Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 1 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 1 gäst. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tidslinje Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tidslinje Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Tidslinje

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Khazarth 
 

Spelas av : Vandraren


InläggRubrik: [Avslutat] Tidslinje    tor 30 okt 2014, 15:01

Hej, jag har letat igenom "vanliga frågor", "kom igång" och "om Numoori" och jag kan ändå inte hitta svar på min fråga. Om jag är dum/blind och svaret på min fråga finns där iallafall så ber jag om ursäkt ^-^

Grejen är att jag inte riktigt förstår hela "tidslinje"-konceptet. Om jag har en karaktär, kan denne bara vara med i ett roll åt gången? Eller kan man vara med i flera? Kan man vara med i roll överallt på Numoori eller måste de roll man är med i vara på samma plats? Eller hur fungerar det egentligen? c:
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tidslinje    tor 30 okt 2014, 20:37

Jaaag kan nog ge lite svar~

En karaktär kan ha som max 5 rollspel AKTIVA åt gången. Du kan alltså rolla i fem rollspel samtidigt med en viss karaktär, men att då ha i åtanke är att saker som sker i rollspel som i din karaktärs liv ligger längre bak (om det så är en dag tillbaka IC, eller flera år) kommer att påverka din karaktär i nutiden. Tex, om karaktären Grön förlorar en vinge i ett rollspel som utspelar sig tidigare i Gröns liv, så kan man alltså inte säga att Grön är ute på en flygtur i ett senare roll då han alltså bara har en vinge kvar. Sådant måste vid flera roll aktiva hållas koll på, dvs också eventuella ärr eller andra sår, händelser, åsikter.. Get it? c:

Vi fortsätter med Grön. Om Grön börjar att rollspelas i Nordanskogen, som ligger i ena änden av Numoori, så kan han inte i nästa rollspel PLOPP befinna sig i Ötamon, som ligger ungefär hundra mil bort. Den resan måste alltså rollspelas, eller om man nu så gärna vill "spola" den biten OOC, vilket kanske jag personligen inte skulle rekommendera då jag har fått problem på så vis - men det går! Grön måste alltså vandra, rollspel för rollspel, genom landet för att ta sig till Ötamon om det är vad denne önskar. 

Hoppas du fick svar ^^
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tidslinje    tis 11 okt 2016, 22:40

Cerulean har svarat väldigt bra på frågan!

Vill bara tillägga också att en tidslinje är inget absolut krav att visa upp, jag är själv dålig på det, men undviker också mer än 1-2 roll per karaktär. Men så länge man själv har koll på sin ungefärliga tidslinje om man har många rollspel igång så är det lugnt. 

Men det är ett mycket bra hjälpmedel! Och underlättar för andra som vill hålla koll på andras karaktärer. 

Sen är maxgränsen på rollspel inte heller satt i sten, men det är en bra riktlinje att hålla sig till. Max 5 rollspel brukar vara fullt lagom gräns. Det är bättre att fokusera på att försöka avsluta de rollspel man har i så stor utsträckning som möjligt. Men Crew jagar inte folk som har för många rollspel igång så länge man kan hantera det hela, och själv har roligt. Flockrollspel räknas generellt heller inte in i maxgränsen, det kan va bra att veta.

Fridens Liljor
~ Lin med Crew

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Tidslinje
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vit - Tidslinje
» Even | Tidslinje
» Tei - Tidslinje
» Tidslinje - Bea
» Pan - Tidslinje
Hoppa till annat forum: