Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 00:20 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 00:14 av Ymir

» En moders inverkan [P]
Idag på 00:14 av Nilo

» Förverkligade drömmar [P]
Igår på 23:52 av Nilo

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 23:34 av Nunam

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 23:26 av Achilles

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 23:23 av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 23:12 av Öhld

» Var tar jag vägen nu [Ö]
Igår på 23:06 av Poppel

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Varg med näbb? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Varg med näbb? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Varg med näbb?

Gå ner 
+2
Malvado
Terock
6 posters
FörfattareMeddelande
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: [Avslutat] Varg med näbb?    tor 03 apr 2014, 17:17

hejsan :) 
jag har funderat på detta länge nu ( säkert mer än ett år XD) men känt att jag inte ville skapa fler vargar då jag började tänka på det, så jag tar det nu :D 
Jag undrar om det är möjligt att få skapa en fakarg med fågelnäbb? 
den skulle då se ut såhär:
[Avslutat] Varg med näbb? 33wp5xk
(Jag äger ingen av bilderna jag har använt i denna bilden, gjorde den endast för att kunna visa hur jag menar :3)

Tänkte mig en fakarg som påminner starkt om en havsörn, med näbb, örnens färger och vingar. Den skulle även ha lite längre och vassare klor än "vanliga" vargar. 

Jag vet att det är väldigt svårt att få tillstånd till detta, och förstår om ni säger nej. Men jag vill åtminstone försöka få tillstånd :)

om jag får skapa den så kommer den inte kunna tala på grund av näbben. Jag funderar lite på en telepatisk kraft så den kan prata med andra i sinnet. 
Näbben kanske kan vara en missbildning, eller ett straff från gudarna för något hans familj gjort eller något i den stilen. Just den delen med hur den fått näbben har jag inte tänkt på så jättemycket och tänkte att ni vet ju bäst själv m gudarna hade gått med på det :3

sååå.. Får jag eller inte? :D om det är något ni undrar så är det bara att fråga! :)
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    mån 14 apr 2014, 12:20

Jag är ingen admin, men tänkte dela med mig lite av mina egna funderingar och åsikter ^^
Admin har tidigare sagt att det här med att plocka bort självaste vargnosen är något som de sällan godkänner, eftersom det direkt tar bort en stor del av utseendet som gör den till just varg. Annars kan jag tycka att det var en lite smårolig ide :3
Nu när du då har örnnäbb och dessutom lägger till örnens färger och vingar och klor så tänker jag direkt "hippogriff" eller "grip" vilket gör att hela vargens utseende försvinner mer eller mindre.
Jag skulle nog be dig överväga om det inte går att få det utseendet du vill ha även utan näbben. Om du då har örnens färger, befjädrade vingar och längre klor så behövs egentligen inte näbben. Du kanske till och med kan lägga till örnliknande framben? Nu vet jag inte riktigt om det kan vara så att du behöver tillstånd till örnben, men det är i alla fall ett förslag.
Just det här med näbben vet jag har varit på tal innan, när vargnosen försvinner helt och jag vet att admin har svårt att godkänna det.
Tänk över lite och se om det kanske finns en annan möjlighet som inte tar bort vargutseendet för mycket och som inte kräver lika mycket tillstånd :)
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    mån 14 apr 2014, 13:14

Jag förstår hur du tänker, men jag tycker inte att det tar bort vargens utseende särskilt mycket egentligen. Man ser fortfarande tydligt att det är en varg. Förutom näbben så blir det ju en vanlig fakkarg. 

Jag funderade lite på att be om tillstånd för både näbb och örnben, men bestämde mig för att det räckte med näbben, annars tycker jag att det hade blivit för mycket. Men jag ville behålla klorna för att underlätta vargens jakt (tänkte att den skulle leva vid kusten och mest äta fisk). 

Jag vet att detta är svårt att få tillstånd till, men vill verkligen ha en varg med näbb, och har velat det väldigt länge nu. Och, som jag skrev i det första inlägget kanske det kan finnas en bra anledning till varför vargen skulle få näbben, och det finns ju flera nackdelar med näbb, bland annat att den inte skulle kunna tala. 

*håller tummarna för att få tillstånd och kastar påskägg på alla* :D
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    tor 01 maj 2014, 15:04

Detta har tagits upp och diskuterats av Crew, och en varg med näbb blir inte godkänt. Vi vill gärna i så lång utsträckning som möjligt hålla vargarnas huvud och ansikten varg/hundlika, och en näbb är lite för långt ifrån detta för att godkännas.

Fridens liljor~
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    lör 03 maj 2014, 11:34

Terock: hejsan!
Jag bad om tillstånd för en varg med näbb för någon vecka sedan, men fick inte tillståndet för det var för olikt en varg i ansiktet. 
Tror du att ni kan ändra på det beslutet? Jag vill väldigt väldigt gärna ha en sådan varg och var väldigt pepp på den och planerade en hel del om den fast jag visste att jag troligen inte skulle få tillståndet, men sen såg jag att Ciye fått tillstånd till ett tigeransikte och trodde att jag kanske skulle få min varg godkänd ändå, för ett tigeransikte är ändå mer olikt en varg än vad min hade blivit om den hade haft näbb, om jag får säga det själv. Så varför blev den godkänd och inte min?


Jag skulle bli superglad om jag fick tillståndet ändå, det går säkert att komma på en bra anledning till varför den skulle ha näbben i sånna fall. 


oh! höll nästan på att glömma, jag tog Ciye som ett exempel då det var den jag reagerat på, vill inte verka taskig och det är inte som jag klagar på er, vill bara veta hur ni tänkte och om det kanske går att ändra beslutet ang min varg 


tack på förhand :3"""




Jag personligen kan bara hålla med, och som jag själv sagt i crew gruppen har jag inget emot en varg med näbb då övrig kropp är en vargs. (Plus jag tycker fortfarande det ser ut som en varg)
Och då vi tidigare godkänt mååånga kattvargar m.m tycker jag ett godkända för en varg med näbb ska vara ok. Dels för att spelaren uppenbart väldigt gärna vill det och också för att inte hålla regler så hårt (det är ingen skriven regel än höhö) Tycker inte näbb inför någon "stor makt" och att bilden som visas fortfarande liknar en varg.
Det enda som sätter stopp för det hela är att ni anser att det inte liknar en varg? Jag antar att det ligger i en betraktares ögon att se vad man vill då jag har svårt att se det som er mööh ._. Men det finns inga andra skäl till att neka den här karrisen bortsett näbben?


 tänker jag återuppta detta ämne~
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    mån 05 maj 2014, 15:18

Crew-gruppen har varit i majoritet angående tillståndet, så det är egentligen inte mycket mer att göra, men jag diskuterar gärna vidare och förklarar min ståndpunkt i det hela, nu när vi ändå är oense om saken. 

Och detta blev nu egentligen ett svar på flera frågor som inte gäller just bara detta specifika fall, även om jag utgår från näbbvargar som lämpligt exempel. Detta kan vara bra för alla att läsa!

Just näbb är något som i i admingruppen, åtminstone tidigare, gemensamt varit emot och konstant nekat hela tiden, och ingen varg tidigare som frågat om näbb har fått ett tillstånd. Vi har haft flera (jag vill minnas minst 3 fall senaste 2-3 åren, och sen vissa förfrågningar eller diskussioner utöver dessa) och jag anser det då fel att ändra det och nu börja ge tillstånd för något som, majoriteten av Numoori, som jag upplever det, är emot näbb. Som admin vill jag gärna vara konsekvent så långt som möjligt för att det inte ska uppstå orättvisor. 

Katthuvudet som vi rätt nyligen godkände, har vi godkänt för att det har och finns karaktärer sen tidigare med dessa utseenden, och det finns då större skäl till att ge ett godkännande för det, även om man i jämförelse till andra nekanden, kan tycka att det blir en orättvisa, och för flera är emot även katthuvuden.


Jag vill poängtera också att katthuvuden är något som blivit godkänt sen många år tillbaka, och som inte den nuvarande admingruppen har godkänt. Azazel, som är vår kära moderator MPs karaktär (som får stå som lämpligt exempel), blev inte godkänd av varken mig eller Mikkis, (och innan vi hade moderatorer, och innan MP själv var moderator) och innan vi hade ett mer organiserat tillståndssystem - vi gav tillstånd lite hurusom till lite vad som helst, utan att egentligen diskutera med varandra. Det var så vi gjorde då, och vi var mycket färre medlemmar, så det var sällan problem heller. Och vi vill inte att någon ska tvingas ta bort karaktärer som man ändå en gång har fått tillstånd för. Den policyn har vi hållit på, existerande godkända karaktärer, får finnas så länge de lever. Vår moderator har alltså INTE får ett specialgodkännande för detta i form av moderator.

Men därför, skulle katt-grejen dyka upp som en ny grej idag, så skulle det antagligen inte godkännas alls, men då vi uppenbarligen redan har dessa typer av individer i Numoori, så blir det mer logiskt att det finns flera, även om dessa då troligen inte har ursprung i Numoori, utan vandrat in från länder utifrån. Sen anser jag själv att katter ändå är mer lika vargar/hundjur än vad något med näbbar har, men det hör inte hit i denna diskussion. Men vi vill gärna inte att katt-vargarna blir för många ändå, då det uppenbarligen är många som ändå är emot det. Och som admins så försöker vi ändå gå efter vad majoriteten av Numoori vill och tycker. Märker vi att det verkar vara en majoritet som tycker något, så anpassar vi oss till det för eller senare, för Numoori idag är baserat på medlemmarnas gemensamma åsikter, i de flesta fallen åtminstone, där jag personligen fått lära mig denna typ av ledarskap under mina år som admin, och jag upplever att medlemmar i överlag är nöjda med det. Demokrati helt enkelt.

Näbb däremot, är fortfarande något som inte blivit godkänt alls hittills, och med tanke på hur idén om kattvargarna fortfarande är starkt ogillade av många, så är åtminstone gärna jag försiktig med vad vi godkänner nu mera. För om vi då ger en ett godkännande, så kommer det komma fler förfrågningar om detta, för "varför skulle hon få och inte jag?".

Detta handlar för mig inte om att jag vill missunna någon något, eller att jag har något emot specifika personer, eller att just jag skulle avsky näbbvargar av hela mitt hjärta. Som sagt, om det springer runt en enda karaktär med näbb så gör det mig personligen ingen skada. Och de flesta kommer troligen inte märka av det heller. Det behöver inte bli en stor grej egentligen. Vi har och har haft flera lustiga karaktärer i Numoori som passerar knappt märkta av någon. Men jag försöker se till helheten i detta sammanhanget, och vad det kan ge för effekter i Numoori längre fram. För ett godkännande av detta slaget KOMMER ge effekter förr eller senare, av ena eller andra slaget. Dels kommer vi, nästan garanterat få fler som vill ha näbbvargar. Och/eller så kommer vi få en stor grupp som är emot det, och blir griniga på crew för att det blivit godkänt. Så brukar det bli med det mesta egentligen. Och jag vill inte gärna godkänna idéer som kommer att bli avskydda av andra, för det är nog inte speciellt kul att spela sådana karaktärer heller som andra inte vill ha med att göra. Och om vi tillåter näbb, vad mer ska man tillåta? Om en får ha näbb, då vill jag ha krokodilmun, eller hästhovar, eller vad som helst. Då vi ändå är en vargsida, så vill jag vara försiktig med vad som godkänns helt enkelt, just för att jag i form av admin får ofta höra diverse klagomål eller liknande från medlemmar om orättvisor, eller att det finns för många "lustiga" vargar, eller att Numoori knappt är en vargsida längre. Och på vissa punkter håller jag med. Eller så tycker folk att vi är griniga som inte godkänner alla saker. Det är som sagt, omöjligt att få alla nöjda, och det är så det är helt enkelt. Så i form av admin, så måste vi ta ett steg tillbaka och se vad ett godkännande av något egentligen kan innebära. Det är enkelt för en medlem att se att sin enstaka karaktär inte kommer göra någon skada, och oftast så är fallet så, men det är crew som senare får ta hand om diverse konflikter eller liknande, så vi måste ha ett annat perspektiv vid godkännande än enbart individ-nivå. 

Och anledningen till att det ofta tar tid för vissa typer av godkännande är just för att det kan ta tid att diskutera igenom saker, och för att vi emellanåt är oense. Som i detta fallet.

En idé är ju att vi egentligen så skulle vi kunna släppa utseende delen helt fritt och låta alla spela vad de ville, en björn eller älg, eller katt eller whatever. Och det i sig kanske skulle vara kul! Men jag är rädd för att Numoori inte skulle vara Numoori längre. Och med näbbar eller katthuvuden eller ej så är det fortfarande Väldigt fria utseende-gränser för hur våra "vargar" får se ut. Det finns egentligen väldigt få gränser alls, så länge karaktärerna fortfarande är något sånär varglika, med allt de nu innebär. 

Detta blev onödigt långt kände jag, men jag tror denna diskussion behöver komma fram, då vi ständigt får just mycket diskussioner och frågor om alla tillståndsgrejer. 

Min personliga åsikt är fortfarande, med argument ovan, fortfarande att jag röstar nej till näbbvargar, kort och gott. Och det tänker jag stå fast vid.

Men, om det är så att många helt enkelt vill att vi inför näbbvargar, så ska det självfallet göras. Då jag inte gärna vill godkänna endast en näbbvarg bara sådär, när vi konstant nekat flera tidigare (som då kan bli ledsna för att de blev nekade, men att detta godkänns nu) så anser jag att det borde bli ett gemensamt och officiellt Numoori-beslut. 

MITT FÖRSLAG:
Vi startar en öppen poll som alla kan svara i en gång var, som får vara öppen till ett visst datum, och beroende på vad majoriteten tycker, så tar vi ett beslut genom det. 

Skulle då näbbvarg bli godkänt så kan vi diskutera mer om det då, om det till och med ska införas en ny officiell ras på rassidan, eller om det blir något mer exklusivt som all får söka tillstånd om varje gång, likt katthuvuden eller annat. För jag vill utgå ifrån, när det blir en så specifik mutation som kommer väcka diskussion, så vill jag att det ska finnas ett riktigt beslut om det hela. Får en, så får alla, eller så får ingen alls. Ett nej leder då till att vi antagligen skriver detta i regler, om vi skapar någon form av karaktärspolicy med riktlinjer för vad som är tillåtet och inte. Detta kanske skulle vara till hjälp för alla medlemmar egentligen.

Hur låter det?

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    tis 06 maj 2014, 10:10

Vet inte vad eller om jag bör svara i denna tråd, men tänkte bara säga att jag stödjer lins förslag. Jag är själv inget fan av alltför avvikande ansikten, men det gör det inte mindre rättvist att ta upp frågan officielt så att alla får säga sitt :')

// Osäker-om-jag-ens-bör-svara-här nish ~
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    sön 11 maj 2014, 14:29

Jag tycker att en röstning låter bra. Jag tänkte från början att det skulle finnas en bra anledning för att vargen skulle få en näbb, och att den skulle skämmas mycket över den och att det liksom skulle finnas en historia bakom hur den fick näbben, så om det hade blivit en sak som alla får söka tillstånd till varje gång skulle det passa min ide bättre, men om ni vill ha den som en ras funkar ju det såklart också :) 

Man kanske kan göra som med zombievargarna? Att det är typ en ras man behöver söka tillstånd till men att det egentligen är vanliga vargar som är födda med en missbildning (näbben)? Och att det måste finnas en bra anledning för varje varg att få den missbildningen, tex en gud som vill hämnas på en varg som sedan får en missbildad valp eller en gud som bara är uttråkad och gör det för skojs skull?
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    sön 22 jun 2014, 13:53

*petar försiktigt* 

Hur blir det med detta? :D
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Varg med näbb?    fre 15 aug 2014, 16:07

Hej igen,

Då omröstningen är avslutad och resultatet blev att vi inte kommer ha näbbvargar så avslutar jag denna tråden.

/Lin

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
[Avslutat] Varg med näbb?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillåtelse för varg
» Varg storlek..
» [Avslutat] .Död varg. - Sayuri
» [Avslutat] Varg död - Brother
» (Avslutat) Död varg - Aimeus
Hoppa till annat forum: