Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ivy ~ Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ivy ~ Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ivy ~

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Ivy
Ivy 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Ivy ~    lör 11 jan 2014, 09:52

~ I V Y ~

Ivy ~ The_poisonous_lady_by_helveticaren-d6l5dnm
Tack Lullu<3

N A M N & S M E K N A M N: I och med att hon har två personligheter kan det bli lite rörigt. Därför kan man kalla Ivy's "goda" sida för Ivy[Ajvy], medan hennes "onda" sida skämtsamt blivit kallad Ivis[Ivis]. Man kan väl i princip kalla dem det. Ivy och Ivis.

U T S E E N D E: Se bild. Hon har en slank, fläckig kropp med tydligt kargblod. Klorna är infällbara och svarta, precis som hennes nos. Basfärgen är grå, men fläckarna som pryder hennes fäll är mörkgrå. Hon har en fluffig, lång svans. De lysande ögonen har efter Trigasos förbannelse fått en ny, död svart färg.

F L O C K - R A N G: Hon är och förblir flocklös, för även om Ivy gärna skulle bli medlem i en flock bara för att få uppleva gemenskapen så skulle inte Ivis tycka om det - vilket åter igen skulle innebära komplikationer när två sidor kämpar om makten. 

P E R S O N L I G H E T: Av de båda två sidorna är Ivy den som var där först. Om Ivis verkligen är en annan varg fångad i henne eller bara en produktion av gift och undertryckt galenskap är en bra fråga. Med Trigasos hjälp är det numera en kamp om vem som styr, och oftast vinner Ivis. Hon lämnar ett spår av blod efter sig. 
Ivy är en vanligtvis ganska glad individ. Älskar vackra saker och ganska nyfiken. Retas ibland men är för det mesta trevlig. I vissa fall kan hon hålla med Ivis, till exempel när hon blir anfallen eller retad. Hon är inte rädd för att slåss. 
Ivis är den lite otrevligare av de båda. Sarkastisk, retsam och hatar att vara instängd. Oftast den som hellre fäktar än fly. Inte sen att mucka gräl med någon, då hon förlitar sig på att om någon biter henne så kommer giftet i hennes ådror att ge angriparen en otrevlig överraskning. Numera den dominanta sidan. 

K R A F T E R N A:
Giftet är något hon inte riktigt, men ganska bra kan kontrollera. Det finns i hennes ådror, och om någon får i sig hennes blod så får denne se till att illa kvickt få ur sig det. Hon har förstås en möjlighet att i en viss skala stänga av effekterna, men är hon inte beredd och giftet lämnar hennes kropp finns det inte mycket hon kan göra. Hennes främst gift är ett gift som långsamt jobbar sig igenom blodomloppet. Medan en varg har det i blodet får den nedsatta reflexer och liknande, men om giftet når hjärtat så stannar det. Ivy har naturligtvis motgift, men det är sällan hon är villig att ge det.

R E L A T I O N E R:

Etzleni - Idiot.
Infinity - Ännu en idiot.
Lirio - Jag är ledsen. Så nära...
Shiawase - Jag gillar dig.
Ïver - Du och jag är speciella, vilket gör oss lika.
Hewa - Du är min vän.
Liberos - Jag förstår inte hur jag kunde göra det. Förlåt mig så mycket.
El'the Immiker - Tack vare min skräck, blev vårt möte underligt. Jag hann inte riktigt få en uppfattning om dig mer än att du var trevlig.

Ivis - Jag hatar dig så innerligt.
Trigaso - Varför just jag?

Har jag glömt någon, skrik till.

_______________________________________
She comes on like a rose
And everybody knows
She'll get you in dutch
You can look but you'd better not touch

Poison ivy, poison ivy
Well late at night when you're sleeping
Poison ivy comes a creeping all around
 
She's pretty as a daisy
But look out man she's crazy
She'll really do you in
If you let her get under your skin

Poison ivy, poison ivy
_______________________________________
 
Ivy ~
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: