fanns inte så mycket han kunde göra åt det.
När Shiva nästan frågade om han trivdes nickade Iro samtidigt som han log lite osäkert, inte säker på vad Shivas skratt innebar. Intresserat lyssnade han på vad Konungen sa när han tog till orda igen. För Moriko och flocken? När det varit tyst en kort stund insåg Iro att det var han som skulle tala.
"Vad som helst." svarade han storögt och släppte inte Shiva med blicken. Han brann av iver för att få bevisa sig för flocken, han ville sluta bli kallad för Nykomlingen.
Han skulle ge flocken sina vingar om det bevisade sig för dem
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Order    sön 08 okt 2017, 16:58

Shiva satt under tystnad och väntade på att den unge hanen skulle ta till orda, och leendet blev allt bredare. När Iro så till slut verkade förstå att det var hans tur att tala kastade han nästan ur sig orden, och Shiva kunde se i auran runt den bevingade hur ivern brann. Ja, sannerligen hade den unge helt rätt inställning.
"Bra."
Svansen svepte över marken bakom honom, och Shiva drog ett djupt andetag innan han fortsatte tala.
"Jag vet inte hur insatt du är i vår historia. Jag antar att det blir upp till Kali att berätta om de sakerna, då det var hon som envisades med att du faktiskt skulle platsa här." Han log vid tanken på systern. "I vilket fall som helst, för några månvarv sedan var vi i krig med en flock som kallar sig Draugai. Dessa idioter kom till Kaiwood med kravet att vi skulle lämna skogen. Självklart hade de ingen chans mot TBB. Men..."
Blicken gled mot Cy innan den åter föll på Iro.
"Vi vet inte hur läget ser ut idag. De kan ha vuxit sig starkare, mäktigare. Vi måste veta ifall de utgör ett hot mot oss och mot Kaiwood. Jag vill att du beger dig av och tar reda på vad du kan om dem."
Blicken som nu föll på Iro var allvarlig. Leendet var bortsuddat. Det syntes att Shiva inte tog lättsamt på ämnet.
"Cy följer med dig. Han vet vägen."
Iro
Iro 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Order    sön 08 okt 2017, 17:43

Ett litet hånflin drog i Iros mungipor när Shiva berättade om dessa Draugai, hur dem trott sig kunna driva ut den mäktigaste flocken i landet. Under den korta paus som uppstod när Shiva såg från Iro till Cy förändrades känslan i samtalet och Iros min förändrades och blev neutralt beslutsam.
Han sträckte på sig och pannan rynkades i beslutsamhet.
"Jag ska se till att ta reda på allt jag kan." sa han, väldigt formellt "Tack för förtroendet, jag ska leva upp till det." 
Ivern fladdrade i bröstet på honom som en varm brasa. Han kunde knappt tvinga sig att stå stilla. Det var uppenbart att Cy var med som en barnvakt, men även om Iro aldrig skulle erkänna det fanns det ingen chans att han kunde hitta Draugai själv... han visste inte ens vart det var tänkt att den här flocken skulle befinna sig.
Kunde inte Shiva bara ge dem klartecken att ge sig av? Innan hans tassar lämnades kvar.
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Order    sön 08 okt 2017, 18:01

Shiva var nöjd med den unga hanens svar. Han kunde verkligen ana vad Kali hade sett i Iro - det fanns gott om potential. Och Shiva såg uppriktigt fram emot att se hur den unga kunde utvecklas hos dem i TBB. Han hade hopp för framtiden som Iro kunde möta tillsammans med flocken. Hos dem skulle den bevingade aldrig behöva känna sig ensam eller svag. Tillsammans var de inte bara mäktiga, utan även fruktade. Och det syntes att den unga hanen uppskattade det som TBB kunde erbjuda. Det syntes att Iro ville detta.
"Då var det bestämt."
Shiva reste sig upp, tog några steg närmare Iro. Den svarta blicken spändes i den unga hanens ögon och det var med en mycket allvarlig röst som Shiva talade.
"Jag räknar med dig."Sedan släppte han Iro med blicken, tog några steg bakåt, och resterande ord riktades mot Cy. "Det finns ingen tid att förlora. Ni får ge er av när du finner det passande. Om ni vill kan ni vänta till nästa gryning."
Den gamla hanen ruskade på sig, samtidigt som han reste sig. "Vi ger oss av nu. Än finns det dagsljus kvar. Vi har ingenting vi behöver invänta." Och utan att ens se på Iro vände sig den äldre hanen om och började röra sig söderut, i riktning mot det område där Draugai sades hålla till.
Kvar stod Shiva och såg efter de två. Han såg fram emot deras återkomst.

[Skriv du ett inlägg till om du vill, annars är det avslutat ^^]
Iro
Iro 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Order    sön 08 okt 2017, 18:30

Det var nästan så att han hade slutat andas när Shiva sa att det var bestämt.Han höll stadig fast Shivas svarta blick när Konungen såg honom i ögonen, sa att han litade på Iro. Med andan i halsen nickade han såg på Cy när den äldre svarade Shiva. Då den grå började gå tog Iro nästan ett skutt efter honom, nickade mot Shiva och försvann bort i skuggorna vid sidan av Cy, hans barnvakt.

[AVSLUTAT]
 
Order
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Din order (P)
» På givna order [Tycha]
Hoppa till annat forum: