Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 00:20 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 00:14 av Ymir

» En moders inverkan [P]
Idag på 00:14 av Nilo

» Förverkligade drömmar [P]
Igår på 23:52 av Nilo

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 23:34 av Nunam

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 23:26 av Achilles

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 23:23 av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 23:12 av Öhld

» Var tar jag vägen nu [Ö]
Igår på 23:06 av Poppel

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 7 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Up In The Air [Relianne, Zey-So] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Up In The Air [Relianne, Zey-So] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Up In The Air [Relianne, Zey-So]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Bael
Bael 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    sön 07 apr 2013, 21:55

Up In The Air [Relianne, Zey-So] 5tvzo7

De befann sig inte långt från Byomifallens yttre gräns nu.

Förmågan att flyga hade hjälpt Bael och den vita Relianne att färdas snabbare vilket ledde till att de nått Byomis gränser fortare än vad de hade gjort om de färdats till fots. Fortfarande flaxande i luften med bra vy över området vände Bael en hastig blick åt Reliannes håll, flinade snett innan han gick in för landning. Om denna Zey-So nu befann sig här, och var markbunden som Relianne sagt, var nog enda och bästa sättet att konversera på marken. Bael kunde konsten att klättra och fly nästan rakt upp i luften utan att ta mycket sats. Om det skulle bli problem, vill säga, men för att vara fakarg var Bael nästan onaturligt stor. Och hans krafter var alltid en fördel - och bortsett från det var de två stycken. Oddsen låg på Baels och Reliannes sida. Han vände sig åt den vita tikens håll utan att låta flinet suddas ut så mycket som en millimeter.
"Damerna först." flinade han. Det var ju Relianne som var bekant till denne Zey-So - annars hade han med glädje lett vägen in i de främmande markerna.



avatar
Relianne 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    lör 13 apr 2013, 15:44


De landade på det gräsklädda marken med det tydliga tropiska grönskan.

"Damerna först."

Med ett lätt leende besvarade hon Baels skämtsamma kommentar och la sedan ihop vingarna tät mot kroppen. Hennes vita kropp kontrasterade starkt mot det gröna paradiset de två fakargarna befann sig i. Hon drog in ett djupt andetag och stönade lätt av behag. "Det luktar vår.. känner du det?" hon sneglade på hannen innan hon sedan med ett artigt harklande såg ut över buskarna och träden framför sig.

"Zeey-So? Vart är du, min olyckliga, kära kusin?" Hennes röst lät skämtsam, hon brukade säga att kargerna var deras olycksaliga markbundna kusiner som av naturens elaka skämt var födda utan vingar, för evigt bundna till marken.


Zey-So reagerade direkt, hon hade redan innan de två fakargerna landade hört vingslagen och deras röster i himlen. Relianne kände hon till sedan innan och var påväg att hälsa men stoppades av den enorma siluetten som följde henne. Försiktigt och tyst hade hon spionerat på de, säkert gömd bakom sin osynlighet och valde att komma fram bara när hon hörde sitt namn.

"Reli, det är oväntat att se dig här.."
svarade hon med ett leende och blev synlig för de två flygande kargarna. Hon log lätt åt Reli och såg sedan försiktigt mot fakargen, hon har förut aldirg stött på så stora exemplar, oftast var de ganska små trots vingarna.
"Hej.."
hon nickade artigt. Trots allt var de inte direkt i Draugai utan på gränsen, ingen orsak att vara oartig eller fientlig.

"Vad har fört er hit?"


avatar
Relianne 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    tis 23 apr 2013, 22:03

pet
Bael
Bael 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    tor 25 apr 2013, 21:08

Up In The Air [Relianne, Zey-So] 5tvzo7

Bael synade av området. Grönskande, vackert om man skulle uttrycka det så. Men han brukade mycket sällan beundra omgivningarnas naturliga skönhet - nej, i nuläget fann han Reliannes eleganta gång mycket mer intressant. Utan att stirra, men med en intresserad blick följde han henne.

Vår, ja. Just det.

"Jag känner det." svarade han lätt mumlande. Våren var kärlekens årstid.. Och när Bael studerade den vackra, vita fakargtiken framför honom kunde han inte låta bli att flina. Det fanns en viss ironi i det.


Kort efter att Relianne kallat på denne främling, denne som kunde erbjuda Bael hjälp i sitt sökande efter sin vidrige bror, såg han sig vaksamt omkring, letade med den kalla blicken efter denne Zey-So.

Och snart trädde hon fram.

Nyfiket spetsade han öronen och synade tiken. En karg, alltså. Släkting till de stolta fakargerna. Kattlik, ja. Bael lät inte flinet avta. Katter och fåglar, fiender av naturen. Ironiskt var nu fåglarna större än katten - och dessutom hade de oddsen på sin sida. Han besvarade hennes nick med en egen.
"Det är egentligen jag som behöver din hjälp."
Han såg från den fläckiga kargen till den ljuva fakargen.
"Hade det inte varit för Relianne hade jag aldrig hittat hit. Hursomhelst, jag har tappat bort min lillebror och behöver hitta honom."
Ett elakt frin spreds och en viss ondska strålade ut i hans vita ögon, men dessa hatiska känslor han utvecklat för sin bror dolde han snart. Bael synade den lilla kargen, nyfiken över hennes krafter. Det var intressant att en så hjälplös varelse kunde vara till så stor nytta.
"Jag har hört talas om dina krafter, och som sagt behöver jag din hjälp för att hitta honom."
Bael tog en paus för att snabbt ägna Relianne en blick, innan han åter riktade sitt fulla fokus mot kargen.

avatar
Relianne 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    tor 25 apr 2013, 21:26

"Det är egentligen jag som behöver din hjälp. Hade det inte varit för Relianne hade jag aldrig hittat hit. Hursomhelst, jag har tappat bort min lillebror och behöver hitta honom. Jag har hört talas om dina krafter, och som sagt behöver jag din hjälp för att hitta honom."

Zey-So lyssnade uppmärksamt till fakarghannens ord. Hennes typiskt kattlika pupiller smalnade av till smala sträck på de grönbruna ögonen och hon växlade då och då blickar med Relianne som stod bredvid hannen.

Relianne själv efter att ha utbytt vänliga ord med karginnan ställde sig bredvid Bael, lät sig själv något flirtande nudda hans päls med spetsen av sina ena vinge innan hon lät blicken lägga sig på den lilla fläckiga karginnan.

"Kom igen, Zey-So. Jag har ju sett dig i arbete."

Relianne's ord lät uppmuntrande och vänliga. Hon blundade några sekunder och synade Zey-So's krafter, två sammanfärgade linjer i kontrasterande färg.

Karginnan skruvade sig något, hon litade inte på Bael men Reliannes närvaro fick henne att till slut ge sig. Med den typiska kattlika grace gick hon fram till Bael och runt honom som om han vore en julgran innan hon åter stannade framför honom. Försiktigt med en flyktig rörelse sträckte hon fram ansiktet och drog in hans doft innan hon åter drog sig tillbaka till stället hon förut stod på.
Relianne's blick smalnade något, hon gillade inte att någon av det motsatta könet gick nära Bael men höll sig lugn.

"Eran broder är också en fakarg, vit med röda ögon och bär på röda fjädrar i nacken?"
Hennes ord var med ett konstanterande än fråga.
Bael
Bael 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    tor 25 apr 2013, 21:34

Up In The Air [Relianne, Zey-So] 5tvzo7

Till en början verkade kargen en smula motsträvig vad gäller samarbete. Bael visste att om Zey-So var villig att erbjuda sin hjälp skulle Bael vinna tid. Om inte, var hela den här resan säkert ett jättekliv i fel riktning - och att förlora tid när Volbara hela tiden växte sig starkare där ute irriterade honom enormt.

Men att ha Relianne vid sin sida tycktes få karginnan att bestämma sig. Bael synade henne varsamt, lade märke till varje gest utan att släppa henne med blicken. Nyfiket granskade han henne. Vad var det hon höll på med? En ritual? Samlade hon sig? Var det hennes sätt att arbeta?

Relativt faschinerande. Men att se om hon var värd hans tid återstod att se...

"Eran broder är också en fakarg, vit med röda ögon och bär på röda fjädrar i nacken?"

Smått överraskat, förvånat och fascinerat spetsade Bael sina rundade fakargöron och såg imponerat på tiken. Han hade inte beskrivit Volbara överhuvudtaget, ändå stämde tikens beskrivning in på honom perfekt. All denna information, bara genom att cirkulera runt Bael och ta till sig av hans doft..? Minst sagt intressant.

"Ja, det är han." svarade Bael, kände nu iver stråla ut i hans klor som omärkbart, men otåligt började gräva i den grönskande marken.
"Vet du var han befinner sig nu? Vart han är påväg?"


avatar
Relianne 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    tor 25 apr 2013, 21:53

Relianne såg imponerat på karginnan när hon frågade Bael om hans bror. Igen så blundade hon och såg på karginnans krafter. De har växt till sig, formen har blivit klarare och större. Starkare. Båda två av de krafterna hon bar på.

"Ja, det är han. Vet du var han befinner sig nu? Vart han är påväg?"

Hon öppnade ögonen och såg mot Bael innan hon åter riktade blicken mot Zey-So. Karginnan under den tiden har hunnit sätta sig ner och vira runt den fluffiga fläckiga svansen runt benen.

"Han har aldrig sagt sitt namn.."
muttrade hon och såg mot Bael innan hon vände blicken mot Relianne.

"Har du lust att hjälpa mig, Reli? Jag känner av honom och skulle kunna följa hans väg men antar att ni behöver en klarare vision om vart han är?"

"Javisst!" Relianne sträckte något på sig innan hon gav Bael en lätt stolt blick. Hon såg sedan mot karginnan och nickade. "Sätt igång!" Relianne lät nu bli att bara se krafterna inom Zey-So. Försiktigt sträckte hon sig och rörde vid de, de sammanflätade, svarta och vita linjerna släppte fram henne. Hon lät de vandra genom sin kropp någonstans vid hjärtat och huvudet innan de åter försvann in i karginnans kropp, nustarkare och klarare än tidigare.

Zey-So andades ut och slängde huvudet bakåt så att hon såg rakt upp i himlen. Ögonen var öppna men pupillerna som förut var smala har nu blivit gigantiska, runda och mörka.

"Eran broder är över Numoorislätten. Han rör sig nordväst mot Ken-Yak."
Zey-So's röst var som vanlig, lugn och något spinnande. Hon vände blicken mot Reli som hunnit öppna ögonen och nickade tacksamt.
Relianne besvarade med en något arrogant trodde-väl-att-du-inte-skulle-klara-dig-själv-blick och såg sedan mot Bael. Var han nöjd?
Bael
Bael 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    tor 25 apr 2013, 22:07

Up In The Air [Relianne, Zey-So] 5tvzo7

Spänt, ivrigt väntade Bael på Zey-So's svar. Aldrig hade han trott att han skulle längta efter ett svar, allra minst från en främling, så här mycket som han gjorde nu. Man kunde nästan skymta en glimt av hopp och förväntan i hans ögon väl blandad med en lustfylld längtan efter en blodig hämnd. Flinet hans var omöjligt att läsa av, men det skvallrade om hans iver och längtan. Klorna grävde. Blicken var som fastnaglad vid Zey-So, och han såg från den fläckiga till den vita. Relianne. Hon var till större hjälp än vad Bael först trott. Ja, de kanske skulle bli ett rent av perfekt team. Bael, med sina förödande aerokinesi och Relianne med sin förmåga att försvaga och förstärka andra individers krafter. De skulle kunna krossa allt motstånd.

Zey-So's svar var efterlängtat och välkommet. Bael formligen lös upp när Zey-So uppgav Volbaras nuvarande position. Numoorislätten, alltså. Var det denna mäktiga slätt Bael skymtat när han befann sig bland Raukakekedjans mäktiga toppar? Hade han varit så nära hela tiden, utan Baels vetskap? Leendet växte sig omöjligt bredare och blicken vidgades en smula.
"Perfekt." mumlade han lågt, mest för sig själv. Att kontrollera sig i detta momentum var svårt, då Bael så gärna bara ville sträcka ut sina vingar och flaxa efter den jäveln, slita honom i stycken.
"Tack för din hjälp, Zey-So. Jag är ytterst tacksam." tackade Bael så artigt han kunde och bjöd till och med på en lätt bugning innan han vände sig mot Relianne. Deras ärende här var slutfört, och Bael hade en näst intill euforisk glimt i de annars så kyliga ögonen.
"Vad säger du, Relianne? Har du något emot att slå följe med mig?"
Flinet blev en smula slugt. När Volbara väl var död skulle Bael inte ha någon oro kvar i världen... och något sade honom att Relianne var det närmaste en perfekt fakarginna - kanske den enda han skulle komma över i hela Numoori.

Ja. För här tänkte han stanna.


avatar
Relianne 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    fre 26 apr 2013, 13:39

"Perfekt."

Relianne uppfattade hans mummel med ett lätt ryck i ena örat. Hennes glädje för hans skull blandades med oro över den möjligheten att han kommer försvinna, lämna henne här nu när han hade fått reda på sin borders vistelsort. Hon mötte Zey-So's blick. Karginnan verkade stark och betedde sig normalt, vad som annars skulle ha tagit mer tid och krafter har med hjälp av Relianne löst sig fortare och med mildare påfrestningar för karginnan.

"Tack för din hjälp, Zey-So. Jag är ytterst tacksam."
Zey-So besvarade hannans bugning och med en lätt nick.
"Tack även Relianne, med hennes hjälp kunde jag finna honom fortare." sa hon med sin vanliga spinnande stämma. Relianne ryckte bara på axlarna och gjorde en högdragen min.
"Jag hoppas att ni finner det ni söker."
Zey-So avslutade sin mening med att bli osynlig och försvinna bort bland grönskan. Hon var inte den som tog farväl utan kom och gick när hon så önskade.

"Vad säger du, Relianne? Har du något emot att slå följe med mig?"
Relianne log flirtande åt Bael, hon var glad att han frågade henne det istället för att bara dra när han fick veta det han ville.
"Jag antar att jag kan det. Du kommer ju behöva veta vilken väg är snabbast att ta?"
Den snövita fakarginnan vecklade ut de graciösa vingarna och med ett lätt språng for upp i luften.


[Ska vi fortsätta i det startade rollet i Ken-Yak?]
Bael
Bael 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    fre 26 apr 2013, 15:35

Up In The Air [Relianne, Zey-So] 5tvzo7

Belåten såg han den fläckiga tiken försvinna, och lämnade Bael ensam kvar med Relianne. Han vände sin vita blick åt hennes håll nu, men den lyste klart av en längtansfull iver. Vetskapen om Volbaras position gjorde saker och ting så mycket enklare.
Glad över att Relianne antagit hans erbjudande och valt att följa med honom på sin resa hoppades han kunna tillbringa tid med henne även efter att Volbara var död. Att släppa en perfekt fakarg så enkelt vore ett allvarligt misstag.

Flinet som lekte över hans mörka ansikte växte sig bredare, och det var med uppriktig glädje han fällde ut sitt mäktiga vingspann och kastade sig upp i luften efter Relianne - knappast lika elegant, men med tydlig styrka och kraft. Snabbt var han uppe i luften, och båda visste nog vart vindarna skulle föra dem nu.

[Nja, tanken är att Ryuuko och Valoria ska börja rollet själva, Valoria ska få lite stryk bla bla.. SEN kommer Relianne och Bael, och sist kommer Volbara C: Jag kan ju skicka PM när de är dags.

Avslutat här, då? c: ]

avatar
Relianne 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Up In The Air [Relianne, Zey-So]    fre 26 apr 2013, 15:38

AVSLUTAD

[Ok. Då skriver du till mig när det är dags att komma fram]
 
Up In The Air [Relianne, Zey-So]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Oavsett var jag är [Relianne]
» Som en dolk i ryggen [Relianne]
» [Avslutat] Relianne mördad
» Hämnden är ljuv. [Valoria, Relianne.]
» So It Begins. [VOLBARA: BAEL: RYUUKO: RELIANNE.]
Hoppa till annat forum: