Pågående Event
Senaste ämnen
» Sanningen känns [Kida]
Idag på 10:56 am av Zahari

» I dimmornas land [Gwen]
Idag på 10:10 am av Zahari

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 10:04 am av Zahari

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 10:52 pm av Yaroslava

» Tappad aptit [P]
Igår på 8:33 pm av Astrid

» Uppviglare [P]
Igår på 8:13 pm av Tora

» Iskonst (Ö)
Igår på 7:44 pm av Naphula

» Ljuslan: One true love [P]
Igår på 7:43 pm av Tilaqiia

» Oväntat resesällskap (P)
Igår på 10:53 am av Devaron

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Daphne, Zahari


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Numoorilajv Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Numoorilajv Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Numoorilajv

Gå ner 
+5
Razios
Kachep
Erakan
Locura
Hielo
9 posters
FörfattareMeddelande
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Numoorilajv    mån jun 18, 2012 11:41 pm

Måste ventilera mina tankar här nu, ja jädrans.

Jag gillar lajv. Det vet nog en del redan. Jag är en nördig person som verkligen, verkligen gillar lajv. Saken är den att jag gillar Numoori också, och ibland har idén att kombinera dem två korsat mina tankar. Föreställ er att samla en skara Numoorimedlemmar och att - på ett seriöst lajvsätt - genomföra ett minilajv under vilket man spelar någon av mina vargar. Kind of i Wolf's Rain-stil, snarare än Dimension - De är ännu vargar, men av endera anledning har de fått mänsklig form, och att de befinner sig på en plats i en situation på något äventyrligt vis. Det vore så.. awesome.

Det är ju ingen idé som faktiskt lär genomföras någon gång, typ alls, men låt oss leva i fantasin lite. Nu tror jag ju inte att det finns så många andra lajvare här i Numooriträsket, men kanske en skara som åtminstone känner till företeelsen, och finner denna idé spekulationsvärd p åen teoretisk nivå! Rollspelarnas utspriddhet och lajvovana hindrar oss effektivt, men som sagt, lev i fantasin!

Vad skulle du spela för karaktär, och vad skulle du vilja se att lajvet hade för överhängande plot? :'D Jag föreställer mig hur denna skara vargar antingen av fri vilja eller inte hamnat på denna plats kanske i jakt på någon hemlighet, och med någon sorts.. övernaturlig hjälp, eller av en olycka, hamnat i människors former. Spekulera! Rawr!

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    tis jun 19, 2012 12:51 am

Jag personligen har aldrig varit intresserad av lajv, som det kallas. Jag har inte heller haft vidare bra koll på vad det är, men misstankarna som jag har haft bekräftades i detta inlägg av våran kära Hielo. Och sanningen är den att jag faktiskt gillar idén!

Mitt tidigare bristfälliga intresse, eller kanske man ska säga oengagemang, har till stor del berott på att det aldrig har känts som något för mig. Har liksom aldrig varit en av de som gillar sådana saker, utan har funnit mina intressen på andra ställen. Dessutom är jag verkligen en usel skådespelerska, haha, vilket jag fick veta då jag gick med i någon teatergrupp då jag var yngre. Så det har liksom aldrig varit av intresse, och därmed har jag inte direkt heller tagit reda på någon bättre information på vad det hela går ut på.

Dock så är detta mycket lockande! Mest troligt så är det väl för att det hör ihop med Numoori, och tanken på att få spela en av mina egna karkatärer är verkligen lockande. Mest för att då kan man ju framställa denna precis som man själv tänker sig att denne är. Haha, så faktiskt låter det som en väldigt rolig idé 8D

Var bara tvungen att dela med mig av mina spontana tankar ;D
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    ons jun 27, 2012 10:37 pm

lajv äe åsum och numoori äe åsum. Tillsammans blir det åsum^2 8D
jag skulle antingen spela nevvie (som på något mystiskt sätt återuppstod) men hon är nog rätt svårspelad x)
eeeeeelller så spelar man den sarkastiska nisha <3

Blev det ett numoori lajv skulle jag fett hänga på, men ni har nog rätt i att det skulle bli svårt att genomföra.


var bara tvungen att lägga mig i xD
Kachep
Kachep 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    tor jun 28, 2012 7:33 pm

..mmm om ni bara förklarar lajv lite noggrannare...?
Razios
Razios 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    tor jun 28, 2012 7:44 pm

Kachep: Levande rollspel http://sv.wikipedia.org/wiki/Levande_rollspel C:


Jag måste säga att det låter som en jätterolig idé :'D Det enda skulle väl vara att alla bor på så olika håll att det skulle bli skitdyrt att ta sig antingen från söder och norrut, eller från norr och söderut ^^; Jag har aldrig lajvat, mer än ett jättekort, failat zombie-lajv på första Kultcon i Jönköping, men är ganska intresserad av att prova på det. Får se om det någonsin blir av att jag provar på dock, har så mycket annat jag också vill prova XD

Men ett Numoorilajv vore nog ganska intressant XD Vore kul att få leva sig in i sin egen karaktär på det viset C:
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    tor jun 28, 2012 7:52 pm

oo, aaaa! ::D
Men hur skulle man göra det?
Klä ut sig till vargar? *don't get it*

// kachep, gagga
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 8:00 pm

Äh, Locura, man behöver inte vara någon duktig skådespelare för att fara på lajv. :'D Det har ingen såndär prestationsfaktor, och man spelar väldigt naturligt och icke-överdrivet, just eftersom det pågår dygnet runt. ^^

Fördelen med att då (hypotetiskt sett) göra ett Numoori-alvj vore ju att alla redan är så bekanta med sina gamla karaktärer, på ett sätt som är svårt att bli med sin lajvkaraktär då man bara spelar dem på lajv typ.. en-två gånger per år. :'D Jag skulle tycka det vore oerhört intressant att lajva som Hielo (trots att han som en lång, vacker man är min totala motsats), då jag har så minutiös koll på hur han agerar och varför han gör det han gör. ^^ Och att gojsa ihop en hel bunt med Numoori-vargar i ett helt litet lajv vore ju enormt intressant och kul!

Jag tänkte inte att man i sådana fall skulle klä ut sig till vargar - Det skulle se hemskt orealistiskt och fånigt ut - utan snarare att man iscensätter en situation där dessa vargar fått mänsklig skepnad av någon anledning, och inte ser ut som man trott, så att säga. Sen kan man göra något intressant och fantasy-isch av det, och ge en själv drag av vargens utseende. :'D Typ att man har skiftningar eller markeringar i hyn, eller samma hårfärg som vargens päls, och kläder som efterliknar vargens pälsdräkt i färg och utförande, tänker jag! c: Jag har redan en god idé om hur Hielo - som en liten, alldaglig kvinna - skulle se ut. XD

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 8:10 pm

Åh, fick en rolig tanke nu efter att ha läst Hielos inlägg över om hur hon tänker det hela, och eftersom alla bor så långt ifrån varandra och inte riktigt kan träffas och göra detta lajv.. Well, går gör det nog med planering >:
Men skulle va kul ifall folk gjorde som Hielo sa ovanstående, klä sig lite efter sin vargs päls, fumla lite med håret, sminka en vargs teckning (eller vad man nu får för sig) sen ta kort och posta i en tråd? :3 Skulle va sjukt kul och se hur ni tolkade era vargar på det sättet, och Clara hade ju redan en bild i huvudet hur Hielo skulle vara, OCH JAG VILL SE!
Frost
Frost 
 

Spelas av : Linnea


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 8:23 pm

Det skulle ju vara hyfsat episkt faktiskt O.o Jag är lätt på! Man skulle ju hitta nån plats typ mitt i landet och leka på, jag vill träffa alla Numoorisar ju ^^
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 8:53 pm

Det Murderotic sa skulle vara hysteriskt roligt, att man en dag allihopa skulel sitta och sminka och fixa och täcka sig med de färger av sin karaktär och sen visa :DDDD
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 9:04 pm

Det låter kul! :D
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 9:22 pm

Ja, jag är ju en väldigt ambitiös och petig person, hah, så om jag skulle göra en Hielo-dräkt - så att säga - så skulle jag vilja göra det engagnerat och jättesnyggt, vilket jag inte ids om jag inte ska ha det till något stort och coolt, som, exempelvis, ett Numoori-lajv. :'D hihi
Men jag ser hemskt gärna hur andra skulle tolka sina vargar i mänsklig form, som sig själva!

Det vore ju awesome att samla numoori-folk och ha ett kortare lajvevenemang, ja, bara massa svårt med allas.. avstånd och generella lajv-oerfarenhet, kan jag tro! c:

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 9:35 pm

Alltså att man skulle samlas och rollspela i verkligheten liksom? Som vargar eller människor? ;D
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    sön jul 01, 2012 10:59 pm

Ja, lajv är ju i stort sett rollspel i verkligheten. :'D Allt man säger och gör under lajvet är vad karaktären säger och gör, massor kul! Kom precis hem fårn ett lajv, sargad och myggbiten. Men om det vore ett litet Numoorilajv, där man spelar sina vargkaraktärer, så äre nog inte tänkt att man klär ut sig till vargar, men man är vargar i människokropp. :'D Inte så tat man typ... morrar eller något sådant fånigt, hah, men numoorivargarna är redan så mänskliga att det inte skulle bli nån nämnvärd skillnad. XD

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Numoorilajv    mån jul 02, 2012 3:36 pm

haha, jag kan se framför mig oss, människor stå framåtlutade mot varandra på fyra ben, gå sakta med spända fingrar och visa tänderna och gläfsa. hahaha <33
 
Numoorilajv
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: